Norbi egyszer azért megmutatta Loebnek
WTCC: szinte lehetetlen volt előzni a Hungaroringen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A dobogó ezúttal sajnos nem jött össze, de azért elég jól szerepelt a peches Michelisz a Hungaroringen. Mindkét futam eldőlt a rajtnál.
A WTCC-szezon harmadik versenyhétvégéjét Mogyoródon tartották, s az volt a fő kérdés, mit kezd az eddig egyeduralkodó Citroën a riválisokhoz képest 60 kilós súlyhátrányával és a lassú, technikás, előzni szinte lehetetlen Hungaroringgel. Meg az, hogy a hazai körülmények közt korábban mindig dobogós Michelisz Norbert tudja-e folytatni a hazai sikerszériáját. Nos, nem tudta, mert az időmérőn tönkrement egy alkatrész Hondájának futóművében, így mindkét futamot csupán a 11. helyről kezdhette hűvös, szeles időben, de száraz pályán.
Az első verseny Yvan Müller sima rajt-cél győzelmét hozta, második az ugyancsak citroënes López, harmadik a gyári hondás Monteiro lett. A kvalifikáción bronzos Loeb elrontotta a rajtot, s mindössze a hetedik helyen zárt a szokás szerint kitűnően startoló Norbi mögött. A második futamot Valente várta az élről, de a volt F1-pilóta Morbidelli egy másik RML-es Cruze-zal hamar elkapta, s meg is tartotta a pozícióját. A Citroënek sem tudták átugrani a mezőnyt, mint máshol. Michelisz századik WTCC-versenyén tizedik lett - ezúttal Loeb mögött. A Hondának nem lett meg az első 2014-es győzelem, a Chevrolet-nek igen. A pontversenyben élen López, folytatás egy hét múlva Szlovákiában.
Az első futam végeredménye (Hungaroring, 4381 m, 14 kör, élcsoport)
A második futam végeredménye (Hungaroring, 4381 m, 14 kör, élcsoport)
Az egyéni pontverseny állása (élcsoport)
A konstruktőri pontverseny állása (élcsoport)
Citroën 271 pont Honda 172 Lada 112
- Müller (francia, Citroën C-Elysée WTCC) 25:57.292 p (141,69 km/ó)
- López (argentin, Citroën C-Elysée WTCC) + 1.282 mp
- Monteiro (portugál, Honda Civic WTCC) + 8.961
- Tarquini (olasz, Honda Civic WTCC) + 13.980
- Bennani (marokkói, Honda Civic WTCC) + 14.747
- Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) + 16.672
- Loeb (francia, Citroën C-Elysée WTCC) + 17.475
- Coronel (holland, Chevrolet RML Cruze TC1) + 22.863
- Morbidelli (olasz, Chevrolet RML Cruze TC1) + 27.891
- Valente (francia, Chevrolet RML Cruze TC1) + 36.287
A második futam végeredménye (Hungaroring, 4381 m, 14 kör, élcsoport)
- Morbidelli (olasz, Chevrolet RML Cruze TC1) 26:15.851 p (140,02 km/ó)
- Monteiro (portugál, Honda Civic WTCC) + 0.350 mp
- Valente (francia, Chevrolet RML Cruze TC1 + 1.206
- Coronel (holland, Chevrolet RML Cruze TC1) + 5.104
- Müller (francia, Citroën C-Elysée WTCC) + 5.435
- López (argentin, Citroën C-Elysée WTCC) + 5.605
- Chilton (brit, Chevrolet RML Cruze TC1) + 6.306
- Tarquini (olasz, Honda Civic WTCC) + 7.828
- Loeb (francia, Citroën C-Elysée WTCC) + 8.308
- Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) + 8.842
Az egyéni pontverseny állása (élcsoport)
- 1. López 115 pont
- 2. Müller 105
- 3. Loeb 84
- ... 10. Michelisz 23
A konstruktőri pontverseny állása (élcsoport)
Citroën 271 pont Honda 172 Lada 112
A honda ha igy folytatja az F1-ben IS égni fog.Most is csak a szerencsétlen magyar pálya segítette a citroennel szemben.
Hajra Citroën!!!
Csak az nem hibázik aki nem dolgozik… Hát ez a Honda nem igen megy… Mindig elromlik valami benne…
így is szép volt, de reméljük azért alakul még szebben is az év…
Javítva, elnézést. Mondjuk ha Citroennel megy, nem hatodik és tizedik.
Nyugi Tárkony is Citroval ment. 😀
Michelisz (magyar, Citroën C-Elysée WTCC) + 16.672 ???????????? WTF