Norbival utoljára is kibabrált a sors
Michelisz lecsúszott, Muller újra világbajnok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A túraautó-vb makaói szezonzáróján Michelisz Norbert az abszolút és a privát értékelésben is pozíciót veszített, míg Yvan Muller megvédte világbajnoki címét.
Micheliszre és a Zengő-csapatra a záró balsikerek ellenére is büszkék lehetünk, hiszen nem egyszer nagyszerű versenyeket futottak az új BMW 320 TC-vel
Norbinak leginkább a Hungaroringen volt oka örülni
Makaóban is megvolt a szokásos körítés
Michelisz (jobbra) BMW-jében ezúttal a fék ment tönkre
Fájó vereség ez, s komoly csalódás, hiszen a SEAT-ról BMW-re váltás szép reményekkel kecsegtetett. A fénypont nyilván az, hogy a hungaroringi első magyar WTCC-versenyen Norbit a dobogón ünnepelhette a tömeg, azonban sok-sok kiesés, technikai és vezetői hiba árnyékolja be a képet. A hátsókerekes autóval Michelisznek nem egyszer meggyűlt a baja, a csapat korlátozott anyagi hátterén túl minden bizonnyal több időre és tesztkilométerre lett volna szüksége ahhoz, hogy ne csak abban a középmezőnyben harcolhasson, ahol jó túraautós módra a legdurvább adok-kapok megy.
Hatalmas fölényt tudhat magáénak a Chevrolet a többiekkel szemben
Makaóban Huff (jobbra) nyerte a versenyeket, mégis Muller lett a világbajnok
A sorozatban egyetlen gyáriként induló Chevrolet hegemóniáját kiválóan jelzi, hogy mind a 12 helyszínen három pilótája valamelyike indulhatott a pole-ból, egyéniben ők végeztek az első három helyen, a konstruktőri bajnokságot pedig toronymagasan nyerte a csokornyakkendős márka. A BMW-s és SEAT-os csapatok csupán néha tudtak gyorsabbak lenni, az egyke C30-as új szabályok szerinti, 1,6 literes, benzines turbómotorjával a Volvo is megmutatta, hogy számolni kell vele a jövőben.
A Volvo (balra) most így végezte, a SEAT ezen a pályán volt olyan jó, mint a BMW-had
Az egyéni pontverseny végeredménye (élmezőny)
- Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 433 pont
- Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 430
- Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) 323
- Coronel (holland, BMW 320 TC) 233
- Tarquini (olasz, SEAT Leon 1.6T) 204
- Monteiro (portugál, SEAT Leon 1.6T) 117
- Poulsen (dán, BMW 320 TC) 112
- Engstler (német, BMW 320 TC) 88
- Michelisz (magyar, BMW 320 TC) 88
- Nykjaer (dán, SEAT Leon 1.6T) 86
A konstruktőri pontverseny végeredménye
- Chevrolet 973 pont
- BMW 583
- SEAT 525
- Volvo 154
A Yokohama-kupa végeredménye (élmezőny)
- Poulsen 141 pont
- Nykjaer 139
- Engstler 125
- Michelisz 124