Az ellátási láncok akadozása miatt tavaly a megszokottnál sokkal kevesebb autót értékesített a Volkswagen-csoport, az idei szám egy visszapattanás eredménye
Negatív hangulat uralkodik a Volkswagennél, az elektromos autók iránt a vártnál alacsonyabb a kereslet, emellett a kínai konkurencia is egyre erősebb. A 2023-as év viszont nem alakult rosszul, Európában, Észak-Amerikában és Kínában is nőtt az érdeklődés a cégcsoport autói iránt. A vezetés még nem dőlhet hátra, a 12%-os növekedés csak arra volt elég, hogy a tragikus 2021 és 2022 után az eladások egy normál szint aljára álljanak vissza.
A tavaly le nem gyártott autók egy részét sikerült pótolni, így közel egymilliós a többlet
A Volkswagen-csoport legnagyobb piaca még mindig Európa, itt tavaly 3,27 millió autó kelt el, ami 27%-os növekedést jelent. Kína egy hajszállal maradt le, az ázsiai országban 3,24 millió jármű fogyott, ez csak szerény 2%-os többlet. Észak-Amerikában 990 ezer autó kulcsát adták át, ami 18% százalékkal több mint előző évben. Az egy családba tartozó márkák közül a Volkswagen végzett az élen, a 4,87 milliós eladás a cégcsoporton belül 53%-os részesedést tesz ki.
A Toyota még nem közölte a 2023-as eredményt, de borítékolható a 10 millió fölötti darabszám, így a Volkswagen ezúttal sem tudott visszatérni a dobogó legfelső fokára
Összességében 9,24 millió autót értékesítettek, ami jókora növekedés az előző év 8,26 milliójához képest. A csoport eladásai a 2012-től 2020-ig tartó időszakban 9,3 és 11 között mozogtak, így 2023-ban éppen csak sikerül megközelíteni az elfogadható minimum szintet.