Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska
Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.
Tavaly télen épp a karácsonyi rohangászás előtt járt nálam az új dízelmotort kapott Ford Tourneo Custom. Bár a 2,0 literes EcoBlue TDCi mesésen alacsony, 6,2-6,5 l/100 km vegyes fogyasztást ígér, a téli, szinte kizárólag városi teszt 10 liter fölötti átlagot produkált. Ami persze nem is meglepő, sok volt a rövid út, hideg volt, ment az amúgy előre is programozható állófűtés is. Most viszont teljesen más körülményeket kapott a Tourneo Custom: hosszabb távú üzemet.
Na persze nem kell olyan nagy távra gondolni, mint amilyet a Focus Electrickel teljesítettünk, a Tourneo Custom alapvető küldetése az volt, hogy elvigyen engem, illetve a hazai autós sajtó egy részét az új Fiesta tesztútja kapcsán Schwechatra – teli utastérrel. A csomagteret még úgy sem sikerült megtölteni, hogy oda 4 hűtőláda is bekerült, hogy az autóban, valamint a tesztútra utaztató másik tesztautóban ülők nehogy éhezzenek. Hiszen magyarok vagyunk, alap, hogy már a vonatra felszállva, vagy a parkolóban találkozva el kell kezdeni táplálkozni. Na jó, egy reggel 5:30-as találkozó esetében azért érthető is, hogy nem reggeliztünk otthon.
Elismerésre méltó, hogy a Tourneo 8 személyt is kényelmesen tud szállítani, ráadásul úgy, hogy még 130 fölé lőtt tempomattal is csak 9 liter környékén fogyaszt, miközben a motor főtengelye 2200/perc körül forog, az utastér pedig meglepően csendes. Engem mégsem ezzel vett meg. Hanem azzal, hogy a Fiesta bemutatója előtt családi autóként is szenzációsan szolgált. Leghátsó üléssorát előrehajtva még felnőtt kerékpárok is beférnek kerékkiszerelés nélkül. Azokat biztonságosan rögzíthetjük hevederekkel és 5 személy egyéb csomagjaival még a bringák mellett is megtölthetetlennek bizonyul a raktér. De legalább ilyen jó, amikor nagyobb társasággal kettő helyet elegendő egy autó, egy hosszú Tourneo Customba gyakorlatilag bármilyen nyaralás esetén be lehet férni nyolcadmagunkkal és cuccostul.
A méretes, de 2 méter alatti magasságával a legtöbb parkolóházba beférő kisbuszt messze nem olyan nehéz vezetni, mint azt sokan gondolják. Sőt, egyáltalán nem nehéz. Hiszen eleve jól átlátható, de nem túl vészes felárért távolságtartós tempomat, sávelhagyásra figyelmeztetés, táblafelismerő, kijelzős első-hátsó parkolóradar és tolatókamera is segít, igaz, kellően sokat látunk a méretes, mindkét oldalt osztott látóterű tükrökben is. A kormányzás és a váltó a Fordhoz illő, a 170 lóerős dízel pedig olyan dinamikával mozgatja teli utastérrel is a Tourneót, hogy kedvünk lenne az egykori Transit Sportvan fehér csíkjait is felhúzni a metálkék tesztautóra.
A dinamikus tempóval is 9 liter alatt maradó autópályás fogyasztás már abszolút kedvezőnek mondható a 8 kényelmes üléses kisbusztól, de elárulom, én 7,3 literes átlaggal zártam a saját 400 kilométeres nyaralós körömet vele, amiben szintén volt némi 130-azás, de zömében persze higgadtabban mentem. Az viszont egészen ledöbbentő, hogy óra szerinti 140-145-ös tempóval megjárva a Budapest-Schwechat-Budapest utat 8,4 literes átlaggal adtam le a tesztautót. Ha nem ilyen sietős a menet, hátul nyugalomban alvó gyerekekkel, országúti tempónál a gyári vegyes fogyasztási érték is hozható, már amennyiben kellően sokat megyünk egyhuzamban. A rövid távokat nem annyira szereti a dízel Transit (bocsánat, mivel személyszállítóról van szó, Tourneo), ezt a Ford is tudja, és a hírek szerint épp ebben a kategóriában fogja kihozni következő villanyautóját.
Egy ilyen gazdagon felszerelt Tourneo persze nem olcsó, az alapból kétzónás klímás, hátsó árnyékoló-függönyös Titanium verzió a hosszabb kivitelben 11,565 millió forintról startol. Ezzel egyébként nem drága, tudásához mérten értékarányos. Minőségével a konkurenciát tekintve a nála kevésbé tágas Volkswagen T6 alatt van valamivel, árával viszont sokkalta kedvezőbb (főként ilyen, bőrüléses ellátmánnyal). A hosszú tengelytávú Tourneo Custom igazából azzal is józan választás, hogy még 8 ülés mögött is kellően nagy csomagteret ad, öttel pedig tényleg elférnek benne még a kerékpárok is, simán betolható egy hűtőláda vagy egy sütővel kombinált tűzhely is. Igazi mindenes, ami megjelenésben sem egy melós furgon. Ráadásul érkezik a már az aktuális márkafazonhoz igazított arcú változata is, új műszerfallal és a jelenlegi hátsó laprugónál jóval kényelmesebbnek ígérkező légrugóval, az automata váltó pedig már idén év elejétől elérhető hozzá. Aki e szegmensből választana, feltétlenül próbálja ki és alkudjon rá egyet, a Fordnál ugyanis igencsak jó kedvezményeket lehet elérni.
Árak
Tesztmodell alapára
11 565 000 Ft (2017.07.30.)
Tesztautó ára
12 847 700 Ft (2017.07.30.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 1500-2000 1/min-nél
Nyomaték:
405 Nm 3500 1/min-nél
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2-6,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
5339 mm
Szélesség:
2080 mm
Magasság:
2023 mm
Saját tömeg:
2201 kg
Össztömeg:
3100 kg
Terhelhetőség:
899 kg
Tengelytáv:
3300 mm
Karosszéria-kivitel:
kisbusz
Csomagtér:
1447-6830 l
Belső szélesség elöl:
1690 mm
Belső szélesség hátul:
1740 mm
Belmagasság elöl:
950-1030 mm
Belmagasság hátul:
1000 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
450 mm
Ülőlap hossza elöl:
460 mm
Ülőlap hossza hátul:
445 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1220 mm
Csomagtér magassága:
1200 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1400 mm
Raktérnyílás szélessége:
1220 mm
Raktérnyílás magassága:
1300 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
405 Nm 3500 1/min-nél
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 1500-2000 1/min-nél
Menetteljesítmény
CO2-kibocsátás:
161 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2-6,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Én maximálisan laikus vagyok (kisbuszban egy Ford econovan-t, most egy HiACE-t vezetek), de hihetetlennek tűnik a 2000-es diesel motor lóereje 1500-2000-es fordulatszámnál…
A saját – december közepén vásárolt – Fordom miatt az utóbbi időben elég sok maximum egy éves Ford alá néztem alá, a futóműelemekkel szinte mindnél voltak gondok, a benzinesek kipufogója gyalázat, a dieselekkel nem volt gond.
… vagy ahelyett, hogy alkudoznának, inkább menjenek be a Hyundaiba és vegyék meg a fullos felszereltségű, oldalajtós nyitással rendelkező H1-est. Mi azt tettük négy hónapja – egy rossz szavunk nincs rá. Úgyszintén 8 férőhelyes, óriási csomagtartóval – és ha így döntenek, még mindig marad 6 millió forintjuk, hogy vegyenek még egy autót a H1 mellé. Most komolyan… mi a baja a Fordnak? Nem nézik a konkurencia árait?
Ez az autó tavaly novemberi volt, nem fotóztam, de néztem alulról, hibátlan volt.
helyesbítek: Fél évnél idősebb
Ha lesz legközelebb nálatok fél évvel idősebb használt Ford, fotózzátok már le az alját is, lesznek ott majd nagy meglepetések.
Illetve reagálnék az utolsó mondatra: tényleg jó áron lehet Fordot venni, de ha valami garanciális baja van, akkor érdemes jó ügyvédet keresni, mert a magyarországi importőr szerint az autó mindig hibátlan. Mindig.
Köszönöm az észrevételt! A műszaki adatoknál hibás adat volt, javítottuk. A dinamikus haladás óra szerinti tempomat 145/órás tempó volt.
Nem tudom, mit jelenthet a dinamikus haladás, arról egyik cikkben sincs adat. VW biTDI-t már vezettem, nem voltam eltelve tőle. Ez az autó meg nagyobb és gyengébb – bár nem tudom, mennyivel, mert a cikkben 170 LE van, a műszaki adatoknál meg 130…
Az meg egy vicc, hogy egy ekkora autót menet közben folyamatosan klímázni kell a hátsó oldalablak nyithatatlan, a középsőn meg csak egy lyuk (VW dettó). Emellett az ülések eltüntetésén is ötletelhettek volna még egy csöppet…