Nyerő páros – Suzuki SX4 S-Cross Hybrid teszt

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid AllGrip GLX teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az 1,4 literes, turbós benzinmotor az indítógenerátorral karöltve sokkal inkább nyerő páros az SX4 S-Crossban, mint a kisebb modellekben.

Még mindig hallani hébe-hóba lesajnáló trollkodást a Suzukikról, ám a lágy hibrid SX4 S-Cross ismét bizonyította, hogy alaptalanul áskálódik a kommentszekció némely tagja. Szerencsére az eladási statisztikák megmutatják, hogy nincsenek túl nagy hatással a negatív hangok az észszerű vásárlókra, szépen fogynak a Suzukik, igaz a Vitara volt az éllovas az elmúlt években. Talán pont tavaly történt, hogy gyors egymásutánban érkezett hozzám egy Vitara és egy SX4 SX-Cross. Eleinte engem is elkapott a valamiféle SUV-láz, hiszen a Vitara nem tolakodó méretű, városban is könnyű vele az élet, és minden megvan benne, amire szükség van az átlagos hétköznapok során. Azonban az utána következő SX4 S-Cross még mélyebb benyomást tett rám, pedig formailag kevésbé tűnt harmonikusnak… Papíron, illetve távolról. Megismerkedve vele azonban gyorsan kiderült, hogy sokkal maszkulinabb, férfiasabb, nem mellesleg tágasabb is, és könnyebb terepen ugyanolyan jól használható.
Nincs ez másként a lágy hibrid változat esetén sem. A fehér fényezés mondjuk nem a legizgalmasabb hozzá, viszont jól kiemeli a műanyag kerékjárati íveket, amelyek a terepjárós hangulatot erősítik. Az új, 48 voltos hibrid hajtásláncról viszont nem árulkodik semmi, a hátsó feliratot kivéve. Ez pont az AllGrip szavacska felett kapott helyet, amelyből az is kiderül, hogy összkerékhajtású változattal van dolgunk. Az utastér igazából nem hagy kívánnivalót maga után. A kategóriában átlagos műanyagokkal, príma szövetkárpitos ülésekkel és felhasználóbarát műszerfallal várja az utasokat.

Az első ülések a GLX, tehát a legmagasabb felszereltség esetén fűthetőek is, ami hasznos extra még így tavasz elején is, a hűvös reggeleken, vagy a még mindig gyorsan sötétedő délutánokon.

A multimédiás rendszer kezelőfelülete egyszerű, logikus, kicsit talán reagálhatna gyorsabban is a kéréseinkre, de ez már csak szőrszálhasogatás. Bár gyári navigációt is tartalmaz a felszereltség, az okostelefonok is csatlakoztathatóak hozzá, legyenek akár iOS vagy Android alapúak. Az apróbetűs részben persze felhívják a figyelmet, hogy a MirrorLink funkció azért nem minden készülékkel kompatibilis. Már pedzegettem, hogy a csomagtere is ideális, alaphelyzetben 430 literes, a padlója változtatható magasságú, így a hátsó ülések lehajtásával majdnem sík, 1269 literes tér jön létre a gyári adatok szerint. Hátul utazni pedig felnőtteknek sem kín.
Na, de nézzük azt, ami még nem volt eddig az SX4-ben! A manapság oly jól csengő hibridséget. Amit a Suzuki egyelőre lágyan old meg, hiszen mint minden gyártó, szeretné elkerülni az ejnye-bejnyét és az azzal járó zsebmetszést a politika részéről. Ám, míg az Ignisben, meg a Swiftben igazából nem tesz sokat hozzá az autóhoz ez a rendszer, az SX4-ben már jobban érezhetőek a pozitív hatásai. A kisebb Suzukik eleve könnyebb tömegét még az apróbb motorok is szépen mozgatják, tehát az indítógenerátor áldásos munkája leginkább a stop/start rendszer selymesebb működésében nyilvánul meg.

Az SX4 esetében is igaz ugyanez, de a nagyobb tömeget érezhetően lendületesebben tudja mozgatni ez a hajtáslánc (pedig gyengébb) és a fogyasztása valóban csökkent.

A sors kegyelméből tavaly pontosan ugyanekkor, március elején járt nálam az SX4 S-Cross, ugyanúgy az 1.4 Boosterjet motorral, igaz automatikus váltóval. A fogyasztásbeli különbség több mint egy liter, ráadásul most többnyire városban használtam az autót egy kevés autópályázással. Szóval a 7,5 literes átlagfogyasztás igazi vegyes használatban még kevesebb lehet, főleg egy bejáratott motorral, mert most még csak 400 kilométer volt az autóban. Ó, de várjunk csak – gondolhatták az előző bekezdésnél többen is – mi az, hogy gyengébb? Bizony, 140 lóerő helyett már csak 130 lóerővel lehet gazdálkodni, de ez bőven elég az üresen 1265 grammos SX4 mozgatásához. Főleg, hogy Sport üzemmód is a rendelkezésre áll. Ezt választva nagyobb nyomaték jut a hátsó kerekekre, illetve élénkebben reagál a motor a gázadásra. Persze a spórolósabbaknak az Autó mód az ideális, amikor a fogyasztás minimalizálására törekszik az autó és csak akkor kapcsol összkerékhajtásra, ha megcsúszást érzékel. Választható még Snow mód a csúszós útfelületekhez, valamint letérve a földutakra, vagy kalandvágytól vezérelve a sárba gurulva a Lock mód segíthet onnan kijutni. Kipróbáltam és kellemes meglepetésként igencsak mély sárból is kihozott.
Hirdetés
Szilárd burkolaton is kellemes egyébként a futómű, nem túl feszes, a 17 colos alukerekek sem rontanak túlzottan a komforton. Szépen átlibegünk az úthibákon, miközben a kormány közvetlensége egy kis élményt is próbál csempészni a vezetésbe, de azért jól jönne még több visszajelzés is. Nehéz igazi negatívumot találni, ami nem csak csomó keresése a kákán, és ez igazi erénye ennek az autónak. Aki egy kedvelhető, észszerű autót keres, nem az érzelmektől vezérelve, mindenképp kezdje el böngészni az árlistát. A GLX „luxusa” persze drágább, bár most kedvezményesen, 6,6 millió forinttól elvihető, és gazdagon felszerelt. Többek között olyan tételek találhatók a felszereltségi listáján, mint az adaptív tempomat, a parkolóradarok elöl és hátul, a tolatókamera, a kétzónás automata klíma, a kulcsnélküli motorindítás, a radaros vészfékasszisztens, illetve a visszagurulásgátló. Kell ennél több?
Értékelés
Pozitív
Ebben a modellben már érezni a lágy hibrid rendszer értelmét, kényelmes, tágas, mindent megad, ami a mindennapi közlekedéshez fontos
Negatív
Autópályatempónál felerősödő szélzaj, a váltókar a 3. fokozatba néha nehezen ugrik be
Árak
Tesztmodell alapára
6 610 000 Ft (2020.03.15.)
Tesztautó ára
6 750 000 Ft (2020.03.15.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1373 cm3
Teljesítmény:
95 kW (129 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
235 Nm 2000-3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4300 mm
Szélesség:
1785 mm
Magasság:
1585 mm
Saját tömeg:
1265 kg
Össztömeg:
1785 kg
Tengelytáv:
2600 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
430-1296 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1320 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
550-840 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1620 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1373 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
235 Nm 2000-3000 1/min-nél
Teljesítmény:
95 kW (129 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
CO2-kibocsátás:
144 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

14 thoughts on “Nyerő páros – Suzuki SX4 S-Cross Hybrid teszt

  • 2020.03.15. at 09:42
    Permalink

    „Még mindig hallani hébe-hóba lesajnáló trollkodást a Suzukikról, ám a lágy hibrid SX4 S-Cross ismét bizonyította, hogy alaptalanul áskálódik a kommentszekció némely tagja.”
    Hát mondjuk ennek a lágy hibridnek +0,5M-ért semmi értelme..

    „Szerencsére az eladási statisztikák megmutatják, hogy nincsenek túl nagy hatással a negatív hangok az észszerű vásárlókra, szépen fogynak a Suzukik,”
    Megnézted a statisztikát? Mert az nem ezt mutatja.

  • 2020.03.15. at 23:39
    Permalink

    Ennek sok értelme nem volt. Agyonbonyolították az egészet, beletettek egy villanymotort, de nem tudom minek. Eddig 140 LE-s volt, most ugyanez a motor + villany és 130 LE-s lesz. Eddig ha egy autó hybrid lett, mindig nőtt a teljesítmény. Ráadásul mindez drágább is lett és a fogyasztás sem valami bravúros. AZ 1,4-es TSI Octavia is simán megáll 7,5 literből, sőt nyáron 7-ből is, úgy, hogy fele fővárosi dugó, másik fele autópálya nagy sebességgel. Az anyagok minősége nem változott talán ezért is sorolják alsóbb kategóriába, másrészt ez az SX4 Scross tényleg olyan, hogy messziről sem tetszik, ezért közelebb nem is megyek (akkor már inkább a Vitara).

    • 2020.03.16. at 06:01
      Permalink

      Ha nem is ismered, honnan tudod milyen a minősege?
      A myomatéka nött, a gyorsulás elvileg ugyan az. Pár plusz dolog belekerült. Igaz az ára is felment, de amúgy is emelkedtek az árak.
      Az oktávia más kategoria és jóval drágább.

      • 2020.03.16. at 13:00
        Permalink

        Egy ismerősnek ilyen autója van, párszor ültem benne. Az Octavia valóban más kategória, de éppen azért írtam, hogy fogyasztásban legalább ezt, vagy jobbat tud. Egyébként a most kifutó Octaviat el lehet hozni 5,8 milliótól. Az új pedig 7 milliótól indul. Én nemrég rendeltem meg a Renault Capturt, minőségben és tudásban nagyon más kategória, sokkal a Suzuki előtt tart, de ahogy most nézem árban sem igazán több, igaz, nem 4×4-esl, de nincs is rá szükségem.

    • 2020.03.16. at 14:35
      Permalink

      Ne is keresd az értelmét. Nincs. Nem logikus alapon készítették hanem a törvényi szabályozásnak megfelelve. A cikk ugyan pont nem említi de rengeteg helyen foglalkoznak az autósmédiában a hibridesítés / modelltörlés / motortörlés / gázosítás miértjével bő fél éve.
      Nyilván a gyártó, forgalmazó nem fogja azt mondani, hogy „nézd ez van; felesleges műszaki tartalmat adunk Neked, több hibalehetőséggel, drágábban; vigyorogj és harapj bele a sz@ros kenyérbe jóízűen”.
      Hanem megkapod a marketing bullshitet a zöldségről, a jövőről, a konnektoros hibrid pizzasütőről; teljesen mindegy csak vedd meg továbbra is a termékeket.
      Mert az autó termék mint a hűtő vagy tévé. Vedd meg, dobd el, vegyél újat. Nem értéket állítanak Neked mint fogyasztónak elő hanem profitot akarnak csinálni amihez a termékgyártás „szükséges rossz”. A lőtéri kutyát nem érdekli, hogy a garancia lejárta után mi lesz vele vagy Veled. Vedd meg aztán minél előbb vegyél másikat és fogyassz, fogyassz, növeld a profitot.

      A cikk egyébként, jó, informatív és korrekt. A termék is elfogadhatóan árazottnak tűnik. Megvenném-e? Igen, persze. A gari lejárta előtt meg gyorsan el is adnám. Mint minden mást ami új downsizingolt kis turbó vagy dízel. Nem vagyok a saját pénztárcám és idegeim ellensége. Mindenki mást meg tiszteletben tartok, hogy azt gondolja és arra költse a pénzét amire csak szeretné.

  • 2022.05.30. at 12:29
    Permalink

    Nagyon szép autó.
    A képek között van a motorról egy kép. Feltűnt, hogy a kiegyenlítő tartály szintje alacsony. Kevésnek tűnik a hűtőfolyadék, ez normális?

  • 2024.05.12. at 19:37
    Permalink

    Biztos hogy nem a 350wattos hibryd akku fogja megváltani a világot mint ami ebben is van.
    Ki kellene próbálni már egy igazi autós újságírónak (aki rendelkezik járműgépész diplomával) hogy ha lehúzza a hibrid akkut a kocsiról akkor is ennyit fogyasztana, és gyorsulna e.

    Valószínűleg igen. Max pár centtel többet fogyasztana.

Vélemény, hozzászólás?