Az egyik, ha nem a legszebb darab a BMW jelenlegi palettáján
Simán indíthatna egy kurzust a BMW, mondjuk "hogyan csináljunk szép kabriót egy kupéból" címmel. Nem egyszerű feladat ám megtartani egy autó szép sziluettjét, ha "levágják" a tetejét, de a BMW-nek szinte mindig sikerül. A 4-esnél működött, a 8-asnál meg még annál is jobban működik. Bár mindig elmondom, hogy egy formaterv megítélése baromira szubjektív, de azért tegyük a kezünket a szívünkre: a 8-as kupé gyönyörű lett. A kabrió pedig... hát az szintén. Persze, nyitott tetővel szépnek lenni nem annyira nehéz feladat, ám a 8-as akkor is kecses marad, ha felhúzzuk a fekete vászontetőt. Már amennyire kecsesnek nevezhető egy 1,9 méter széles autó. Ahogy tanult barátaim mondanák széles, mint egy dízelmozdony. Viszont szerencsére nem dízel dohog az orrában. Nem mintha bármi baj lenne egy 840d-vel, amiről
ide kattintva olvashattok. De, ha egy típus motorpalettáján elérhető a V8-as benzinmotor, akkor az ínyencek már nem görgetnek tovább a listán.
Rendelhető dízelmotorral, vagy épp sorhatos benzinessel, de V8-assal az igazi egy ilyen luxuskabrió
Ugyanakkor érdekes, hogy a testes, 4,8 méter hosszú és 2,8 méteres tengelytávú kabrió ugyanolyan pazarlóan bánik a térrel, mint a benzinnel. Négyüléses ugyan, de hátul leginkább a szélfogó érzi csak jól magát, mert "tudja, hogy mennyire jó szolgálatot tesz. Be lehet tuszkolni emberi lényeket is, de nem fogják megköszönni, szóval a kabriózás még mindig inkább intimebb, kétszemélyes szórakozás, ebben a modellben is. Mindezt persze egyáltalán nem negatív kritikának szántam, erősen kétlem azt is, hogy a csomagtérről értekeznem kéne. Van és kicsi, de tegye fel a kezét, aki meglepődött. Szóval nézzetek csak körbe az autóban. A BMW-nél még mindig nagyon értik, hogyan kell ízléses kombóban tálalni egy-egy tesztautót, de ezt bármelyik ügyfél kérheti ugyanígy, ha éppen az a vágya.
Az iDrive infotainment továbbra is kiváló
Rendkívül figyelemfelkeltő a fehér belső, nem mellesleg kényes is, főleg a szőnyeg
Nézzétek a varrás színét!
Az igazán különleges zöld fényezés a fehér (elefántcsont) bőr belsővel magával ragadó látvány. Ja, és persze az üveg díszbetétek tovább fokozzák mindezt. Természetesen ennek szépen meg is kérik az árát. A fehér bőrkárpit 1,2 millió forintos extra, az üveg díszítőelemek 253 ezer forintba kerülnek, míg a szénszálas díszbetétek kicsit olcsóbbak, hiszen csak 168 ezer forintot kérnek értük. Az ülések persze fűthetőek, de a hűthetőségért már 287 ezer forintot kell fizetni, míg a Bowers & Wilkins hifiért 1,3 millió forintot. Egy kicsit a külsőre is kanyarodjunk vissza, ha már így belelendültem a hedonizmus taglalásába, mert a tesztautón külső karbon díszek is láthatók, ami 1,4 millió forintos tétel. Viszont van egy különleges részlet, amiért nem kell fizetni, ez pedig az egyedi embléma, ami az M-részleg 50 éves jubileuma előtt tiszteleg.
Most már az igazi M-modellek visszapillantójával is kapható
A hűtőmaszk extraként világíthat
De vissza az utastérbe. Egyszerűen nem lehet betelni vele. Nézzétek csak meg közelről a kormánykerék bőrburkolatát! Az M-divízió színeivel varrták. Egyszerűen imádni valóak ezek a részletek, amik megmutatják a BMW igényességét és ötletességét. Ez az autó az értő közönség számára készült. De, ha valakit hidegen hagynak ezek az apróságok, még ő is örülni fog a nyakfűtős üléseknek (219 ezer forintért), vagy épp az iDrive multimédiás rendszer 7. generációjának, amit a 12,3 colos érintőképernyőt nyomkodva, vagy épp a továbbra is zseniális megoldásnak számító tekerőgombbal lehet vezérelni.
Szerencsére megvásárolható akár régebbi modellekre is a jubileumi embléma
Persze, egy igazi autóőrültet ez nem valószínű, hogy különösebben izgatna. Az már sokkal inkább, hogy mit rejt az autó orra. Hát egy 4,4 literes, V8-as benzinmotort, a hengersorai között két turbófeltöltővel. Emlékszel, amikor felemlegettem a hedonizmust? Hát ez is az, a maga 530 lóerejével és 750 Nm forgatónyomatékával. Ezzel, illetve az elektronikusan vezérelt összkerékhajtással és a részlegesen önzáró hátsó differenciálművel, valamint a 8 fokozatú automatikus sebességváltóval 4,1 másodperc alatt százon van. Észvesztő! Pedig a kabriózás nem a veszett száguldásról szól az M850i-ben sem. Itt is a méltóságteljes "krujzolás" a lényeg. De ott az erő, ha kell. Tudjátok, ez ilyen végtelen elégedettség érzését nyújtó dolog, ha az ember ereiben benzin folyik.
Higgadt cirkálásra való, akkor is ha bazinagy és elképesztően erős a motorja
Ugyanakkor hiába az állítható kipufogó, ami sport módban hangosabb. Még ekkor sem meri kiengedni úgy istenigazából, torkaszakadtából a V8-as tombolást. Úriember marad. Na, jó Sport+ módban meglazítja kicsit a nyakkendőjét ez az úriember, és ekkor meg lehet próbálni egy éleset autózni valami kanyargós úton. Mert azért nem véletlenül van ott a nevében az M-betű. Csodálatos az elöl dupla lengőkaros, hátul öt lengőkaros multilink futómű a felárért adaptív lengéscsillapítókkal. Tűpontos a kormányzás és még hátsókerék kormányzás is segíti a vezető dolgát. De! Ott az a de, ami a tömeg. Két tonnát nem lehet letagadni, így egy kis ereszd el a hajam után gyorsan ráébredünk, hogy ez nem erre való. Akkor sem, ha felhúztuk a tetőt és nem csapkod be a szél. Néhány kilométer vadulás után úgyis megnyomjuk a tetőmozgató gombját, hogy 15 másodperc alatt eltűnjön a fejünk fölül a vászon (akár 50 km/h tempóig), és szép nyugisan, az autót csodáló tekintetek kereszttüzében tovagördülünk, élvezve a nyár végi-ősz eleji nap simogató sugarait. Ilyen higgadtan gurulgatva a fogyasztás is valahol 12,8 liter környékén állapodik meg, a pénztárcánk pedig 58 millió forinttal lesz könnyebb, ha egy gazdagon felszerelt M850i XDrive mellett döntünk.
Sport+ módban jön meg igazán a hangja
Értékelés
Pozitív
Formaterv, kifinomultság, stílus, V8-as motor
Árak
Tesztmodell alapára
49 293 000 Ft (2022.09.05.)
Tesztautó ára
58 186 800 Ft (2022.09.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
4395 cm3
Teljesítmény:
395 kW (537 LE) 5500-6000 1/min-nél
Nyomaték:
750 Nm 1800-4600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,1 s
Gyári vegyes fogyasztás:
11 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kabrió
Belső szélesség elöl:
1538 mm
Belső szélesség hátul:
1185 mm
Belmagasság hátul:
882 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
80 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
4395 cm3
Hengerek/szelepek száma:
8/32
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
750 Nm 1800-4600 1/min-nél
Teljesítmény:
395 kW (537 LE) 5500-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,1 s
Gyári vegyes fogyasztás:
11 l/100km
Fogyasztás a használónál:
12,8 l/100km