Az autó a versenyen: nem látszott, hogy most először száll harcba itt ez a felállás
A több mint ötven éves múlttal rendelkező VLN szériából nőtt ki a Nürburgring Langstrecken-Serie - röviden NLS - névre hallgató sorozat. A számos géposztályban nevező csapatok autói együtt versenyeznek, így egyszerre átlagosan 170 versenyautó tartózkodik a Nürburgring Nordschleifén a szériaközeli túraautóktól a GT3-as modellekig. Nem meglepő tehát, hogy a futam különleges felkészültséget kíván minden indulótól, főleg azoktól akik sem hosszú távú versenyen, sem a Nürburgring északi nagykörén nem indultak még. A Toyota Gazoo Racing Trophy két fiatal magyar versenyzője, Lengyel Ádám és Molnár Bendegúz is most járt itt először, de máris arannyal tértek haza.
Mivel sem Ádám, sem pedig Bendegúz nem versenyzett még a Nürburgringen, külön vizsgát kellett tenniük az úgynevezett Nordschleife Permit megszerzéséhez a nemzetközi versenyzői licenszük mellé. A csapatnak is akadt dolga: a fiúk autóját is át kellett alakítani a versenyre: a gyári 50 literes tank helyett 100 literes FIA homológ tartályra volt szükség, ami a Toyota Gazoo Racing Europe szakembereinek segítségével került az autóba.
A két fiú és az autó, avagy az SP3 géposztály győztesei a szeptemberi NLS futamon
Az időmérőn jött az első meglepetés: Bendegúz és Ádám a rajtrács második helyére kvalifikálta magát az SP3 géposztályban. A versenynap is meglepő eredménnyel zárult: taktikus, ügyes versenyzéssel teljesítették a srácok a negyed napon át tartó futamot. A srácok először "csak" a kategória leggyorsabb körét futották meg egy hajszállal 9 perc 56 másodperc alatt, majd 33 kört sikerült megtenniük, amihez összesen hat órára, plusz két és fél percre volt szükségük. Mögöttük majd 3 perccel ért célba a kategória második helyezettje. A srácokon kívül a Toyotának is nagy dicsőség az eredmény, hiszen a kategória dobogójára mindenki GT86-ossal került. Ádám és Bendegúz hamarosan újra versenybe szállnak: reményeik szerint még az idei szezonban benevezhetnek egy négyórás versenyre is.