Nosztalgikus érzelmi szálakat penget az új Renault 4-es

Retróba menekül a Renault?

Először jött az új 5-ös, amellyel a Renault elég erőteljesen próbál hatni a vásárlók nosztalgikus érzéseire, most pedig itt a 4-es, ami ugyanezt a receptet kövei. Vajon sikeres lehet?

A Renault 4 E-tech Electric ugyanarra a AmpR Small padlólemezre épül, amire az R5 is, ráadásul az alkatrészeik 68 százalékban megegyeznek, de mégis sikerült egy teljesen más karaktert alkotni és tényleg megidézni az ős 4-est. Az R4 60 centivel hosszabb az R5-nél, tehát 4,14 méter hosszú és lényegében egy SUV-szerűség, 420 literes csomagtartóval.
Hirdetés
Két teljesen elektromos hajtáslánccal lesz elérhető az R4. Az alapváltozat 120 lóerős villanymotort kap és 40 kWh-s akkumulátort, ami 300 km hatótávot ígér. A másik opció egy erősebb, 150 lovas villanymotort és 52 kWh-s akkumulátorcsomagot jelent, amelynek hatótávolsága 402 kilométer is lehet. Hogy mennyire lesz sikeres, az bizony nagyban függ majd az árától is, mert hiába a megkapó külső és belső, ha megfizethetetlen marad. De állítólag megfizethető lesz, bár a Renault még nem erősítette meg, ám iparági pletykák szerint 35 ezer euró alatt indul majd az ára, ami kb. 14 millió forint alatti összeget jelent.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.10.15. at 11:50
    Permalink

    Nem penget ez semmit sem, olyan, mint egy kissé modifikált Citroen C3-as… A R5-höz képest ez csak egy rózsapatron.

    Könnyen lehet viszont, hogy a R4-es visszatérése komoly érzelmi kitörést hoz majd az ex-jugoszláv országokban (is), mert ugyebár az ős R4-est gyártották elég sokáig az IMV berkein belül. Aztán más kérdés, hogy meg tudják-e majd fizetni az új jövevényt…

    • 2024.10.16. at 16:33
      Permalink

      Pedig de, ez a Renault 4 nagyon hasonló szellemiséget képvisel mint az eredeti R4, ellentétben pár közelmúltban nagy kritikát kapott modellel: amíg az eredeti Capri egy viszonylag megfizethető (és relatíve praktikus), ugyanakkor élvezetes és (Ford léptékkel) izgalmas kupé volt, az új semmiben sem osztozik ezzel. Eclipse szintén ugyanezt a zuhanó ívet járta be: az eredeti Eclipse egy sikeres, nagy példányszínű “rés”modell volt ami tovább emelte a Mitsubishi akkor igencsak acélos renoméját. Nemrég kihoztak egy eléggé kiábrándító autót ami mellett nem szól semmilyen érv, miközben az elnevezés arról is árulkodik, hogy akik most ott döntést hoznak azok nem igazán értették hogy mitől volt komoly renoméja az eredti Eclipse (de írhattam volna Capri, CRX, Puma, Mustang) modellsorozatoknak.

      Az Ex jugók csóri része (akik nem váltak EU taggá) aligha mérvadó bármiben. Az R4-est Szlovéniában gyártották és ők már EU tagok a gyár pedig továbbra is Renault-kat gyárt. Bár küzdenek a költségekkel, nem véletlenül hívják őket “Kelet Európa Svájcának” (és nem véletlenül hogy ez az elnevezés nem működik visszafelé 🙂 ).

      A szerbek valami évi 20.000 autót vásárolnak, ami egy Szlovákia méretű országtól igencsak szegényes. Úgy tűnik nekik nem jött be a “keleti nyitás”, pedig sokkal konzekvensebben járnak előttünk 🙂 régen pedig a Balkán önjelölt urainak gondolták magukat, akik habozás nélkül bombát szóltak bárkire (mi is kaptunk egy „jelzésértékű” bombázást a Balkán háborúk elején).

Vélemény, hozzászólás?