Nőket villanyoz a Renault

A női szívek megdobogtatója, a Renault Zoe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már jövőre piacra lép a teljesen elektromos Renault Zoe, árát egy Clio dízelével egyenértékűnek ígérik.


Már tavaly ősszel bemutatta különleges elektromos autóját, a márka több modelljéhez hasonlóan női névvel illetett Zoe-t a Renault, ám most néhány konkrét információval erősítette meg újdonságának érkezését a francia gyártó. Az új modell híre akár befagyaszthatja a belső égésű motorral szerelt modellek eladásait, a Cliónál picivel nagyobb, 4,09x1,79x 1,54 méteres, 2,58 méter tengelytávú modelljét ugyanis egy dízel Clio árában, azaz mintegy 3,5-4 millió forint között ígérik.

A 80 lóerős, 222 Newtonméter nyomatékú villanymotorral hajtott ötajtós 8,1 másodperces 100 km/órára gyorsulást és 135 km/órás végsebességet ígér. Lítium-ion akkumulátorai 200 kilométeres hatótávra lehetnek elegendők, ha lemerültek, szabványos, háztartási konnektorból 6,5 óra alatt telíthetők, gyorstöltővel fél óra alatt 80 százalékig tölthetők, hosszú távú utazásoknál üdvös lehet az akkutelep mindössze 3 perc alatti cserélhetősége, a jelenlegi tervek szerint első körben Izraelben és Dániában jelennek majd meg elsőként az „akkucsere telepek”.
Mivel néhány éven belül az elektromos autók piacán is nagy lehet a verseny, a Renault már most vevőcsalogató ínyencségek sorát ígéri. Kilincsei például érintőlapkák, teteje átlátszó, de gombnyomásra sötétíthető plasztik, napsütésben persze magától is sötétedik, az utastér hőfokát pedig az akkumulátorból táplálkozó elektromos légkondicionáló is temperálja. A léghűtő különleges szolgáltatásai között szerepel bőrkímélő, hidratáló, illetve légtisztító hatása. Nem csak a levegő, a hangzórendszer különleges akusztikája, sőt a fényspecialista Philips-szel közösen fejlesztett, melegséget sugárzó fényterápia is hozzájárul ahhoz, hogy a Renault az első „wellness autónak” nevezhesse a Zoét.
Használatát is élménynek ígérik, hiszen a Renault számításai szerint 2012 végére Nyugat-Európában már 50 ezer töltőpont áll majd rendelkezésre, ezeket pedig kivétel nélkül tartalmazza majd beépített a Carminat TomTom navigációs rendszer, azaz képes lesz az úti célhoz úgy navigálni, hogy a telepek töltöttségének és az aktuális fogyasztásnak megfelelően automatikusan betereljen a szükséges töltőhelyekhez. A Live-szolgáltatáscsomaggal közlekedési információk, időjárás előrejelzés és a Google POI-adatbázisa is rendelkezésre áll, sőt a rendszer még a sebességmérők elleni védekezésben is segít. Ha mindaz igaz, amit a Renault állít, akkor már tényleg nincs sok értelme belső égésű motorral szerelt autót vásárolni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?