Nyáridézés – Mini Cooper S Sidewalk vs. VW T-Roc Cabriolet

Szokatlan összevetés, igazi nyertes nélkül

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyszerre járt nálunk két merőben eltérő karakterű kabrió, így nem állhattuk meg összehasonlítás nélkül. Viszont arra a kérdésre, hogy melyik a jobb, elég nehéz válaszolni.

Amikor nem találod a választ, akkor lehet, hogy a kérdés rossz. Ezen agyalok, miközben felteszem magamban a kérdést, hogy a Mini vagy a Volkswagen kabrióját választanám-e. Talán úgy kellene feltennem a kérdést, hogy melyik a nagyobb élmény. Ám még ekkor sem tudnék konkrétan választani a két teljesen eltérő kabrió közül. Kinek mi jelenti az élményt, ugye? Valószínűleg már a két kabrió formaterve eldönti, hogy kinek melyik a befutó. Ebben a VW a különlegesebb, hiszen egy crossover tetejét vágták le. A Mini Cooper viszont már hagyományosabb formát öltött, igaz a Sidewalk változat egyedi kiegészítőkkel csábít. Olyannyira egyediekkel, hogy akár 3D nyomtatással a tulaj neve is rákerülhet a sárvédők díszbetétjére, a küszöbökre, vagy épp a kesztyűtartó fölötti elemre. Persze, ha nem él a lehetőséggel a leendő vásárló, akkor is a Sidewalk változatok részére fenntartott egyedi díszítőelemek közül válogathat. Ezzel szemben a T-Roc maga a megtestesült szürkeség, legalábbis ezzel a flottafehérnek tűnő színnel, belül pedig a fekete/szürke műanyagokkal.

Persze borsos áron lehet akár R-Design csomaggal is rendelni, amelytől jóval dögösebb formát ölt. Ám mégis, még ezzel a szerényebb megjelenéssel is van benne valami különleges.

De tény, hogy nem olyan csinos, mint a Mini. A brit lobogós csöppség szinte biztos, hogy a hölgyek szívét nyeri el gyorsabban a sok kerekded, cuki formával. A T-Roc viszont a komolyságával hódíthat. Nem olyan szeleburdi, sokkal inkább tekintélyt parancsoló. Már csak a magassága miatt is, ami nem csak az ízlés kérdése miatt fontos. Egyszerűen könnyebb boldogulni a hazai utakon valamivel, ami nem tűnik könnyen eltaposhatónak. Sajnálatos, hogy ilyen a morál, de a T-Roc-ot látva sokkal előzékenyebbek a többiek, mint az apró Minivel.
Mini Cooper S Sidewalk vs. VW T-Roc Cabriolet - külső méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Mini Cooper S Sidewalk 3850 1727 1415 2495 160
Volkswagen T-Roc Cabriolet 4234 1819 1573 2590 280
Hirdetés
Persze a Mininek nincs nagy szüksége előzékenységre, mert elég erősre gyúrták ahhoz, hogy magasról tegyen szinte bárkire. Erőből oldja meg a kényes helyzeteket. Ám, mielőtt a motorizáltságra térek, időzzünk el egy kicsit az utastérben, ahol ugyanúgy teljesen más világ fogad a két autóban.

A Mini a tőle megszokott formákat hozza, ahogy a Volkswagen is. Tehát a Mini vidám, a Volkswagenben meg „nincsenek formák”. Csak a célratörő egyszerűség. Ami viszont jóval ergonomikusabb, mint a Mini, szóval, aki nem szeret sokat bíbelődni a műszerfal kezelőgombjaival, vagy épp az infotainment menüjével, biztos, hogy a T-Roc belsejét fogja vonzóbbnak találni.

De formai játékokra itt tényleg ne számítson. Ellenben kényelmes ülésekre igen, és bár ezek szövethuzatosak, a Mini meg bőrbe burkolt, a VW nagy előnye, hogy valóban elfér benne négy felnőtt. Persze hátul jóval szűkösebb, mint egy hagyományos T-Roc, de ez nem változtat a tényen, hogy jóval többen lehet benne osztozkodni a kabriózás élvezetén. Habár a Miniben is találkozunk két hátsó üléssel, ezek igazából csak dísznek vannak ott, ha elöl átlagos termetű személyek ülnek. Természetesen a nagyobb T-Roc csomagtere is használhatóbb méretű, pontosan 280 literes alapból, a Minié pedig csak 160 literes. Persze egy kabriónál ez nem annyira lényeges, de azért nem árt, ha például hosszabb vízparti túrához befér egy-két sporttáska kényelmesen.
Mini Cooper S Sidewalk v. VW T-Roc Cabriolet - belső méretek
Mini Cooper S Sidewalk VW T-Roc Cabriolet
Belső szélesség elöl 1300 1480
Belső szélesség hátul 1000 1450
Belmagasság elöl 1010 950-1020
Belmagasság hátul 990 950
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött 80 190
Hirdetés

Mert ezeknek az autóknak ez a lényege. Sajnos már pont bekopogtatott az ősz hűvösebb időszaka, amikor nálunk jártak, így csak a lelki szemeimmel tudom elképzelni, ahogy valamelyik tavunk partján cirkálok a strand felé, vagy épp a naplementében csupán az autózás öröméért. Utóbbiban a Mininél a pont. Egyrészt az erősebb motorja, másrészt az építésmódja okán is élményautósabb, ha ebbe a kanyarvadászatot is beleértjük. Kétliteres, turbós benzinmotorja 192 lóerővel mozgatja a merevítések miatt súlytöbbletet felszedő kisautót. Erejét duplakuplungos váltó továbbítja az első kerekek felé, és ugyanúgy megvan benne az a gokartos élmény, mint bármelyik Miniben. Érzésre mintha jobban kellene pörgetni egy keménytetős változatnál, de az is lehet, hogy csak a szigorodó környezetvédelmi normák heréltek kicsit a motoron. Persze panaszra nincs ok, így is ülésbepasszírozósan gyorsul, és élmény vele minden kanyar. Főleg Sport módban, ahol néha még a kipufogó felől is felfedezni véltem némi felhorkanást.

Ezzel szemben a Volkswagen tényleg csak egy nyugis cirkáló az 1,5 literes, turbós benzinessel és a 150 paripával. Viszont 90 km/h felett már amúgy is kezd kellemetlenné válni a huzat, ha nyitott a tető.

Bár kérhető manuális sebességváltóval, a hétfokozatú DSG-vel az igazi. A gondtalan suhanáshoz ez passzol a leginkább. Fogyasztásban, ahogy az várható, a Volkswagen viszi a prímet a 8,1 literes vegyes átlaggal. Kisebb a motorja, amelyből két henger ideiglenesen szüneteltetheti a munkáját, míg a Minivel hiába lehet ugyanúgy a tóparti naplementében, nyugisan cirkálni, néha mégis kanyarvadászatra csábít. Ezzel és a nagyobb motorral 11 litert kért százon.
Mini Cooper S Sidewalk v. VW T-Roc Cabriolet - műszaki adatok
Mini Cooper S Sidewalk VW T-Roc Cabriolet
Üzemanyag benzin
Emissziós norma Euro 6d Euro 6d
Hengerűrtartalom [cm3] 1998 1498
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Teljesítmény [LE] 192 (5000-6000) 150 (6000)
Nyomaték [Nm] 280 (1350-4600) 250 (1500-3000)
Váltófajta/-fokozat automata/7 automata/7
Gyorsulás 0-100 km/h [s 7,1 9,6
Végsebesség [km/h] 228 205
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6,7-6,8 5,8
CO2-kibocsátás [g/km] 129-132 127-132
Saját tömeg [kg] 1295 1465
Megengedett össztömeg [kg] 1765 1900
Tesztautó ára [Ft] 13 343 600 11 167 260
Hirdetés

Felszereltségben a Volkswagennél csak a tényleg fontos tételeket válogatták be. Ugyan bicskakulcsot kapunk, de a vezetést segítő rendszerekből benne van a sávtartó, a vészfékasszisztens, az adaptív tempomat, illetve a tolatókamera és a radarok. Azonban így is 10,9 millió forintot kell fizetni érte. A Mini hasonló szintről indul, de egy kicsit jobban felextrázva, minőségibb anyagokkal, sokkal inkább prémiumérzettel 13 millió felett áll meg az ára. Arra tehát nem tudok konkrét választ adni, hogy melyik a jobb. Akik szeretnek magasan ülni, szeretik a crossoverek hangulatát, és ezt szeretnék ötvözni a kabriós életérzéssel, mindenképp kedvelni fogják a T-Rocot, és tuti, hogy nem szeretik majd a szinte földön ülős Minit. Akik szeretnek néha a hegyen is kanyarogni, sportosan vezetni, mindezt néha tető nélkül, annak ellenére, hogy így nehezebb és picit tompább az autó, na ők a Miniben találnak megfelelő társra. Amit pedig mindenkinek el kell viselni, az a tető és a szélvédőkeret kapcsolódása felől érkező zaj, csukott vászontető esetén. Mert ez mindkét autóban jelen volt, igaz a Miniben zavaróbb mértékben.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?