Nissan Juke 200 lóerővel gumik közt, pláza tetején
Durvul a Nissan: megjött a Juke Nismo és a 370Z Nismo is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már itthon is kaphatóak a Nissan új sportmodelljei, a Juke Nismót vezethettük is picit egy budapesti háztetőn. Amilyen vagány, olyan könnyű belehabarodni.
Befutottak, már itthon is rendelhetőek az első Nismo (Nissan Motorsport) sportmodellek. A Nissan hazai importőre nagyszabású rendezvény keretében ünnepelte meg az új almárka beindítását, a 200 lóerős Juke Nismo kormányát a fővárosi Westend City Center bevásárlóközpont tetején tekergethettük egy kicsit. A 370Z Nismót is meglestük.
Ami a köntöst illeti: elöl-hátul mélyebbre nyúlik és agresszívabb a lökhárító, a kör alakú levegőbelépőket egyetlen vízszintes, hálómintás váltotta fel. A ködlámpa helyére LED-es nappali fény került, amely a nagy rács oldalán lévő kis nyílások feletti sarokban helyezkedik el. Ezek a nyílások a 2WD változaton le vannak zárva, a 4WD változat esetében bezzeg a bal oldalin keresztül az olajszivattyút hűtő levegő áramolhat a motortér aljába, a jobb oldali pedig vele azonos kinézetű. Van még piros díszcsík, Nismo-embléma piros o betűvel, piros tükör, zongoralakk-fekete B-oszlop, méretes kipufogóvég, diffúzor is. Aerodinamikailag átdolgozott a küszöb, fényezett és szélesített a sárvédő, fényezett a tetőszárny. Gyémánt-megmunkálású, 10 ikerküllős, sötét antracit fényű a könnyűfém felni 225/45 R18 méretű Continental ContiSport Contact gumiabroncsokkal. A Juke Nismo három színben - ezüstszürkében, gyöngyház fehérben és metál feketében - készül. A tükör és a díszcsík mindig piros. A trendnek megfelelően a vevők további dekorelemekkel, matricákkal tehetik egyénivé autójukat.
Az utastér vezetőközpontú. Hasítottbőr-betétes, piros varrású, emelt oldaltartású az ülés, piros számlapos a műszerfal, alcantara-bőr, piros középállásjelzős a kormány, piros cérnás a váltógomb, fémesek a pedálok, Nismo-embléma díszíti a lábpihentetőt és az üléstámlát is. Az ajtóborításokat is azzal a céllal tervezték át, hogy még inkább teljesítmény-orientált környezetet biztosítsanak a sofőrnek. A szemvonalon kívül minden sötét, hogy ne zavarja a vezetőt: a szellőző- és az audiorendszer kapcsolóinak környezete fekete zongoralakk-borítású, a váltót füstszürke borítás övezi.
A Juke Nismo felszereltsége egyebek mellett és a már említetten kívül automata klímát, kulcs nélküli nyitást és indítást, hátul is elektromos ablakemelőt, gázreakciót, kormányerőt, a CVT-nél váltókarakterisztikát is állító, Eco-módban a légkondit is szabályozó Dinamikus Üzemmód Vezérlést, ESP-t, 6 légzsákot, tempomatot, Nissan Connect multimédiás rendszert sorol navigációval, USB- és iPod-csatlakozóval, Bluetooth-kihangosítóval és 5 colos érintőképernyővel, tolatókamerával egyaránt. Valósidejű menetinformációk ugyancsak megjeleníthetők az átlagsebességtől kezdve a fogyasztáson vagy a turbónyomáson át a G-erők méréséig.
Fejlesztés alatt áll egy olyan új alkalmazás, ami megadhatja a Juke Nismo tulajdonosainak az összekapcsolódás innovatív élményét: a sofőr iPad-je Bluetoothon keresztül kapcsolódik az autó fedélzeti elektronikájával. A koncepció előrevetíti a Nismo-vezetők online közösségének a lehetőségét: feltölthetik majd autójuk statisztikai adatait és megoszthatják azokat a például a Facebookon vagy a Twitteren. A terv szerint pontokat kapnának a vezetői tudásért, és feladatokat is lehetne kitűzni a képességek javítása céljából.
Nissan Juke Nismo - méretek, műszaki adatok, ár
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4165 x 1770 x 1565 |
Tengelytáv [mm] | 2530 |
Csomagtartó [l] | 251 (4WD-vel 207) |
1.6 L DIG-T 2WD | 1.6 L DIG-T 4WD CVT | |
Motor | benzin | benzin |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1618 | 1618 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | CVT/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 200 (6000) | 200 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (2400-4800) | 250 (2400-4800) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,8 | 8,2 |
Végsebesség [km/h] | 215 | 200 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 9,1/5,6/6,9 | 9,8/6,0/7,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 159 | 169 |
Saját tömeg [kg] | 1295 | 1441 |
Alapár [Ft] | 7 520 000 | 8 420 000 |
A Juke Nismón túl már a 370Z Nismo is kapható a magyar márkakereskedésekben (hamarosan pedig az elsöprő erejű GT-R Nismo is csatlakozik a szériához). A 3,7 literes V6-os benzinmotor teljesítménye 7400-as percenkénti fordulaton 328-ról 344 lóerőre, a nyomaték 5200-nál 363-ról 371 Nm-re nőtt. Az alsó és közepes fordulatszám-tartományban javult a gázreakció, s a csak kupéként és 6 fokozatú manuális váltóval elérhető, hátsókerék-hajtású Z Nismo mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára. Hogy a lassulásban se legyen hiba, a Nismo mérnökei az R35 GT-R nagy merevségű fékcsöveit és nagy teljesítményű fékfolyadékát alkalmazták. A kizárólagosan a Nismónál alkalmazott kettős kipufogórendszer a standard kivitelénél is keményebben zenél.
Az autó orrának még agresszívabb kialakítása tökéletesíti a levegőáramlást a padló alatt, ami javítja a kanyarstabilitást. A járulékos leszorítóerőhöz alaposan átdolgozott kerékfelfüggesztés és futóműbeállítás társul - versenypályán és közúton is javult a stabilitás és a vezethetőség. A piros díszcsík a Z Nismo karosszériáján is végigfut, a kerekek egyedi sötétszürke, kovácsolt könnyűfém 19 colosak elöl 245/40-es, hátul 285/35-ös Bridgestone Potenza abroncsokkal. A féknyergek vörösek, hátul új a légterelő. A beltér a Juke Nismóéhoz hasonlatos, a sportülések mozgatása teljes egészében elektromos. Sorszámozott Nismo-plakett növeli minden egyes 370Z Nismo egyediségét. A 370Z Nismo ára 16 479 000 forint.
Indul minden idők legnagyobb GT Academy programja
[kepallojobb=356121]Nagyon japán[/kepallojobb] Csaknem 50 éve annak, hogy a Nissan mérnökeinek egyszerű ötlete támadt az eladások növelésére a motorsport segítségével: beépítettek egy erős motort egy normál személyautóba. Amikor rájöttek, milyen lehetőségeket rejt magában, amit műveltek, gőzerővel dolgoztak, hogy elkészítsék azt a 100 darabot, ami a szigorú homologizációs szabályok teljesítéséhez kellett. 1964. május 1-jén bemutatkozott a Nissan Skyline 2000GT (S54). A rákövetkező második napon már versenybe szállt, s bár a Porsche 904 lett a győztes, a 2-6. helyet a Nissan szerezte meg. A vállalkozó szellemű mérnökök nem igazán tudták, mit is indítottak el. Az autóversenyzés iránti rajongásuk, az, hogy a hivatalos munkaidő végeztével, szabadidejükben dolgoztak egy versenyképes gép létrehozásán, a Skyline-legenda megszületéséhez vezetett. Ez a szemlélet szülte a négykerékhajtású R32 GT-R uralmát, amely egy generáción keresztül mind a valódi, mind a virtuális versenypályák nyertese volt. A digitális korszak lehetőségeit kihasználva a Nismók a Sony régóta futó Gran Turismo sorozatának sztárjaivá váltak.
2008-as indulása óta a virtuális világ és a valóságos versenypálya közé hidat emelő verseny több mint kétmillió szenvedélyes játékost és autósport-rajongót vonzott. Hat korábbi nyertes ma már hivatalos Nismo-pilóta. A bajnokságban az egyes országban "élő" megmérettetéseket is rendeznek, ahonnan a legjobb köridőket futó PlayStation-játékosok meghívást kapnak az országos döntőbe. Az országos győztesek ezután a virtuális világból a valóságba csöppennek, hiszen irány a GT Academy Race Camp tábor, ahol valódi Nissan sportkocsik volánja mögött tehetik próbára vezetési tudásukat Angliában, a silverstone-i nemzetközi döntőben.
Akinek nem tetszik ne nvegyen. Nekem teszik es vettem is egyet. Kulonben nagyon de nagyon jo auto.kenyelmes es furge.
A Juke Nismo „autónál” rondábbat még én sem láttam, de ízlések és pofonok. Lehet, hogy csak bennem van a hiba. [i]Ez az én személyes véleményem és nem arra irányul, hogy bárkit is megbántsak! (mielőtt még megfenyegetnének).[/i]
Akkor én szívből kívánom, hogy neked egyikkel se kelljen soha járnod!
A ma kapható legocsmányabb autó (utána szorosan liheg a Superb). Bár ez a nismo kinézet valamivel tűrhetőbb a fapadosnál, de még így is katasztrófa. Ráadásul ennyi lovat egy ilyen bódéba, számomra az értelmetlenség netovábbja. Tényleg nem lesz sok belőle az utakon. Nem is kár érte.