A sofőrnek sikerült időben kiszállni, így csak az üres autónak csapódott a vonat (Fotó: police.hu)
Egymást érik a tragédiák a vasúti átjárókban, a 2022-es év jó eséllyel negatív rekordot dönthet. Az év első négy hónapjában 39 esetben történt gázolás vagy ütközés, ami kiugró adat, tavaly összesen ennyi balesetet regisztráltak a vasúti átjárókban. Az év első 17 hete pontosan 17 életet követelt, azaz statisztikailag szinte minden második baleset halálos áldozattal járt.
A piros az tilos, de a fehér sem azt jelenti, hogy nem jön a vonat, csak azt, hogy működik a berendezés. A rendőrség drónokkal is ellenőrzi a vasúti átjárókat (Fotó: police.hu)
A túlélőknek és az érintettek hozzátartozóinak is hatalmas tragédia egy vasúti baleset, de sokan elfeledkeznek a mozdonyvezetőkre gyakorolt hatásról. Az elszenvedett fizikai sérülés nyilvánvalóan ritkább, ám a lelki traumák súlyosak. Kívülállóként nehéz elképzelni, hogy pontosan mi játszódik le a fülkében, ha egy síneken ragadt jármű felé robog a vonat, ám a levél elénk tárja az utolsó pillanatokat. A tehetetlen mozdonyvezető először a gyorsféket aktiválja, majd ha nagyobb jármű áll a síneken, akkor elkezd hátrafelé futni az életéért. Az ütközés pillanatában hatalmas csattanás és a remegés végigfut a mozdonyon, ami jobbik esetben a síneken marad, rosszabb esetben lecsúszik a töltésről, ahogy az nemrég Mindszenten is történt. A baleset után már egy másik élet kezdődik, szörnyű emlékekkel és kérdésekkel. Kik voltak ők? Miért nem figyeltek? Ki várta őket haza?
Amatőr hiba, a vasúti átjáróban a saját szemünkkel kell meggyőződni arról, hogy nem jön a vonat, ezt nem éri meg elbliccelni (Fotó: police.hu)
"Kérünk minden közúti közlekedőt, hogy tartsák be a KRESZ szabályait, és a vasúti átjárót minden esetben fokozott körültekintéssel közelítsék meg! Tilos jelzés esetén soha ne hajtsanak rá autóval vagy kerékpárral a sínekre, és ne gyalogoljanak át az átjárón. A vasúti fénysorompó fehér villogó fénye nem szabad áthaladást jelent, csupán annyit, hogy a berendezés működik, de ez esetben is meg kell győződni arról, hogy egyik irányból sem közelít vasúti jármű. Szakképzett mozdonyvezetők vagyunk, és mindent megteszünk a balesetek elkerülése érdekében, de sajnos a fizika határok közé szorít bennünket." - írták nyílt levelükben a mozdonyvezetők.