Nyakunkon a Red Bull Air Race budapesti futama
Budapest az egyetlen főváros a Red Bull Air Race naptárában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Red Bull Air Race egyetlen női pilótájával, Mélanie Astles-lel is találkoztunk, akiről kiderült, hogy BMW M nagykövet Franciaországban.
A tavalyi nagy visszatérés után, idén, e hét végén újra lesz Red Bull Air Race a Duna felett. A naptár negyedik futamához ért a repülős világ F1-jének számító bajnokság. Ez a futam pedig szeretett és gyönyörű fővárosunkban, Budapesten kerül megrendezésre a Lánchíd és a Margit híd közötti részen. Külön érdekesség, hogy Budapest az egyetlen főváros a naptárban, ráadásul a Lánchíd maga számít majd a start- és célpontnak. A két kategóriát is felvonultató bajnokságot egyébként jelenleg Matthias Dolderer vezeti a Master Class-ban, azaz a nagyok között. Az utánpótlás kategóriának számító Challengerek között jelenleg az amerikai Kevin Coleman az éllovas.
Clemens Jaeger repülési és sportigazgató a sajtótájékoztatón elmondta, hogy ez az egyetlen pálya, ahol a földtől számított 10 centiméter alá berepülhetnek a pilóták, hiszen a Lánchíd alatt mindössze 8 centire lesznek a vízfelszíntől. Ennek érdekében speciális tréningen vesznek részt a pilóták a verseny előtt. A keskeny, egyenes, ám annál taktikásabb pálya rengeteg nehézséget hordoz magában, főleg az északi függőleges visszafordítót, ahol teljes gázon, 10 G hat a pilótákra.
A pálya komolyságát Mélanie Astles, ötszörös francia műrepülőbajnok és a RBAR egyetlen női pilótája is megerősítette. Szerinte plusz nehezítést jelent a házak közötti szél és a Duna hullámzása. Azt is elmondta, hogy jó nőnek lenni a bajnokságban, hiszen a pilóták mind úriemberként viselkednek vele. Ezt a nézők is megtapasztalhatták a tavalyi autogramosztáskor, de idén sajnos nem terveztek ilyet a szervezők. Mélanie egyébként jótékonysági nagykövet is hazájában, ezért egyedi sisakkal készült a magyar futamra, amit később elárvereznek, az ebből befolyt összeget pedig egy beteg gyerekek repültetésével foglalkozó francia szervezet kapja. Ezzel próbálnak örömet szerezni a nehéz napokban is a gyerkőcöknek.
Sajnálatos hír, hogy Besenyei Péter már visszavonult, így idén először nélküle zajlik majd a Red Bull Air Race és a magyar futam is, így egyetlen hazai pilótának sem szurkolhatunk majd. Aggódni persze nem kell, Péter így is tart majd bemutatót a magyar építésű Corvus Racerrel és már nagyon várja, hogy újra találkozzon egykori versenytársaival. Természetesen idén is meghívta magához őket, ahogy ez szokás volt. Hozzátette, repülésről egy szót sem szoktak ejteni a kertjében.
Érdemes tehát hétvégén kilátogatni a rakpart keleti vagy nyugati részére, még ha az időjárás nem is lesz kegyes a nézőkhöz. Ellenben a pilóták örülnek a hűvösebb időnek, ami nem kínozza annyira a motorokat. Az Air Race edzésein és futamain kívül több betétprogram is lesz, a legérdekesebbek között szerepel a Flying Bulls világon egyedülálló köteléke és a Breitling Douglas DC-3-asa, amiből alig van már repülőképes a világon. Szovjet párja egyébként a Li-2-es, amit sokan ismerhetnek, hiszen egyetlen repülőképes példánya magyar. Kiemelendő még Takáts Pali siklóernyős bemutatója, aki a sajtótájékoztató alatt is megmutatta hihetetlen tudását, és persze Besenyei Péter programja is mindenképp feljegyzendő.