Norbival utoljára is kibabrált a sors

Michelisz lecsúszott, Muller újra világbajnok

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A túraautó-vb makaói szezonzáróján Michelisz Norbert az abszolút és a privát értékelésben is pozíciót veszített, míg Yvan Muller megvédte világbajnoki címét.

Magyar szempontból sajnos szokásosan rosszul, pechesen záródott a túraautó-világbajnokság (WTCC) idei szezonja Makaóban, ugyanis Michelisz Norbert, a Zengő Dension Team versenyzője hiába végzett mindkét futamon pontszerző helyen, az abszolút és a privát értékelésben is pozíciót veszített. A BMW-t hajtó himesházi pilóta úgy indult az évadzáró hétvégének, hogy összetettben a nyolcadik helyen, a gyári támogatást nélkülözők különversenyében pedig a második helyen állt, és még reálisan volt esélye megnyerni a Yokohama-kupát, hiszen Makaóban dupla pontokat osztottak a privát résztvevőknek. Ráadásul ezen a szűk, lassú kanyarokkal tűzdelt hosszú, több mint 6 km-es városi pályán tavaly - még dízel SEAT-tal - egészen a szenzációs futamgyőzelemig vitte, azaz lehetett bízni a szép befejezésben. A pénteki időmérőn aztán jött az első pofon: Michelisznek a döntő, gyors körében egy baleset miatt el kellett vennie a gázt, s ezáltal kiszorult a legjobb tízből. A vasárnapi első, repülőrajtos versenyen hamar bekapta az újabb taslit, amikor a startot követően megint előtte volt a kalamajka, s az egy dolog, hogy kis szerencsével nem ütközött, de nagy vetélytársa, Poulsen megelőzte, s előtte is maradt. A biztonsági autó szinte folyamatosan a mezőny élén körözött, annyi baleset volt. Végül Poulsen hetedikként, Norbi nyolcadikként haladt át a célvonalon, így a dán megnyerte a Yokohama-kupát.
Hirdetés

Üröm és véletlenül sem öröm az ürömben, hogy Nykjaer és Engstler is a magyar fiú előtt finiselt, ami további visszacsúszással fenyegetett. És a fenyegetésből valóság lett, mert Michelisszel a második, állórajtos futamon is kibabrált a sors. Ügyesen felverekedte magát - tizenegyedikről - a hatodik helyre, erre az utolsó körökben fékproblémák hátráltatták, s csak kilencedikként intette le a kockás zászló. Nykjaer és Engstler újfent előtte zárt, s mindkettő kirakta az indexet a privát értékelésben. Így Norbi nemhogy bajnok, egyenesen negyedik lett a Yokohama-kupában, illetve Engstlertől még abszolútban is kikapott...
Fájó vereség ez, s komoly csalódás, hiszen a SEAT-ról BMW-re váltás szép reményekkel kecsegtetett. A fénypont nyilván az, hogy a hungaroringi első magyar WTCC-versenyen Norbit a dobogón ünnepelhette a tömeg, azonban sok-sok kiesés, technikai és vezetői hiba árnyékolja be a képet. A hátsókerekes autóval Michelisznek nem egyszer meggyűlt a baja, a csapat korlátozott anyagi hátterén túl minden bizonnyal több időre és tesztkilométerre lett volna szüksége ahhoz, hogy ne csak abban a középmezőnyben harcolhasson, ahol jó túraautós módra a legdurvább adok-kapok megy.
Amúgy mindkét makaói futamot Huff nyerte a kimagasló, gyári Chevrolet-val, de csapattársa, Muller is volt olyan rutinos és gyors, hogy kitartson pontelőnye, s megvédje világbajnoki címét. A szezon első felében Robert Huffnak állt a zászló, majd Yvan Muller fordított, s harmadik bajnoki trófeájával beérte a műfaj eddigi királyát, a brit Andy Priaulx-t.
A sorozatban egyetlen gyáriként induló Chevrolet hegemóniáját kiválóan jelzi, hogy mind a 12 helyszínen három pilótája valamelyike indulhatott a pole-ból, egyéniben ők végeztek az első három helyen, a konstruktőri bajnokságot pedig toronymagasan nyerte a csokornyakkendős márka. A BMW-s és SEAT-os csapatok csupán néha tudtak gyorsabbak lenni, az egyke C30-as új szabályok szerinti, 1,6 literes, benzines turbómotorjával a Volvo is megmutatta, hogy számolni kell vele a jövőben.
Az egyéni pontverseny végeredménye (élmezőny)

  1. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 433 pont
  2. Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 430
  3. Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) 323
  4. Coronel (holland, BMW 320 TC) 233
  5. Tarquini (olasz, SEAT Leon 1.6T) 204
  6. Monteiro (portugál, SEAT Leon 1.6T) 117
  7. Poulsen (dán, BMW 320 TC) 112
  8. Engstler (német, BMW 320 TC) 88
  9. Michelisz (magyar, BMW 320 TC) 88
  10. Nykjaer (dán, SEAT Leon 1.6T) 86


A konstruktőri pontverseny végeredménye
  1. Chevrolet 973 pont
  2. BMW 583
  3. SEAT 525
  4. Volvo 154


A Yokohama-kupa végeredménye (élmezőny)
  1. Poulsen 141 pont
  2. Nykjaer 139
  3. Engstler 125
  4. Michelisz 124

[/keret]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?