Csodás autóval kezdtük újra a sajtórendezvényeket, hazánkba érkezett a Lexus LC 500 Convertible
Visszatér lassan az eredeti körforgás az autós sajtó világába. Bár az élet szerencsére nem állt meg, egy valami nagyon hiányzott belőle, mégpedig a rendezvények, hogy láthassuk az új modelleket a sorozatgyártás előtt is, akár csak statikusan. A veszélyhelyzet kihirdetése óta ilyenben nem volt részünk, az online sajtótájékoztatók pedig jó, hogy vannak, de valljuk be, nem az igaziak. A veszélyhelyzet utáni időszak első sajtótájékoztatónak nevezhető, szigorúan kiscsoportos, maszkos, távolságtartós, de valódi autó-tapogathatósággal, -beindíthatósággal és V8 röfögtetésel tűzdelt rendezvényét a Lexus lépte meg. És talán semmi nem bikázhatta volna be ennél jobban 2020-at, az LC Convertible érkezése azt üzeni, nyakunkon a nyár és a minőségi időtöltés. Ezzel az autóval végre köthetünk majd egy nagyon fontos mérföldkövet 2020-hoz később.
Mesélhetjük majd, hogy ez volt az az év, amikor a Lexus piacra dobta a valaha volt legszebb autót.
Részleteiben semmit sem változott, még mindig csodálatos
A limitált széria speciális kék fényezést kap fehér belsővel és kék tetővel
Az LC egy szobor, a kupé
minden színösszeállításában egyszerűen lenyűgöző volt. Most itt ez a kabrió, ami ráadásul vászontetős, ilyenje a Lexusnak még nem volt, és az egész olyan, mint egy nagyon durva koncepció, amire nincsenek szavak. Hogy a 21 colos, polírozott alumíniumfelniken feszítő látványterv dísznek tökéletes, az egy dolog, hogy működik is, hogy ezt szemrebbenés nélkül dobta be a Lexus, még mindig nehéz elhinni. A tanulmányautótól lényegében semmiben sem különbözik. Az LC Convertible tetejének színét ízlés szerint választhatja meg a vásárló, aki egy 15 másodperc alatt eltüntethető vászontetőt kap a feje fölé. Érdekes a mechanizmus, leginkább a mögötte rejlő filozófia, miszerint a fedél nyitása után megáll egy pillanatra a folyamat a fő mozdulat előtt. Ezzel az apró szünettel ugyanazt a tiszteletteljes mozdulatot elevenítették meg, amelyet a tradicionális japán tusfestő művészek is megtesznek a rizspapír fölött, mielőtt ecsetükkel tökéletes vonásokat húznának. Csodás dolog már csak a Lexus marketingje is.
Lehetne gyorsabb a tetőnyitás, de akkor is kell a tisztelet, a stílus, és van rá magyarázatuk, nem véletlenül érezni minden Lexusban, hogy van benne lélek.
15 másodperc alatt nyílik a magnézium és alumínium ötvözetű tetőszerkezet, a gombját a középkonzol csuklótámaszába rejtették
100 kilóval dobta meg a V8-as súlyát, a csomagtér 172 literes maradt, a súlypontja alacsonyabbra került
Az LC tetejét 18 000-szer nyitották és csukták be a tesztelés alatt megállás, és főként észlelhető hiba nélkül. Ezzel nagyjából azt tesztelték, mintha 50 éven keresztül minden nap kinyitnák és becsuknák egyszer, a Lexus szerint ennyit gond nélkül ki kell bírnia rendeltetésszerű használat mellett. Nagyon érdekes, hogy az összes LC kivitelnek ugyanakkora, 172 literes a csomagtartója, a kabrió összecsukott teteje sem vesz el már az amúgy sem túl nagy raktérből. Még mindig nagyon tetszik, hogy a raktér nyitásához egy apró gombot helyeztek el a jobb hátsó lámpa keretére, elegáns megoldás.
Az LC kabrió utastere négyüléses, és a viccet félretéve tényleg ott a két hátsó hely.
Annyira lényegtelen, hogy a háttámla konkrétan függőleges, magamra állított első üléseknél pedig egyáltalán nincs lábtér, összeérnek az ülések. Ezt lényegében vehetjük csomagtartónak, használni aligha lehetséges.
Egyenesen pompás az utastér, körülöleli a vezetőt, aki tökéletes vezetési élményt kap
Mókás a hátsó ülés, ide azért ne próbáljunk meg beülni
Mérhetetlenül elegánsan oldották meg a tető nyitójának kapcsolóját, azt egy kis puha, tenyérnyi pad alá helyezték, amin egyébként csak a csuklónkat pihentetnénk. Ezzel első ránézésre nem is változott az utastér, a kis fedél alá került még egy ablakemelő is, ez mind a négy ablakot egyszerre mozgatja. A tetőszerkezet anyagában alumínium és magnézium ötvözetét találjuk, így tarthatták a lehető legalacsonyabban a plusz súlyt. Durván 100 kilóval lett nehezebb vele a V8-as kabrió a V8-as kupéhoz képest. A Lexus szerint azáltal, hogy a szerkezet súlya a két tengely közé és nyitott állapotban alacsonyabbra is került, mint a fix tető, így a súlypont és a súlyelosztás is javult. Nyitott és zárt tetővel is tesztelték magas sebességnél és nyitott állapotában is szélcsatornában edzették, nem lehetett lassabb a kupénál.
Bármennyire is tűnik úgy, hogy az LC egy szobor, hogy csak látvány, tisztességes technikával pakolták meg.
A látványos utastér körülöleli a vezetőt, a kormány szinte teljesen függőlegesen áll, a vezetési pozíció lényegében tökéletes. Ehhez pedig kiváló vezethetőség és erő társul, egy tisztességes V8-as benzinmotor.
Az LC kabrióval együtt megérkezett az RC F Track Edition kivitele is a feszesebb futóművel, áthangolt aktív differenciálművel és könnyített karosszériával és V8-as, 477 lóerős motorral
Az LC 500 V8-asához 10 fokozatú hagyományos automata váltót csatolnak, valamint a kabrió mindenképp Torsen sperr differenciálművet kap
A nyitható tetős szobor csak V8-as, elektromos bohóckodás nélküli verzióban kapható. Nem véletlen, hogy annak a 30-40 darab kupénak, amit tavaly itthon eladtak, a nagy része V8-as volt, akihez picit is tud szólni egy motort, azt az LC V8-asa nem engedi szabadulni. Az 5,0 literes motort az F sportrészleg reszelte tökéletesre, a 2020-as modellévre pedig kénytelenek voltak finomhangolni, így jelenleg 464 lóerőt és 540 Nm nyomatékot teljesít. Váltója 10 fokozatú hagyományos bolygóműves, és mivel a Convertible csak csúcsfelszereltséggel készül, mindenképp Torsen sperr differenciálművet kap, valamint Michelin Pilot Sport Cup sportabroncsokat. Vezetni még nem volt szerencsénk, arra őszig várnunk kell, de a V8-ast azért felébresztettük a kereskedésben és megremegtettük vele az üvegfalakat. Még mindig csodásan szól az LC 500 kipufogórendszere, tökéletesen szabadra engedi a V8 hangját, és torokból szól.
Ezt az utcára szánt látványtervet tisztességes autóőrülteknek szánták, rendes technikával.
A tökéletes vonások hagyományos, hátsókerékhajtású sportkupét takarnak, kiváló vezethetőséggel
Míg a kupé esetében a bevezetéskor is volt lehetőség a konfigurálásra, addig a Convertible csakis csúcsfelszereltségben érhető el. Valamint egy limitált kiadásban is, ami a fotókon szereplő kék külső, fehér belső és kék tető kombináció. Az LC 500 Convertible olyan vezetéstámogató rendszerekkel szolgál, mint a holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, valamint a Lexus Safety System+, mely ütközés előtti biztonsági rendszert, adaptív tempomatot, sávtartót, táblafelismerőt, automata távfényt és gyalogos-, valamint kerékpáros figyelő rendszert tartalmaz. Változó csillapítású felfüggesztés, tolatókamera és parkolószenzorok is szerepelnek az alapáras listán. Tripla bi-LED fényszórók, Mark Levinson hifi, navigációs rendszer, aktív zajszűrő rendszer és egy halom kényelmi extra is magától értetődő, valamint minőségi anyaghasználat a bőrtől kezdve az Alcantaráig.
A kabrióhoz egyetlen extra választható, a metálfényezés, melynek felára 400 000 forint, ami a 40 950 000 forintos alapárhoz már alig ad hozzá valamit.
A limitált széria ára 45 000 000 forint, melynek alacsony darabszáma viszi föl az értékét, később több érdekesség is várható, akárcsak a kupé esetében történt. Az LC 500 Convertible kétségtelenül a ma kapható leglenyűgözőbb autó, melyet nem csak a külseje miatt adnék meg neki, hanem a pőre, izomra hangolt hajtáslánca miatt is.
Ötvenezer forint híján 41 milliónál kezdődik az LC 500 kabrió, csak V8-as lesz, hibrid rendszer a kupéba szerelnek