Norris ismét a dobogón, Verstappen nyert a Hungaroringen is

Pérez parádés felzárkózást produkált, Norris ismét a dobogón, a Red Bull történelmet írt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Red Bull történelmi győzelmet aratott. Tizenkét egymást követő versenyt nyert meg a bikás alakulat, erre pedig a sportág történetében még sosem volt példa.

Kétségkívül az egyik legizgalmasabb hétvégét hozta a 2023-as Formula-1-es szezonban a Magyar Nagydíj. Már a brit futam után felrobban az internet, miután kiderült, hogy Nyck De Vriest azonnali hatállyal menesztette az Alpha Tauri, és a helyére azt a Daniel Ricciardót ültetik, akit tavaly menesztett a McLaren. Emellett szintén a hétvége nagy híre magyar szempontból, hogy megköttetett a megállapodás a Liberty Media és a magyar fél között, mely szerint 2032-ig biztosan ellátogat hazánkba a száguldó cirkusz. Ehhez persze szinte az egész pályát az alapjaitól újjá kell építeni, ennek terveiről korábban már itt írtunk.
Hirdetés
Már a múlt hét vége óta F1-lázban égett Magyarország, a fővárosban pedig lépten-nyomon Formula-1-es autók bukkantak fel. A pénteki napon pedig a pályán is beindult az élet, és már a hétvége első napja is tartogatott izgalmakat. Az első szabadedzés jóformán még el sem kezdődött, Sergio Pérez máris falba rakta a Red Bullt az ötös kanyar bejáratán, miután megcsípte a füvet. Az első gyakorlás viszont a mexikói produkciója után hamar érdektelenségbe fulladt - főleg a csapatok részéről - hiszen megérkezett az égi áldás a mogyoródi pályára. A vasárnapi futamra verőfényes napsütést jósoltak, így nem is lett volna sok értelme kínozni a technikát a vizes aszfalton.
A második szabadedzésen a szokásosnál is többet köröztek a versenyzők, hiszen a késő délutáni eseményre már felszáradt a pálya, így a vasárnapi napra is releváns adatokat gyűjthettek a mérnökök. A csapatok teljesen eltérő ütemben készültek a futamra, így a tabellán sem a megszokott nevek tűntek fel az élen. Charles Leclerc nyerte a második gyakorlást, míg mögötte Lando Norris végzett, Pierre Gasly pedig a harmadik legjobb időt futotta az Alpine-nal. A két Red Bull az első tízbe sem fért be, ahogyan a Mercedesek sem.
Hirdetés
A szombati edzés már egy fokkal tisztább képet adott arról, mi várható a délutáni időmérőn. Hiába a Red Bull fejlesztési csomagja, az utolsó szabadedzést Hamilton nyerte a Mercedesszel, két és fél tizedet adva a címvédő Verstappennek. Pérez ezredekkel maradt el csapattársától, míg a mostanában gyengélkedő Alfa Romeo szokatlanul erős tempót mutatott. Az időmérő pedig talán még a monacóinál is izgalmasabbra sikerült. Persze, ez nagyrészt annak köszönhető, hogy az F1 ezúttal egy új időmérős formátumot tesztelt a Hungaroringen. Az eredetileg Imolára tervezett újítás a gumikiosztást érinti elsősorban, hiszen a csapatoknak kevesebb szett abroncs állt rendelkezésükre, a kvalifikáció bizonyos szakaszaiban pedig előre meghatározott keverékeken kötelező kört teljesíteni. Röviden összefoglalva a Q1-ben csak kemény, a Q2-ben csak közepes, míg az időmérő utolsó szakaszában csak lágy keverékű gumikkal hajthattak a versenyzők a pályára.Az új formátum már az első szakaszban nem várt eredményt hozott, George Russell legnagyobb bánatára. A Mercedes brit versenyzője meglepetésre már a Q1-ben búcsúzott, míg az Alpha Taurival visszatérő Ricciardo különösebb probléma nélkül jutott a második szakaszba. A táblázat tetején is meglepő név bukkant fel, hiszen az Alfa Romeóval Zhou zárta az élen a Q1-et.
Hirdetés
A közepes abroncsokon futott Q2-ben látványosan szenvedtek a Ferrarik, Sainz ki is hullott a 11. helyen, ellenben Pérez öt futam után először be tudta magát verekedni a legjobb tízbe. Meglepetésre mindkét Alfa Romeo továbbjutott a Q3-ba, az Alpine-ok viszont csúnyán leszerepeltek, és egyik autóval sem kerültek a legjobb tízbe. Az utolsó szakaszban - a 2021-es szezonhoz hasonlóan - Hamilton-Verstappen csata alakult ki a rajtelsőségért, a pároshoz pedig Lando Norris csatlakozott a hamvaiból újjászületett McLarennel. A leintés után úgy tűnt, hogy Verstappen tovább tudja vinni jó sorozatát, és Magyarországon is a holland állhat fel az első rajtkockába, de jött Lewis Hamilton és az utolsó pillantaban még a címvédőnél is gyorsabb kört futott. A két világbajnokot mindössze három ezred választott el egymást a végén, így az idei Magyar Nagydíj időmérője lett minden idők egyik legszorosabb edzése. A harmadik helyet Norris szerezte meg, míg mellé újonc csapattársa Piastri sorakozhatott fel. Hatalmas teljesítménnyel Zhou lett az ötödik, Leclerc csupán a hatodik legjobb időt futotta, mellé pedig az Astonnal futamok óta gyengélkedő Alonso állhatott fel. Hiába jutott be a Q3-ba, csak a kilencedik legjobb időt futotta Pérez, míg az utolsó top 10-es helyet Nico Hülkenberg szerezte meg. Nem sokáig örülhetett viszont Hamilton az első helynek, ugyanis Verstappen már az első kanyarban megelőzte a hétszeres világbajnokot. A Red Bull-lal ügyesen helyezkedett a holland, amit a két McLaren is ki tudott használni, Piastri és Norris is átlépte a britet, ezzel visszacsúszott a negyedik helyre Hamilton. A szombati napon kiválóan teljesítő Zhou botrányos rajtot vett, ezzel egy olyan láncreakciót indított el, aminek a két Alpine és Ricciardo itta meg a levét. A kínai gyorsan vissza akarta hozni az elvesztett pozíciókat, ezért túl rövid féktávot vett, így belecsúszott Ricciardo Alpha Taurijába, aki pedig Ocont öklelte fel. A francia eltalálta csapattársát, a két Alpine pedig annyira megsérült, hogy mindkettejüknek már az első kör után véget ért a verseny. A tizedik körre a szokásos futamkép kezdett kialakulni. Verstappen ellépett az élen, de mögötte a két McLaren követte egymást Piastri-Norris sorrendben. A futam ezen táján megkezdődtek az első kerékcserék is: a nyári hőségben a kiállásoknál mindenki kivétel nélkül a kemény gumikra szavazott. A 20. körre Verstappen előnye csak tovább nőtt, mögüle lassan, de biztosan mindenki kiállt kereket cserélni, így a futam ezen szakaszában Pérez és Alonso haladt a holland mögött, de még egyikük sem volt kint friss abroncsokért. Időközben a két McLaren is meglátogatta a csapatát, viszont érdekes módon a hátrébb haladó Norrist hozták előbb, aki később Piastri cseréje után átlépte ausztrál csapattársát. A 23. körben végül Verstappen is rászánta magát a kiállásra, de nem kellett izgulnia a forgalom miatt, hiszen a második helyen érkező Pérez is 22 másodperccel jött mögötte, így az első helyre tért vissza a holland. A futam féltávjához érve a McLarenek dupla dobogója, és Verstappen győzelme már szinte biztosnak tűnt, Pérez viszont pokoli gyors volt a közepeseken, csakúgy mint a utolsóként kiálló Russell a Mercedesszel. A mexikói a negyvenedik körben végül utolérte Hamiltont, viszont a brit tanárian védekezett, így a Red Bull jobbnak látta kihozni Pérezt, aki Piastrival együtt a 43. körben állt ki másodjára az élmezőnyből. Négy körrel később a pályán csapott össze a két versenyző, amiből Pérez jött ki jobban, de a felügyelők jegyezték az esetet, ugyanis a mexikói elől a kettes kanyarban Piastri a fűre menekült, hiszen a pályán már nem maradt helye. Később egyik félt sem találták bűnösnek. Nem úgy mint Leclerc, aki a boxutcában lépte át a megengedett sebességet, így öt másodpercre meg is büntették a bírák.
Hirdetés
Szűk 20 körrel a vége előtt Verstappen is kiállt másodjára is, de ezúttal sem kellett csatározással számolnia, magabiztosan jött vissza az első helyre. Az 56. körben Piastrit Pérez után Hamilton is átlépte, de a másik McLarenben is aggódhatott Norris, ugyanis a britre a Red Bull 11-ese közeledett vészesen. Pérez végül nem tudta megfogni Norrist, így Verstappen mögött a McLaren futott be másodikként a két Red Bull között. Hamilton szerezte meg a negyedik helyet, Piastri csak az ötödik lett, Leclerc jött be hatodikként, Russell a 18. helyről egészen a hetedikig kapaszkodott, de Leclerc büntetése miatt végül mégis hatodikként rangsorolták a britet. Sainz csupán a nyolcadik lett, az utolsó pontszerző helyeket pedig a két Aston Martin szerezte meg Alonso-Stroll sorrendben.
Az Magyar Nagydíj végeredménye:
Versenyző Pont
1. Verstappen 26
2. Norris 18
3. Pérez 15
4. Hamilton 12
5. Piastri 10
6. Russell 8
7. Leclerc 6
8. Sainz 4
9. Alonso 2
10. Stroll 1
Hirdetés


A bajnokság állása tizenkét hétvége után:
Hirdetés
Versenyzők Pontszám Csapatok Pontszám
1. Verstappen 281 1. Red Bull 452
2. Pérez 171 2. Mercedes 223
3. Alonso 139 3. Aston Martin 184
4. Hamilton 133 4. Ferrari 167
5. Russell 90 5. McLaren 87
6. Sainz 90 6. Alpine 47
7. Leclerc 80 7. Williams 11
8. Norris 60 8. Haas 11
9. Stroll 45 9. Alfa Romeo 9
10. Ocon 31 10. Alpha Tauri 2
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?