Nőtt a gázolaj ára: megéri még dízel autót venni?
Drágult a gázolaj - megtérülhet még a dízelek felára?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavasszal hét modell kapcsán kiszámoltuk, hogy megéri-e a benzinesnél drágább dízelt venni. Most a növelt árú és jövedéki adójú gázolajjal aktualizáltuk a kalkulációt.
Modell | Vegyes fogy. [l/100 km] | Újkori (akciós) vételár [Ft] | Várható ár 3 évesen [Ft]* | Értékvesztés [Ft] | Üzemanyag költség 60 ezer km-re [Ft] | Értékvesztés + üzemanyag költség 3 évre/60 ezer km-re [Ft] |
Skoda Octavia Active 1.2 TSI | 5,7 | 4 568 500 | 2 831 388 | 1 737 112 | 1 357 740 | 3 094 852 |
Skoda Octavia Classic 1.6 CR TDI | 4,5 | 5 249 250 | 3 136 375 | 2 112 875 | 1 136 700 | 3 249 575 |
Suzuki Új Swift 1.2 GLX | 5,0 | 3 390 000 | 2 183 201 | 1 106 799 | 1 191 000 | 2 297 799 |
Suzuki Új Swift 1.25 GLX D | 4,2 | 3 950 000 | 2 332 067 | 1 617 933 | 1 060 920 | 2 678 853 |
Ford Fiesta Trend 1.25 82LE | 5,6 | 2 999 000 | 2 094 848 | 1 439 152 | 1 333 920 | 2 773 072 |
Ford Fiesta Trend 1.4 TDCi 70 LE | 4,1 | 3 379 000 | 2 276 821 | 1 637 179 | 1 035 660 | 2 672 839 |
Opel Insignia 1.6 Ecotec | 7,4 | 6 240 000 | 3 488 346 | 2 751 654 | 1 762 680 | 4 514 334 |
Opel Insignia 2.0 CDTI | 4,3 | 7 150 000 | 4 091 171 | 3 058 829 | 1 187 220 | 4 246 049 |
Volkswagen Passat Trendline 1.4 TSi | 6,3 | 7 128 500 | 4 155 120 | 2 973 380 | 1 500 660 | 4 474 040 |
Volkswagen Passat Trendline BMT 1.6 CR TDi | 4,3 | 7 378 000 | 4 301 915 | 3 076 085 | 1 086 180 | 4 162 265 |
Toyota RAV4 2.0 Valvematic | 7,7 | 7 230 000 | 5 168 100 | 2 061 900 | 1 834 140 | 3 896 040 |
Toyota RAV4 2.2 D-4D 150 | 6,0 | 8 285 000 | 5 349 100 | 2 935 900 | 1 515 600 | 4 451 500 |
Renault Scenic 1.6 16V Advantage | 7,4 | 4 540 000 | 2 917 000 | 1 923 000 | 1 762 680 | 3 685 680 |
Renault Scenic 1.5 dCi Advantage | 4,9 | 5 140 000 | 3 464 800 | 1 975 200 | 1 123 740 | 3 212 940 |
*: egységesen 20 000 km/év futással
A kalkulációkat minden vásárlónak érdemes elvégeznie vásárlás előtt, átlagos futásteljesítménnyel sokaknak nem éri meg a dízel - amely verzióknak persze olcsóbb tankolhatóságukon túl egyéb előnyei (hatótáv, nyomaték) is vannak, ugyanakkor szervizelési költségei is magasabbak lehetnek.
Kedves Mátyás,
Hát a valóság azért merőben más, mint amit önök itt kiszámolgattak. Az is a realitás része, hogy a dízel modelleknél kb. 3-5 év alatt (éppen a garanciális iődzska vége körül) tönkremegy a nem túl tiszta magyar gázolajtól a commonrail technológia lelke, a magasnyomású szivattyú, meg esetleg a koszra szintén rendkívül érzékeny porlasztócsúcsok egyike-másika. Ha ezeket saját zsebből kell cserélni, akkor nincs az a takarékos dízel, ami 5 éven túli használat esetén (tehát a használtautók zöménél is) megérje! Egyáltalán csak nagyon nagy futásteljesítmény (mondjuk évi 50-60 ezer km fölött) és rövid használati idő (max. 3 év) éri meg ezeket a tényezőket is bekalkulálva dízelt választani…
Üdvözlettel: Dani János