Normál arccal frissült a Rapid
Frissült a Skoda Rapid, egyliteres motor váltja az 1.2 TSI-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem követi nagyobbik testvérét a Skoda Rapid, tekintete szolidan frissült, osztott lámpákról szó sincs. Változik a motorkínálata is, búcsúzhatunk az 1.2 TSI-től.
Ismét frissített Skoda érkezett, ahogy azt már tudni lehetett, a Rapid van soron. Az Octavia megosztó faceliftje után egy óvatos újítást láthatunk a kisebb modellen, elejét épp csak feldobták két új bi-xenon fényszóróval, amikben LED-es nappali menetfények kaptak helyet új rajzolattal. Az új Rapid Spaceback sem maradt ki a sorból, a meredekhátú viszont nem kapott új hátsó lámpákat. A felnik stílusa is változott, a modernebb kerekek 15-18 colos méretben kerülhetnek rá.
Bent újak az ajtókárpitok és a légbefúvók dizájnja, valamint a manuális klíma kezelőpanelje is újabb darabra cserélődött. A bent ülők már wifi hotspotot is kapnak, de több okos megoldással is segítik a tulajdonos életét a Skoda Connect rendszer elemei. Ilyen például a telefonos alkalmazáson figyelhető üzemanyagszint vagy, hogy az ajtókat, ablakokat bezártuk-e. Szintén a sofőrt segítik az új vezetéstámogató rendszerek, amiből már van vészfékező asszisztens, vontatmány-stabilizátor, hegymenetvezérlő és parkolóasszisztens is.
Frissül a motorkínálat is a cseh modellnél, eltűnik a közkedvelt 1,2 literes turbós benzines TSI, helyére 1,0 literes egység érkezik. Az új motor két teljesítményszinten, 95 és 110 lóerővel lesz elérhető, előbbivel a fogyasztás a gyári adatok szerint 4,4, míg erősebbik kivitelénél 4,5 l/100 km; 11 és 9,8 másodperc alatt érik el a 100 km/h-át. Marad az 1.4 TSI 125 lóerővel, valamint a 90 lóerős 1.4 és a 116 lóerős 1.6 TDI-is.
Érdekes, hogy a “teljesen új” Octaviában maradt alapmotornak az 1,2 TSI (86LE), az “alig változtatott” Rapid meg alapmotornak is 1,0 TSI-t kap (95LE).