Nyáron nyitva az igazi – kabriók 3 millió forintig
Piaci körkép: használt kabriók és roadsterek 3 millió forintig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Három millió forintig bőséges a kabrióválaszték. Lehet sportosabb, vagy hétköznap is használható, prémium, ennyiből akár luxusszintű is.
E heti piaci körképünk sokkal inkább gondolatkísérlet, mintsem a realitás talaja. Sajnos ma kevesen vannak, akik nyitott kocsit vehetnek maguknak ennyiből. Sőt, a hétköznapi járós, vagy akár családi autóra sincs legtöbbünknél ekkora keret. Múltkor 150 milliót, egy nyitott Rolls-Royce árát vertük el, szigorúan fejben. Minél nagyobb a büdzsé, nekem személy szerint annál nagyobb gondot jelentene visszafogni magamat, hogy ne verjem el nagy részét autókra. Saját autóm még mindig nincs, és ha vennék, akkor sem kabriót. Ettől függetlenül második, pláne harmadik kocsira tudnék három milliót költeni a virtuális pénzemből, a valódi forintokból már nem. Ez a körkép tehát most sokkal kevésbé szól a praktikumról, persze volt több olyan is. Mert bár nem a legegyszerűbb feladat, de kisautót, sőt még családi használtra alkalmas nagyobbat is lehet ma venni akár már 250 ezer forintból is - egy kis szerencsével.
Első és legfontosabb, hogy eldöntsük, mire kell? Magunkat mutogatni benne, csak alkalomadtán kinyitni a tetőt, vagy nagyokat csapatni. Ha kicsit és cukit akarunk, akkor a Fiat 500-as teljesen hátranyitható vászontetős változata is megoldás, bár nem igazi cabriolet, mert a tetőoszlopai és a tetőkeretek is megvannak rajta. A tetőből kétharmad részt lenyitva jön be a friss levegő, meg a napfény, és még a hátsó ablakon is ki lehet látni. Ha viszont teljesen hátrahajtjuk a tetőt, hogy a hátsó utasok mögé nyíljon akkor nem igazán marad kilátás.
Alternatívaként ott az új Bogár, avagy a 4-es Golf alapú Beetle ebben az ársávban. Beltere ma már nem annyira menő, vezetni is csak olyan, mint egy szokványos kompaktot. Csak ez még ráadásul jó szűk is hátul. A Mininek viszont nincs ellenszere. Még mindig az egyik legjobb sportos kiskocsi, és bár minden újabb generáció bemutatásával egyre csak nő, a hárommillióért kapható első új generáció még normális, valóban kicsi kisautó - bővebben róla használttesztünkben.
[tablazatigazitas="kozep" eltartas="7" szelesseg="95%" kcim="Használt kabriók és roadsterek 3 millió forintig"]
A kabriózás persze kimondatlanul is a rongyrázásról is kell egy kicsit szóljon, még így a használtak szintjén is. Egy nyitott Mercedes-Benz, vagy BMW sokak álma. Ehhez képest a használt választék bőséges, az olcsóbbak, meg már jóval a 3 milliós határ alatt elhozhatók. Igaz ami igaz, hogy szép is legyen és ne dízel, vagy alapmotoros, ahhoz jobban bele kell nyúlni a pénztárcába. Akadnak tíz évnél újabbak is, BMW 3-asból kifejezetten nagy a választék, bár ezek nagyja 318Ci, azaz a kétliteres négyhengeres, kéziváltós.
Érdekes az egykori álomautó, az R129-es kódú SL Mercedes. Mára megbecsült youngtimer, de mivel igazi prémiumtermék, szolgáltatásai mérhetőek a jóval újabb konkurensekéhez. Főleg a táblázatban is szereplő 600-as, V12-es ilyen. Napi járósnak semmiképp nem ajánlott, nyűgjeinek kikúrálásához kötél idegek és vastag pénztárca is kell, de ha egyszer sikerül, a technókorszak legjobb überkabrióját tudhatjuk magunkénak. Alternatívának ott az Alfa Spider még az ékalakú generációból, de abból a későbbi, szebb példányok sem drágábbak kétmilliónál. A legújabb Spiderből ma csak öthengeres JTD dízeleket kapni használtan, azok meg csak alkuval férhetnek bele a hárommilliós határba. A két széria között nagy az árdifferencia, mivel az újabb, de nem annyira drága benzineseket feltehetőleg elvitték már a szemfülesek a szezon elején, vagy előtte.
Ha viszont valakit taszítanak a német prémiumautók, akkor ott vannak a svédek. Az eredeti C70-es Volvo kabriója már régi autó, a Ford Focusszal rokon második széria meg még túl drága, csakis dízelek férhetnek bele a keretbe némi alkuval. A kabriókánaánt a tömeggyártók hozzák el. Az Opel Astra TwinTopból, azaz a H Astra kupé-kabriójából újszerű, keveset futott, erős és jól felszerelt példány is beleférhet a hárommilliós keretbe. Ami viszont meglepett, hogy Peugeot-ból a 308 CC még nem, csak a 307 nyitható fémtetős kupé-kabrió kivitele van ennyiért. Renault Mégane fronton is ez a helyzet, csak a Mégane II nyitható fém-üveg tetős kivitelét kapni meg a kijelölt összeghatárig.
Nyitott sportkocsi, azaz roadster fronton több a kellemes meglepetés. A nagyok közül csak a Honda S2000 nem fér be hárommillió alá, a Mazda MX-5 második, azaz NB szériájából viszont elég sok szépet hirdetnek a modellfrissítés utániakból. Az NB mindent tud, amit az eredeti NA, kivéve a bukólámpákat. Hátsó ablaka ráadásul üveg, az összecsukástól nem karcolódik, mint az NA-é, ám két légzsákkal is négycsillagos törésteszteredményt ért el. Az éppen leköszönő NC szériából csak a legelsők férnek be a keretbe. Ezek állapotára nagyon érdemes odafigyelni, hiába csábító, hogy alig többért miénk lehet az újabb kocsi, több buktatót rejthet a dolog. NC-ből volt már elektromos nyitású, fém keménytetős is, de az nem fér bele a büdzsénkbe. Én, ha tehetném egy gyári hardtoppal kínált 1.8-as NB-re mennék rá. Ha a márkanév számít mindenek felett, akkor ott a majdnem ennyire szertelen, de alapból jóval drágább BMW Z4-es is. Sőt, Porschénk is lehetne ennyiért, az első szériás Boxsterből van szép eladó példány a Használtautó.hu[/url] találati listáján.
A Mazda MX-5-nek nincs párja. Sem a vezetés élvezetében, sem a fenntartási költségben, sem a megbízhatóságban! Ez egyébként más kategóriákban a Mazda 3-ra és a Mazda 6-ra is igaz. Mindegyik szériára.
Nekem a kabrió az igazi időt álló forma az autó iparban.Persze erősen szubjektív kinek mi tetszik,még talán az is, kinek mi a praktikus választás.A magam részéről az egyik legszebbnek és még jól használhatónak a SAAB kabrióját tartom már rég óta.
A felsoroltakból egyértelműen a Boxster a legtöbb élményt adó autó. Személyes kedvencem is egyben ez, igaz, épphogy befér a hárommilliós keretbe, inkább 3.5 M-ért mondanám. Tiptronik meg felejtő.
Boxster után jöhet a Z4, MX-5, MR2 hármas.
Ha pedig tényleg teljes értékű, abszolút vállalható négyszemélyes autó kell, akkor E46 cabrio, egyértelműen.
A Smart Roadster hol marad? Az itt felsoroltak közül -az mx5-öt is beleértve-a legnagyobb vezetési élményt adó roadster. Miért maradt ki? Még a Brabus roadster is belefér 3 millióba.