Nissanként is jön a Renault Twizy
Scoot Quad: San Francisco bejárásához nincs jobb eszköz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Scoot és a Nissan együttműködésében mostantól bárkinek elérhető a Renault Twizy, méghozzá nem is akármilyen módon.
A San Francisco-i Scoot céget úgy lehetne elképzelni, mint itthon a Bubit, csak robogókkal. Eddig két féle – egyszerű és dobozos, úgy nevezett „Cargo” robogók közül választhattak a San Francisco-i Bay Area lakosai, hiszen csak ők használhatják ezt a szolgáltatást. Most egy lépéssel továbbmentek és a Nissannal együttműködve szolgálatba állítottak 10 db, úgynevezett Scoot Quadot, vagy, ahogy a Nissan hívja, New Mobility Concept-et, vagy más néven Renault Twizy-t. A sok név jól mutatja, hogy mennyien szerepeltek a fejlesztésben, hogy a „car sharing”, avagy az autómegosztás új szintre léphessen és használhassák a bohókás francia elektromos autót San Francisco utcáin. Mike Waltman, a Scoot alelnöke elmondta: „Mivel csökken a különbség azok között, akik magáncélból és akik üzleti célból osztják meg autóikat, a Scoot és a Nissan megállapodott, hogy néhány New Mobility Concept is csatlakozik a Scoot jelenlegi 300 robogóból álló flottájához.” Azt is hozzátette, hogy ez a legjobb módja, hogy körbejárjuk a várost.
Az 1+1 üléses Renault Twizyt egyébként már 2012 óta gyártják, és Nyugat-Európában már igen elterjedt. Az Egyesült Államoknak még új a dolog, ráadásul oda Nissan jelvénnyel jutott el. Sajnos itthon sem mindennapi látvány, hiszen nem kapnak forgalmit. Nem véletlen, hogy ha elő is fordul 1-2 Budapest utcáin, az rendszerint német rendszámos. Nekem is volt szerencsém ilyet vezetni, és ha megszokja az ember, hogy körülbelül tudomást sem vesz róla a többi „nagyautós”, akkor igazán élvezetes vele az autózás. Méretéből adódóan még egy plázában is elboldogulunk vele az üzletsorok között, a Hősök terén pedig körbefotózták a kínai turisták. Még velem is képet akartak csinálni, és kérdezték, hogy mi ez. A kényelemre rátesz, hogy egyfokozatú automataváltója van, ajtaja pedig felfelé nyílik a könnyebb ki-beszállás érdekében. Hátul csekély hely van, de gyakorlatilag valóban kétszemélyes villanyautóról van szó. Tehát nem szabad leírni a kisautót, ráadásul villanymotorja a maga 17 lóerejével a hátsó kerekeket hajtja. Egy korábbi cikkünkből az is kiderült, hogy driftelni is lehet vele. Hát lehet valami ennél jobb?
A Scoot Quad szinte teljes mértékben megegyezik a Twizyvel. Töltési ideje kb. 4 óra, "táplálását" pedig a Scoot városszerte kiépített töltőállomásain végezhetjük. Csúcssebessége 80 km/óra, azonban a Nissan 40 km/órára szabályozta, hogy megfeleljenek az államok kis-sebességű járműveire vonatkozó követelményeinek. Csupán egy sebességmérő és egy töltésszintmérő található kis műszerfalán, és a Quad flottában egyedülálló lesz a szélvédőre szerelhető okostelefon töltő, hogy saját magunk GPS-ével közlekedhessünk. Akik igénybe szeretnék venni a kisautót, azok egy vizsga elvégzése után, 6 dollár/fél óra áron vagy 60 dollárért akár egész napra, 30 dollárért pedig egy éjszakára is kibérelhetik a Scoot Quadot.
Nemrég vettünk egy twizyt próbából. Jópofa, mindenki megbámulja bár én már kicsit unom ugyanazokat a kérdéseket 🙂 Belül elég sprőd, de bárhol lehet vele parkolni, még keresztben is, olyan hosszú, mint amilyen szélesek az autók általában. Amolyan robogó helyettesítő csak zártabb. A műanyag “oldalablakok” huzatosak, de tavasszal le lehet dobni őket. Vásárolni (csak módjával persze és egyedül :), melóba járni tudom ajánlani bárkinek.
A Smart benzinmotoros. Ez villany. Nos a lényeg az, hogy főkép Európában a belvárosokba ilyenek kellenek. Kár, hogy nem elterjedt járművek.
Ez a mini villanyautó a város belüli bevásárlásokhoz pont elég. De komolyan nem vehető jármű.
Ja elég drágák. Szerintem kint is csak azért veszik, mert a villanyautó támogatással már megfizethető.
Na ez duplán sikerült, nem így akartam…
https://www.youtube.com/watch?v=fo3hhvHJlKU
https://www.youtube.com/watch?v=fo3hhvHJlKU
Amit láttam, az egy rosenheimi (milyen érdekes) rendszámú, szerintem semmi trükk változat volt. Jópofa járgány, tetszik. Sok ilyen kellene a városainkba, egyből többen férnénk el. Csak hát az ára. 😀
A Renault sport csinált belőle egy darab ilyen felpimpelt verziót. Ilyen F1 stílusban van átalakítva. Elég vicces az is. Gondolom ők is poénnak szánták.
Legutóbbi pesti tartózkodásomkor láttam egyet. Irtó vicces kis gyösz. 😀
Mondjuk ezzel legalább nem lesz gond az emissziómérésen…….
Töröld meg a nózidat angyalbögyörő. ne sírjál kisbogárka.
A minőségük tényleg sok esetben siralmas volt:)
És te ezeken azonnal elsírtad magad cuncimókus. Milyen gonosz ez a világ mucikám.
Számtalan olyan autójuk volt, ami bár jól ki volt találva, később mégis minőségi problémák sújtották. Lehet, hogy ez is egy olyan – de a koncepció jó. Ezt én is díjazom.
Szarfrancia….igaz?
Ügyes kis szerkezet. David Guetta egyik klipjében is helyet kapott:
[url]https://www.youtube.com/watch?v=5dbEhBKGOtY[/url]
Elég szokatlan az amerikai környezetben, de lássuk be, a Smart ForTwo is az:)