Nyerjen tokot a tartalék motorolaj számára!
Van Önnél olaj a motorba? Adunk hozzá egy táskát!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fontos, hogy legyen autónkban tartalék motorolaj, ám macerás a sokszor koszos flaskát hurcolni. Ezért remek hozzá a tok, amiből most 10 darabot sorsolunk ki!
Olaj, hűtővíz megvan? Sokak számára talán nincs, pedig nincs belső égésű motor, ami ezek nélkül menne, legalábbis hosszú távon. Így aztán hiába extrém hosszú szervizperiódusúak a mai autók, ezekre mindenképp ajánlott figyelni. A vízzel rendszerint kevesebb probléma adódik, ám olajat bizony akár az új autókba is tölteni kell időnként. Mivel a gyári normák akár 1000 kilométerenként 1 literes fogyasztást is engedélyeznek, s jellemzően épp ennyi a különbség a nívópálca maximum és minimum jelzése között, ilyen gyakorisággal ajánlott ellenőrizni az olajszintet. A modernebb autóknál akár ki sem kell nyitni a gépháztetőt, hiszen az olajszint akár menüből lekérdezhető - az ilyen autók indításkor figyelmeztetnek is, ha alacsony a nívó.
Jellemzőbb azonban, hogy nincs visszajelző, csak az olajnyomás hiányáról, ami már csak akkor világít, ha az olajpumpával gond van, vagy ha már extrém alacsony az olajszint. Ilyenkor azonnal meg kell állni az autóval, s a pótolni kell a szivárgás miatt vagy kifelé távozott, vagy a motorban elégetett kenőanyagot. Olajat szerezni nem mindig és nem mindenhol egyszerű, pláne nem a motor számára előírt viszkozitásút és minőségűt. Ha sikerült is egy benzinkúton megtalálni a megfelelőt, az majdnem biztos, hogy sokkal drágább lesz, mint autófelszerelésekre szakosodott áruházban, vagy webshopban. A legbölcsebb tehát, ha mindig tartunk egy literes flaskányi olajat autónkban.
Utóbbi kapcsán sokak számára negatív tapasztalat, hogy az egyszer felnyitott flaska bizony könnyedén összekoszolhatja a csomagteret, ezért ajánlott legalább egy nejlonzacskóba bugyolálni. Ami ugyebár mindig csúszkálni fog a csomagtérben, tehát nem az igazi megoldás. Az igazi az egyliteres flaskák számára már több gyártó által is rendszeresített tépőzáras hátuljú zsák. Pont elfér benne a szükséges tartalék kenőanyag, a csomagtér szövetkárpitozásához illesztve akár állítva is elhelyezhető, s igényesen lehet nálunk a szükséges motorolaj mindig, nem fog problémát okozni, ha egyszer szükség lesz rá.
[urlap] Az említett zsák jellemzően promóciós csomagokkal is megkaparintható, de a motorolajat.hu felajánlásával most mi is sorsolunk 10 darab, az említett cég logóját hordozó példányt. Mindössze egyetlen "fogós kérdésre" kell hozzá válaszolni! A választ pedig ajánlott nem csak helyesen megadni, hanem be is tartani.
Én örülnék, ha nyernék egy ilyen táskát! Legalább még egy egyedi dolog lenne a kocsimba 🙂
Igen, egy ilyen magas példányszámban gyártott autónál teljesen normális, hogy van belőle leharcolt példány. Olyan, mint a már említett Vectra, Escort, Passat. Sok készült belőle, sok került belőlük igénytelen tulajhoz, sok van széthajtva. Ha egy Aston Martin One-77 lenne, már nem lenne olyan természetes. 🙂
Kollégám, 1000-es, Suzuki Swiftje, szintén elfogyaszt, 1 litert olajat, 1000 km-en, Ez, normális?
A volkswagen passat 2.0TDI 140Le-s modellje sikerült olajfaló típussá. Több ismerősömnek volt már ilyen modellje és ők panaszkodtak, hogy általában 1000-1500km-ként 1 liter motorolajat öntöttek utána. Ők kénytelenek voltak magukkal vinni mindig 1-1liter motorolajat.Szerintem azért ez nonszensz, hogy ilyen rövid táv után olajat kell öntögetni.Mire eléri az ember akár csak a 10-15000km-t megeszi az összes olajat a motor.
A Porschét tényleg gáz volt kifelejteni. Az ilyen kisszériás sportgépek nem igazán számítanak bele a sztereotípiák kialakulásába.
Az igaz, hogy az Opel, GM tulajdon, de mindig is német márka volt. Amikor a Rover, a BMW tulajdonában volt, akkor sem mondtuk, hogy német.
+ Wiesmann
Meg a Porsche, a Melkus, és a Gumpert (és még akkor lehet hogy én is kifelejtettem valamit). Persze a régi, már nem gyártott márkákat is lehetne sorolni, DKW, NSU, Wanderer stb.
Számomra a német autó a BMW, az Audi, a Mercedes és a Volkswagen. Az Opelt sem sorolnám már igazán ide, mert GM-hez tartozik. Igazából már nincsenek egyértelmű határok, de mikor valaki németautó fan, az nem a Fordért vagy az Opelért fog lelkesedni.
Ha jól tudom a Kiákat is európában fejlesztették, mégis kóreai autónak nevezzük, mert ők a tulajdonosok, az ő irányításuk alatt áll a cég.
Arról, hogy a Ford, német, vagy amerikai, lehet vitatkozni. Tény, hogy az európai modelleket, Németországban fejlesztik és köszönő viszonyban sincsenek, az amerikai modellekkel. Az európai Ford, sokkal inkább német, mint amerikai.
A Ford attól még nem német autó, hogy ott gyártják. Az összes autó tele van az említett beszállítók termékeivel, talán még a japánok is. A gyártás helye sem mérvadó, ennyi erővel a Toyota török, a Kia szlovák, a Mercedes, az Audi, a Suzuki, és a Mercedes pedig magyar autók.
„Ja Német el nyűhetetlen márkáknak íródott ez a cikk egyik hozászolásban olvashatod,máskor olvasd végig.”
Látom nem ismered az irónia fogalmát. 🙂 Irob írta, aki igazi német autó gyűlölő.
Na és az kit érdekel, hogy mit ír más úgy, hogy nincs megalapozva, bizonyítva. Talán szakértő? Vagy hivatalos statisztikát készített? Ő maga átvizsgálta kivétel nélkül az összeset, és megállapította? Nem. Így bármit lehet mondani. Pl.: Régen az Egyház azt tanította -többek között- hogy a Föld lapos. Lapos lett, csak azért mert pár elk*rt kretén ezt kif*sta abból az idióta fejéből? Nem.
Galamb József, és nem János. USA előtt Németországban volt tanumányi úton többek között a Daimler, a Benz és az Adler gyáraknál sajátította el a szakmát. Jó hogy ezzel saját magadnak mondtál ellent. A Ford T-Model pedig nem egy ember nevéhez fűződik. A helyesírásodra pedig szavakat sem találok, ne is csodálkozz ha senki sem veszi komolyan azt amit írsz.
Ja Német el nyűhetetlen márkáknak íródott ez a cikk egyik hozászolásban olvashatod,máskor olvasd végig.
Na igen tele van az oldal Opelal Vecta Stb:Ha nem tudnád Az Escortot német országban gyártották,tévhit hogy Amcsi semmi köze hozzá.Tele van Bosh Valeo Siemens elektronikával.Nekem volt híd el egy el baszót, Német rém állom ennyi köze van Germany gyártáshoz és még Medein Uk: A Ford T modell:Galamb János nevéhez,és fel találásához tartozik,Makón jársz múzeumba meg tekintheted .
1.8-as, Ecotec-motoros Vectrámban, 5.000 km-rel ezelőtt cseréltem olajat. Most ellenőriztem a szintet és egy mm-t sem csökkent a szint, pedig, az Ecotec-motorok, a magas olajfogyasztásukról híresek (vagy hírhedtek). 180.000 van benne.
„megint a német autósok az hiszik hogy ott kezdődik az autó”
Hol olvastál ilyet? Senki nem írt itt ilyet, hogy a német autók bármiben is jobbak lennének.
„tévedtetek nekem is volt Escortom 93 év járatú”
Ennek meg egyszerűen nem értem mi köze a német autókhoz.
De hogy a témához is szóljak, az én német autómban 280ezer km van, kb. fél litert csipeget el 8-10ezer km-es csereperiódus alatt. Ez azt jelenti, hogy ha cserekor maxra töltöm, a következő cserekor rátöltés nélkül még a két jel közt van középen. Ezt rengeteg autó tudja még, de ugye van számos ellenpélda, olyan újabb autók, amik többszörösét megeszik az olajnak, mint ezek az öreg csotrogányok.
Az autópályás olajszintcsökkenésnek elvileg nem (csak) a nagyobb igénybevétel/fordulat az oka, hanem ilyenkor ki tud párologni az összesben olajban oldott illékony szennyező (pl. benzin, víz).
Nekem is van olaj a kocsimba,pedig nem is eszi az olajat.És nem is német autó, már megint a német autósok az hiszik hogy ott kezdődik az autó hát meg kell mondanom,hogy tévedtetek nekem is volt Escortom 93 év járatú. Hát nem egy nagy dúranás,nálam van múltkor egy idős házaspárnak álltam meg az útszélén.Olaj kellet az autóba az fel volt írva milyen kell bele meg egyezett a viszkozitása,full sintetik az oli.Na ezért is jó ha van nálad egy liter lehet hősködni, az enyém nem eszi az olajat.Nekem is elég olajcserétől olajcseréig,én szeretek embereknek segíteni nektek segítetek már?nem vagyok hős csak egy normális gondolkodású embertárs.További szép napot kívánok mindenkinek.
Azert van meg par eset, amikor fogy az olaj üzemszerü körülmenyek között, es nem feltetlen kopott motornal.
Egy pl., hogy ne a levegöbe beszeljek: jo baratom H Asta 1,6, autopalyan 150-180 között nyelt olajat, mindig kert pär dl az autobahn-on, de a legtöbb auto is ha tenyleg meg van hajtva, akkor jobban eszegeti. 1L olajat nem nagy kunszt magadadl vinni, föleg, ha külföldön järsz-kelsz es meg tolod is neki, ahol lehet, siman elöfordulhat, hogy Te kocsid is kerne olajat.
Ilyen táska azoknak kell, akik nem értenek az autójukhoz, és sajnálnak 1-2 000 Ft-os szimmeringeket kicseréltetni az autójukon.
A 10 éves G Astrámban még soha nem kellett utántölteni az olajat olajcsere után.
A Német elnyűhetetlen márkának íródott ez a cikk, azok fogyasztják újkoruk óta az olajat, és még meg is magyarázzák a tulajoknak, hogy ez így jó!
Én a 30 éves Ifácskámba szoktam havonta töltögetni, az is elnyűhetetlen!
Ilyen igén nálam nem létezik. 🙂 Ugyanis csereperiódus intervallumban egyik autómban sem csökken az olajszint egyetlen mm-t sem. 🙂