Nyáridézés – Mini Cooper S Sidewalk vs. VW T-Roc Cabriolet
Szokatlan összevetés, igazi nyertes nélkül
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyszerre járt nálunk két merőben eltérő karakterű kabrió, így nem állhattuk meg összehasonlítás nélkül. Viszont arra a kérdésre, hogy melyik a jobb, elég nehéz válaszolni.
Persze borsos áron lehet akár R-Design csomaggal is rendelni, amelytől jóval dögösebb formát ölt. Ám mégis, még ezzel a szerényebb megjelenéssel is van benne valami különleges.
De tény, hogy nem olyan csinos, mint a Mini. A brit lobogós csöppség szinte biztos, hogy a hölgyek szívét nyeri el gyorsabban a sok kerekded, cuki formával. A T-Roc viszont a komolyságával hódíthat. Nem olyan szeleburdi, sokkal inkább tekintélyt parancsoló. Már csak a magassága miatt is, ami nem csak az ízlés kérdése miatt fontos. Egyszerűen könnyebb boldogulni a hazai utakon valamivel, ami nem tűnik könnyen eltaposhatónak. Sajnálatos, hogy ilyen a morál, de a T-Roc-ot látva sokkal előzékenyebbek a többiek, mint az apró Minivel.Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Mini Cooper S Sidewalk | 3850 | 1727 | 1415 | 2495 | 160 |
Volkswagen T-Roc Cabriolet | 4234 | 1819 | 1573 | 2590 | 280 |
A Mini a tőle megszokott formákat hozza, ahogy a Volkswagen is. Tehát a Mini vidám, a Volkswagenben meg „nincsenek formák”. Csak a célratörő egyszerűség. Ami viszont jóval ergonomikusabb, mint a Mini, szóval, aki nem szeret sokat bíbelődni a műszerfal kezelőgombjaival, vagy épp az infotainment menüjével, biztos, hogy a T-Roc belsejét fogja vonzóbbnak találni.
De formai játékokra itt tényleg ne számítson. Ellenben kényelmes ülésekre igen, és bár ezek szövethuzatosak, a Mini meg bőrbe burkolt, a VW nagy előnye, hogy valóban elfér benne négy felnőtt. Persze hátul jóval szűkösebb, mint egy hagyományos T-Roc, de ez nem változtat a tényen, hogy jóval többen lehet benne osztozkodni a kabriózás élvezetén. Habár a Miniben is találkozunk két hátsó üléssel, ezek igazából csak dísznek vannak ott, ha elöl átlagos termetű személyek ülnek. Természetesen a nagyobb T-Roc csomagtere is használhatóbb méretű, pontosan 280 literes alapból, a Minié pedig csak 160 literes. Persze egy kabriónál ez nem annyira lényeges, de azért nem árt, ha például hosszabb vízparti túrához befér egy-két sporttáska kényelmesen.Mini Cooper S Sidewalk | VW T-Roc Cabriolet | |
Belső szélesség elöl | 1300 | 1480 |
Belső szélesség hátul | 1000 | 1450 |
Belmagasság elöl | 1010 | 950-1020 |
Belmagasság hátul | 990 | 950 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött | 80 | 190 |
Ezzel szemben a Volkswagen tényleg csak egy nyugis cirkáló az 1,5 literes, turbós benzinessel és a 150 paripával. Viszont 90 km/h felett már amúgy is kezd kellemetlenné válni a huzat, ha nyitott a tető.
Bár kérhető manuális sebességváltóval, a hétfokozatú DSG-vel az igazi. A gondtalan suhanáshoz ez passzol a leginkább. Fogyasztásban, ahogy az várható, a Volkswagen viszi a prímet a 8,1 literes vegyes átlaggal. Kisebb a motorja, amelyből két henger ideiglenesen szüneteltetheti a munkáját, míg a Minivel hiába lehet ugyanúgy a tóparti naplementében, nyugisan cirkálni, néha mégis kanyarvadászatra csábít. Ezzel és a nagyobb motorral 11 litert kért százon.Mini Cooper S Sidewalk | VW T-Roc Cabriolet | |
Üzemanyag | benzin | |
Emissziós norma | Euro 6d | Euro 6d |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1998 | 1498 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE] | 192 (5000-6000) | 150 (6000) |
Nyomaték [Nm] | 280 (1350-4600) | 250 (1500-3000) |
Váltófajta/-fokozat | automata/7 | automata/7 |
Gyorsulás 0-100 km/h [s | 7,1 | 9,6 |
Végsebesség [km/h] | 228 | 205 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,7-6,8 | 5,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 129-132 | 127-132 |
Saját tömeg [kg] | 1295 | 1465 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1765 | 1900 |
Tesztautó ára [Ft] | 13 343 600 | 11 167 260 |
Felszereltségben a Volkswagennél csak a tényleg fontos tételeket válogatták be. Ugyan bicskakulcsot kapunk, de a vezetést segítő rendszerekből benne van a sávtartó, a vészfékasszisztens, az adaptív tempomat, illetve a tolatókamera és a radarok. Azonban így is 10,9 millió forintot kell fizetni érte. A Mini hasonló szintről indul, de egy kicsit jobban felextrázva, minőségibb anyagokkal, sokkal inkább prémiumérzettel 13 millió felett áll meg az ára. Arra tehát nem tudok konkrét választ adni, hogy melyik a jobb. Akik szeretnek magasan ülni, szeretik a crossoverek hangulatát, és ezt szeretnék ötvözni a kabriós életérzéssel, mindenképp kedvelni fogják a T-Rocot, és tuti, hogy nem szeretik majd a szinte földön ülős Minit. Akik szeretnek néha a hegyen is kanyarogni, sportosan vezetni, mindezt néha tető nélkül, annak ellenére, hogy így nehezebb és picit tompább az autó, na ők a Miniben találnak megfelelő társra. Amit pedig mindenkinek el kell viselni, az a tető és a szélvédőkeret kapcsolódása felől érkező zaj, csukott vászontető esetén. Mert ez mindkét autóban jelen volt, igaz a Miniben zavaróbb mértékben.