Nissanként is jön a Renault Twizy

Scoot Quad: San Francisco bejárásához nincs jobb eszköz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Scoot és a Nissan együttműködésében mostantól bárkinek elérhető a Renault Twizy, méghozzá nem is akármilyen módon.


A San Francisco-i Scoot céget úgy lehetne elképzelni, mint itthon a Bubit, csak robogókkal. Eddig két féle – egyszerű és dobozos, úgy nevezett „Cargo” robogók közül választhattak a San Francisco-i Bay Area lakosai, hiszen csak ők használhatják ezt a szolgáltatást. Most egy lépéssel továbbmentek és a Nissannal együttműködve szolgálatba állítottak 10 db, úgynevezett Scoot Quadot, vagy, ahogy a Nissan hívja, New Mobility Concept-et, vagy más néven Renault Twizy-t. A sok név jól mutatja, hogy mennyien szerepeltek a fejlesztésben, hogy a „car sharing”, avagy az autómegosztás új szintre léphessen és használhassák a bohókás francia elektromos autót San Francisco utcáin. Mike Waltman, a Scoot alelnöke elmondta: „Mivel csökken a különbség azok között, akik magáncélból és akik üzleti célból osztják meg autóikat, a Scoot és a Nissan megállapodott, hogy néhány New Mobility Concept is csatlakozik a Scoot jelenlegi 300 robogóból álló flottájához.” Azt is hozzátette, hogy ez a legjobb módja, hogy körbejárjuk a várost.

Az 1+1 üléses Renault Twizyt egyébként már 2012 óta gyártják, és Nyugat-Európában már igen elterjedt. Az Egyesült Államoknak még új a dolog, ráadásul oda Nissan jelvénnyel jutott el. Sajnos itthon sem mindennapi látvány, hiszen nem kapnak forgalmit. Nem véletlen, hogy ha elő is fordul 1-2 Budapest utcáin, az rendszerint német rendszámos. Nekem is volt szerencsém ilyet vezetni, és ha megszokja az ember, hogy körülbelül tudomást sem vesz róla a többi „nagyautós”, akkor igazán élvezetes vele az autózás. Méretéből adódóan még egy plázában is elboldogulunk vele az üzletsorok között, a Hősök terén pedig körbefotózták a kínai turisták. Még velem is képet akartak csinálni, és kérdezték, hogy mi ez. A kényelemre rátesz, hogy egyfokozatú automataváltója van, ajtaja pedig felfelé nyílik a könnyebb ki-beszállás érdekében. Hátul csekély hely van, de gyakorlatilag valóban kétszemélyes villanyautóról van szó. Tehát nem szabad leírni a kisautót, ráadásul villanymotorja a maga 17 lóerejével a hátsó kerekeket hajtja. Egy korábbi cikkünkből az is kiderült, hogy driftelni is lehet vele. Hát lehet valami ennél jobb?
Hirdetés
A Scoot Quad szinte teljes mértékben megegyezik a Twizyvel. Töltési ideje kb. 4 óra, "táplálását" pedig a Scoot városszerte kiépített töltőállomásain végezhetjük. Csúcssebessége 80 km/óra, azonban a Nissan 40 km/órára szabályozta, hogy megfeleljenek az államok kis-sebességű járműveire vonatkozó követelményeinek. Csupán egy sebességmérő és egy töltésszintmérő található kis műszerfalán, és a Quad flottában egyedülálló lesz a szélvédőre szerelhető okostelefon töltő, hogy saját magunk GPS-ével közlekedhessünk. Akik igénybe szeretnék venni a kisautót, azok egy vizsga elvégzése után, 6 dollár/fél óra áron vagy 60 dollárért akár egész napra, 30 dollárért pedig egy éjszakára is kibérelhetik a Scoot Quadot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

17 thoughts on “Nissanként is jön a Renault Twizy

Vélemény, hozzászólás?