Novemberben 662 darab S-Cross talált gazdára
Tavalyhoz képest novemberben látható a legnagyobb visszaesés az újautó-piacon. Összesen 8304 új autót helyeztek forgalomba, ami 1200 darabbal kevesebb a 2022-es adatnál, és ez 12,6 százalékos csökkenést jelent. Ha a teljes évet nézzük, akkor november végéig 3,7 százalékos a csökkenés az előző évhez képest, ez 3800 autóval kevesebb eladást jelent. Szintén a teljes évet nézve jelenleg 99 738 darab eladott autónál tart az újautó-piac, és óriásit kellene hajráznia, hogy elérje a tavalyi 111 540 forgalomba helyezést.
A Toyoták között a Corolla volt a legkelendőbb, 246 darabot adtak el a múlt hónapban
A piac kedvence novemberben a Suzuki volt a személyautók között, ám tavalyhoz képest 25,75 százalék a visszaesés náluk. A hónap során 1426 autót adtak el, ami 491 darabbal marad el az előző évhez képest. A második helyen a Toyota áll 1124 eladott személyautóval, ők növelni tudták az eladásaikat 4,46 százalékkal, tehát 48 autóval többet adtak el, mint tavaly ilyenkor. A harmadik helyre a Skoda futott be 889 autóval, ami 377 darabbal több a tavalyi eredménynél, így 73,63 százalékos a növekedésük.
Töretlen az Octavia népszerűsége:434 darabot adott el belőle a Skoda novemberben
Más a helyzet ha a teljes idei évet nézzük. A ranglista élén a Toyota áll 13 363 eladott autóval, ami 10,26 százalékos növekedés tavalyhoz képest. A második a Suzuki 10 368 eladott autóval, de 12,83 százalékos visszaeséssel, míg a dobogó harmadik fokán a Skoda található 54,91 százalékos növekedéssel, 10 120 darab eladott autóval. A Suzukinál egyébként az S-Cross a vásárlók kedvence a Toyotánál a Corolla hasít, míg a Skodánál az Octavia az örök sláger.
Egyáltalán nem meglepő. Igazából ilyen állampapír kamatok mellett hülye aki új autót vesz, de ismerek olyat aki a 3 éves Mercedeset eladta, állampapírba tette a pénzt, és vett egy 20 éves szaladgálóst.
Én is legfeljebb hitelre vennék most új autót, annak ellenére hogy lenne rá pénzem.
A Toyotánál láttam a számomra legjobb hitelkonstrukciót, sikerült is sok autót eladniuk 🙂
Azért ahhoz már nagy sz.rrágónak kell lenni, hogy az állampapír kamatok miatt eladja valaki az autóját és egy 20 évessel járjon helyette 🙂
Most a legjobb kamatok és akciók a Nissannál vannak, mert 0% a THM, ráadásul a Qashqai és az X-Trail is 4 millió Ft kedvezménnyel kapható.
Eközben az Európai autópiacok szárnyalnak. Tényleg egyetlen kivétel maradt az EU-ban: kishazánk.
Lassan Hofi kaliberű szintre ért a hanyatló nyugatos hülyítés. (akinek rémlik a szkeccs, az tudja mire gondolok).
Ugyanis az a nemrég emlegetett cserélendő ló nemhogy nyertes de igencsak hullaszaga van…
Azért az EU nem csak a „klasszikus” értelemben vett nyugatból áll. Ott van pl.: Románia, Bulgária, Görögország stb…
Azoknak a szárnyalásoknak kíváncsi lennék hogy mekkora „szárnyakat…” adtak a céges megrendelések…
Ők is megindultak, a görög piac 115.000 autóval picit erősebb nálunk (91.000, de ezek még októberi adatok), szerintem egy főre nézve is.
Nem értem miért számít hogy céges megrendelés?
Hát csak azért mert cégesre vannak kedvezmények (pl:flotta kedvezmény,áfa visszatérítés stb…) és nem csak Magyarországon. És ebből csak azt akartam mondani hogy nem magánembereknek köszönhető a szárnyalás (sajnos)
És mi a baj azzal ha nem magánvásárlóként veszed hanem céges juttatáskét kapod?
A covid és a válság előtti utolsó év 2019 volt. Akkor még nem volt chiphiány, vállalható határidővel tudtak szállítani a gyárak. Alacsony volt az infláció, sok helyen volt 0% a THM lízing esetén. 2019-ben 157.906 új autót adtak el Magyarországon. Ahhoz képest jelentős a visszaesés az utóbbi években.