Nőtt a halálos balesetek száma az elmúlt évben

A KSH adatai alapján tavaly romlott a baleseti statisztika 

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A KSH statisztikái szerint tavaly nőtt mind a halálos, mind pedig a súlyos és könnyű sérüléses balesetek száma. Jó hír, hogy ittasan okozott balesetből kevesebb történt.


A rendőrség honlapján közölt információk és a KSH adatai alapján tavaly 540-ról 573-ra nőtt a halálos közúti balesetek száma, amely 6,1 százalékos növekedést jelent. A könnyű sérüléssel járó esetek 0,9 százalékkal, a súlyosak pedig 0,6 százalékkal lettek gyakoribbak. Tavaly összesen 15 847 személyi sérüléssel járó közúti baleset történt, ami 1 százalékkal több, mint 2013-ban, akkor 15 691 balesetet regisztráltak.
Hirdetés

A személyi sérüléssel járó balesetek 2/3-át a könnyű sérüléssel járó esetek képezték, a súlyos sérülésekkel járó balesetek részaránya közel 30 százalékra adódott 2014-ben. A halálos kimenetelű balesetek 3,6 százalékot tettek ki. Tavaly összesen 20 750 fő sérült meg vagy vesztette életét, ami 0,3 százalékos növekedés 2013-hoz képest. A közúti balesetben elhunytak száma 591-ről 626-ra emelkedett, a súlyos sérülések száma viszont 5369-ről 5331-re csökkent.
Ami az ittas vezetést illeti, a folyamatos csökkenés továbbra is megfigyelhető. 3,7 százalékkal kevesebb ittasan okozott baleset történt 2014-ben, szám szerint azonban ez még így is 1601 balesetet jelent.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

15 thoughts on “Nőtt a halálos balesetek száma az elmúlt évben

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    A biztosítók is érik a pénzüket / és a miénket / Évekkel ezelőtt , elindították az év végi autós hülyítő kampányt, és egymás alá igértek a díjakkal . A régi nem balesetező klienseket letojták , kedvezményt nem adtak , váltásra kényszerítve őket . Aztán jött a sirám az emelkedő kifizetésekről , és kezdődött az emelési kampány . És újból ” szét van terítve ” mindenkire . ha ” bűnös , ha nem „.Tatami fórumtársnak igazat kell adni , a leírása alapján át élhetett egyet-mást a témában .A biztosítók érdeke az , hogy gyorsan pénzhez jussanak. A pereskedés időt rabol , és sokba kerül .

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    A jelenlegi kötelező rendszer nem a károsult számára biztosítja a törvényben meghatározott jogait, hanem a felelőtlen károkozó számára biztosítja a károkozás szabadságát.

    A magyar Polgári Törvénykönyv 345.§-a:
    1. [b]Aki[/b] fokozott veszéllyel járó tevékenységet folytat, [b]köteles az ebből eredő kárt megtéríteni[/b]. Mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt olyan elháríthatatlan ok idézte elő, amely a fokozott veszéllyel járó tevékenység körén kívül esik. Ezeket a szabályokat kell alkalmazni arra is, aki az emberi környezetet veszélyeztető tevékenységével másnak kárt okoz.

    2. Nem kell megtéríteni a kárt annyiban, amennyiben a károsult felróható magatartásából származott.

    3. [b]A felelősség kizárása[/b], vagy korlátozása [b]semmis[/b], ez a tilalom a dologban okozott károkra nem vonatkozik.

    4. A kártérítési követelés három év alatt elévül.

    Kedves Barátaim! Igazán sajnálom, hogy felvetettem a témát és kérem az Istent, ne kelljen megtapasztalnotok milyen károsultnak lenni a biztosítás jelenlegi rendszerében, ami még a hatályos törvénynek sem felel meg. Családom duplán fizeti a „baleseti adót”. A sebességet (és a szabályokat) nem azért fogja valaki betartani, mert mérik, hanem azért, mert rájön, hogy az a saját érdeke. Nos a jelenlegi biztosítási rendszerben ez nincs így.

    Szerencsés utat Nektek!

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    Kempelen, te ismét hülye vagy… Nem fáradsz bele, hogy így lejáratod magad?

    … mondjuk egy színfolt vagy az biztos, mindig valami új hülyeséggel lepsz meg, kajak megér egy barackot a fejedre!

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    Azért mert te, vagy egy hozzátartozód valószínűleg rosszul jött ki egy balesetből, az nagyon sajnálatos, de ezért nem egyértelmű, hogy a rendszert kell hibáztatni és buta ötleteket felvetni (károk behajtása minden esetben).
    A balesetek száma nem fog folyamatosan növekedni, csak a válság miatt drasztikusan csökkent a forgalom, ezáltal csökkentek a balesetek is. Most kezd újra növekedni a forgalom, így ezért nőhet a balesetek száma egy darabig.

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    Sosem az eszedről voltál híres, de azért olvasni talán még tudsz.
    Mivel felettébb egyszerű a táblázat, esetleg még meg is értetted.
    A múltkor belinkeltem az adatokat a ténylegesen gyorshajtók miatt bekövetkezett balesetek minimális arányáról.
    El is csendesedtél, így kár újra belefogni.

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    Kíváncsi lennék a véleményedre, ha véletlenül összetörnél egy 30 milliós autót, és eladnák a házad a fejed fölül. Vajon akkor is ezt mondanád? Vagy talán te is az az ember vagy, aki soha életében nem hibázik, soha nem volt egyetlen rosszul felmért szituációja sem a közlekedés során?

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    Az én olvasatomban az a biztosítás lényege, hogy a neked okozott kárt valaki megtérítse. Tehát ne lehetetlenülj el, más hibája miatt. Nem a többi (többségében vétlen) autós aki fizeti a kötelezőt, hanem aki a kárt okozta legyen kénytelen helytállni. Tudod, ahogy az a ptk-ban is benne van. Nem a biztosító okozta neked a kárt, mégis vele kell (többnyire eredménytelenül) harcolnod. A károkozóhoz nem is szólhatsz, mert neki volt biztosítása.
    Tisztában vagyok vele, sokaknak ez így nagyon kellemes állapot, mindaddig amíg a károkozó felelőtlen, követési távolságot nem ismerő tábor lakója. Hidd el eljön az idő, (a jelen tendenciát és gyakorlatot figyelve) Te is osztani fogod az általam leírtakat.
    Azt viszont utolsó leheletemig állítom, hogy nem szerencsés megoldás, amikor akár szándékos károkozás esetén tízezer forinttal meg lehet úszni (és tovább folytatni) mások tönkretételét.

    Az viszont tény, hogy sérülésed esetén (hacsak nem videózták amikor a roncsból darabokban húznak ki családoddal együtt) nem lesz orvos aki kimondja, hogy sérülésed a balesetből adódik.
    Megmondom miért: mert az egyre emelkedő kártérítési perekre szakosodott ügyvéd, -élve az újonnan bevezetett sérelemdíj intézményével (is) – egyre mélyebb zsebbenyúlásra kényszeríti a biztosítókat. Így azok természetesen növelni fogják a díjakat. Tehát az orvos is azzal párhuzamosan fog több kötelezőt fizetni, ahogyan melletted áll. Ergo – maga ellen tesz, ha melletted áll.

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    „2014-ben nőtt a személyi sérüléses és a halálos baleset száma [b]hazánkban[/b].”Csak nekem tünt fel,hogy valami muszka város van a képen???

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    Nem hajtják be a károkozókon csak abban esetben, ha nem volt biztosítása (ilyenkor a MABISZ téríti a kárt), vagy súlyos gondatlanság miatt okozta a kárt és ez a súlyos gondatlanság nevesítve van vagy a szabályozó törvényben, vagy a szerződési feltételekben.
    A biztosítási díjak nem a morál miatt fognak emelkedni, hanem mert annyira alacsonyak, hogy a profitabilitást veszélyezteti egyes módozatok esetében.

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    „Laikus véleményem szerint, úgy kellene, működjön, hogy a biztosító rendezi a kárt, majd a károkozón behajtja.”

    Nyugi, a biztosítók elég távol állnak a jótékonysági szervezetektől, behajtják azt a károkozón.
    Pár éve amúgy permanensen romlik a közlekedési morál, ezt alátámasztják a baleseti statisztikák, emiatt pedig a biztosítási díjak is komolyabban emelkedésnek fognak indulni.

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    Addig amíg a biztosítók nem követelik vissza a károkozóktól a „helyettük” kifizetett kártérítést, a balesetek száma és súlyossága növekedni is fog. (Következésképp a kötelező díja is!)
    A biztosítások jelenleg úgy működnek, mint a viharkárok rendezése. Az rendben is van, hiszen a viharon nem lehet behajtani a károkozást.
    A baleseteket viszont személyek okozzák, sokszor a szándékosságra hajazó módon! Laikus véleményem szerint, úgy kellene, működjön, hogy a biztosító rendezi a kárt, majd a károkozón behajtja. Egyből töredékére lehetne csökkenteni a kötelező díjait, mert csak azok a kifizetések terhelnék a biztosítót, melyeket nem tud behajtani a károkozón.
    A mostani gyakorlat: Fizetem a baleseti adót, a kötelezőt és csak idő kérdése mikor leszek áldozat… amikor a kártérítés a „szemkidugás” és „lehazudás” szintjére süllyed, úgy 2-3 éven át tartó reménytelen harc után.

  • 2017.10.28. at 19:39
    Permalink

    Erről már írtam hozzászólást,most már nem szeretnék,amúgy sem veszi-venné figyelembe az-azok akikre tartozik!–Ez érvényes az Orvosi vizsgálattól / alkalmassági /-a tanfolyam-oktatás színvonala-vizsga szigora=vezetői engedély megkapásáig-stb.!!!—-Mindenki vigyázzon magára és ne bízza el magát,ne gondolja azt,hogy ő a nagy menő,mert lehet,hogy a másik jobban tud vezetni,csak deffenzíven és a másik testi épségére vigyázva is teszi ezt……!!!

Vélemény, hozzászólás?