Nőtt, de még nőni is fog a Nissan

Fokozta eladásait a Nissan, most pedig piaci részesedését is hizlalni kívánja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lezárta 2012-es pénzügyi évét a Nissan, s felfedte azt is, hogy milyen újdonságokkal kívánja a 2013-as évadban eladásait és piaci részesedését is növelni. A várakozások nem tűnnek alaptalannak.


Növelte tavaly eladásait a Nissan, 4,84 millió helyett már 4,9 millió autót értékesített világszerte, ugyanakkor 2009-óta tapasztalt növekedési üteme megakadt, s mivel gyártókapacitása miatt nem tudott úgy növekedni, ahogyan azt például az emelkedett keresletű kínai piac elvárta volna, piaci részesedése 6,4-ről 6,2 százalékra csökkent - tudtuk meg Andrey Akifievtől, a Nissan Sales Central & Eastern Europe márciusban kinevezett ügyvezető igazgatójától.
Hirdetés

A jelenleg a cseh, szlovák, lengyel és magyar piacokért felelős orosz üzletember azonban gyorsan hozzáteszi, hogy régiónkban, s azon belül is Magyarországon nagyon másképp alakult a piac. A teljes volumen apadt, itthon ugyebár valamicskét nőtt, s a Nissan is növekedni tudott, mind darabszámát, mind piaci részesedését tekintve is. Az április 1-től március 31-ig tartó 2012-es üzleti évben 147 példánnyal több Nissan kelt el, mint a 2011-esben, ami igen jelentős 1,3 százalékos piacrész-növelést jelentett. Igaz, most is csupán 4,2 százalékkal bír a Nissan, ami elmarad a globális eredménytől, s még komolyabb elvárást jelent, hogy a márka terveiben 2016-ig világszerte 8 százalék szerepel.
Van tehát hova fejlődni, ám ehhez úgy néz ki, hogy rendelkezik is kellő puskaporral az Európa számára ma már zömében Európában termelő japán márka. Szinte már itt van, de a legfrissebb információk szerint július 1-től lesz rendelhető (8 774 500 forinttól) az általunk nemrégiben Norvégiában vezetett, 175-ről 199 kilométerre növelt hatótávú, Európa számára átdolgozott és már Angliában gyártott Leaf. Ősszel, októberben jön a teljesen új, Genfben már látott Note, s már szeptemberben itt lesz az újnak mondott, valójában inkább frissítettnek tűnő Micra. A nagy dobás pedig a 2013-as üzleti évben érkező teljesen új Qashqai lesz. Utóbbi kapcsán pontos dátumot nem hallhattunk, inkább annak hangsúlyozását, hogy az üzleti év március végéig tart, ám állítólag a következő naptári év elején, azaz 2014 januárjában már itthon is elérhető lesz a friss crossover.

Utóbbi fontos, hiszen a 2007-ben „kategóriát teremtő”, a kompaktok között szabadidő-autóként versenyző modell ma már tucatnyi vetélytársával próbál vevőket fogni. Egyébként korosan sem rosszul, hiszen kereslete évről évre növekszik, s a Nissan hazai eladásainak 40 százalékát adja. Ha pedig új lesz, nyilván még sikeresebb lesz, s vele a Nissan is. Európában az idei évre 10,6 százalékos növekedést szeretne megvalósítani a Nissan, világszerte pedig 9,2 százalékos bővüléssel 5,35 millió autó értékesítése a márka célja a 2013-as üzleti évben. Ehhez persze nem csak új modelleket, hanem új almárkát is bevet, itt a Nismo, mely a Juke 1,6 literes turbós benzinesét 200 lóerővel és az egyedi formájú modelltől fokozottan szokatlan sportos köntösben és futóművel adja, s hozza majd a 370Z csúcsváltozatát is. [kepallobal=90028.jpg]Andrey Akifiev, a Nissan Sales CEE Kft. ügyvezetője növekedésre számít a magyar piacon, 30 Leaf eladásával számol[/kepallobal]
Az elektromos autózásban pedig nyilvánvalóan - és továbbra is - első kíván lenni és lesz is jó ideig a Nissan. A Leaf már most, értékesítésének kezdete után 2,5 évvel 60 ezer példány felett jár, az eladott villanyautók 28 százalékát teszi ki egyedüli modellként. Az első kompromisszummentes villanyautó, a korábban érkezetteknél kedvezőbb áron.
A Nissan persze nem csupán termékein, szolgáltatásának, ügyfélkiszolgálásának színvonalán is erősíteni kíván, s gyártási költségeinek lefaragásával szeretné vételárait is apasztani a közeljövőben. A hazai, flottavásárlók által irányított piacon is növelni kívánja céges eladásait, s ehhez legelső fegyvere az új Note lesz. Miként azt Rényi-Vámos Ádámtól, a Nissan Sales CEE Kft. Magyarországi divíziójának igazgatójától megtudtuk, a Magyarországon jelenlegi átlagnak számító 74 százalékos céges vásárlói-aránytól a Nissan nincs komoly mértékben lemaradva (vevőinek 72 százaléka nem magánszemély), de kevés az igazán nagy autóparkot vásárló ügyfelük, inkább egyszemélyes vállalkozásokat szolgálnak ki.
Mivel ősszel érkezik a Micra és a Note, az utolsó negyedében emelkedő eladásokra számít itthon a Nissan, valamint arra is, hogy a korábbi hosszú lejáratú, CHF alapú hitelek kifutásával az elmúlt években tapasztaltaknál több magánszemélyt tudnak majd autóval kiszolgálni. Számukra a Nissan egyedi - forint alapú - finanszírozási ajánlatokat kínál, ami a privát kuncsaftok jelentős részének érdekes is - bár az egyértelmű, hogy a válság előtti, általános hitelre vásárlási kedv már a múltnak számít, s talán soha nem is fog visszatérni. Ami persze nem is baj…
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?