Növelt teljesítményű hibrideket hoz találkozójára a Volkswagen
Különleges hibrid modellek is érkeznek a Volkswagen-találkozóra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén sem lesz hiány gyári különlegességekből a Volkswagen-találkozón. Most hétvégére a Golf GTE Performance Concept és a Golf GTE Variant ImpulsE is befut a Hungaroringre.
Csepegnek az információk a most hétvégén, egészen pontosan szeptember 23-án szombaton immár hatodik alkalommal megrendezésre kerülő, első évben még Golf-találkozóként indult Volkswagen-találkozó kapcsán. Az idei nyereményautót már részletesen is bemutattuk, de újdonság például, hogy idén a Fluor Tomival fémjelzett Wellhello lép fel. Talán többünk számára izgalmasabb, hogy a gyár jóvoltából két növelt teljesítményű hibrid modell is érkezik.
A temérdek hazai átalakítású és gyűjtői Volkswagen mellett a hatodik Volkswagen-találkozón debütál a hatodik generációs Polo, de kiállításra kerül az idei Wörthi találkozón dedütált Golf GTE Performance Concept és a szintén ott leleplezett Golf GTE Variant ImpulsE is.
A Golf GTE Performance Concept gyári munka, az 50 kilométeres emissziómentes hatótávot adó Golf GTE továbbfejlesztésének tekinthető. Az alaphelyzetben 204 lóerős rendszerteljesítményt 272 lóerősre növelték a gyár mérnökei, az elérhető csúcsnyomaték 350-ről 450 newtonméterre nőtt. A fehér alapszínű autót kék és fekete díszítésekkel, valamint a Clusbsportnál bevetett hátsó spoilerrel is ellátták. A fékeket 17 colosra, a kerekeket pedig 19 colosra cserélték. A koncepció menetdinamikája és fogyasztása természetesen nem ismert.
A gyári Golf GTE-átépítésnél is érdekesebb a Golf GTE Variant ImpulsE, melyhez három német felsőoktatási intézmény, tizennégy diákja fogott össze a tavaszi GTI Treffen előtt azzal a céllal, hogy az e-mobilitást előtérbe helyezve, közösen alkossanak egy izgalmas járművet. Kombijukba a Golf GTE motorjait (1.4 TSI benzines és villanymotor). Csavar a történetben, hogy 6 helyett 7 fokozatú DSG-vel szerelték, de a benzines 150 és a villanymotor 102 lóerős teljesítményét is növelték. A TSI-ből 170 lóerőt hoztak ki (ami nem olyan nagy mutatvány, hiszen létezett már ilyen gyári verzió), a rendszerteljesítmény pedig 224 lóerőre nőtt. A Variant kasztniba a GTE 8,8 kilowattórás akkumulátora helyett egy 16,8 kWh-ás került, aminek köszönhetően a Golf GTE-hez képest megduplázódott, azaz megközelítőleg 100 kilométerre nőtt az emissziómentes hatótávolság. Az ötszínű festésben pompázó kombi a gyári izom-GTE-hez hasonlóan 19 colos felniket és még egyedibb, ötszínű fényezést kapott - a hétvégén a Hungaroringen - temérdek egyéb érdekesség mellett - élőben is látható lesz.
A kombi átalakítása a VW-nek is eszébe juthatott volna, akár a full elektromos verzióé is. Nagyobb akku, nagyobb hatótáv mellett is lenne elég méretes csomagtartó.