Három éve fejlesztik, 14 ezer kemény tesztnek vettették alá az Octa csúcsmodellt
Soha nem készült még gyárilag ilyen erős Defender, a Land Rover is az őrült teljesítményű, kemény terepre szánt modellek népszerűségét szeretné meglovagolni. Ebbe a kategóriába sorolhatók a
Ford Raptor modelljei vagy a nálunk kevésbé ismert
RAM TRX. A recept a briteknél is hasonló, a sportosság helyett a terepjárási képességet és a teljesítményt fejlesztették.
Itt mutatkozott be a 6D Dynamics futómű, ami többek között adaptív és egymással hidraulikusan összekötött lengéscsillapítókat jelent
Az Octa változat már első ránézésre kiszúrható, a módosított sárvédők 6,8 centivel növelik a szélességet. A magasság 2,8 centit nőtt, a lökhárítókat a nagyobb terepszög elérése érdekében módosították. A futóművet átdolgozták, ennek köszönhetően nagy tempónál minimális karosszériadőlés mellett képes bevenni a kanyarokat, terepen pedig jókora tengelyartikulációt engedtek meg, azaz a két tengely egymáshoz képest nagymértékben elcsavarodhat.
Nőtt a nyomtáv, ezért vagány szélesítéseket kapott a Defender, a kerekek 20 vagy 22 colosak, az Octához fejlesztett Goodyear gumikat csak a kisebbikre szerelik
A motor is újdonság a Defenderben, a 4,4 literes V8-as ugyan köbcentiben alulmúlja az ötliterest, ám teljesítményben jócskán felülmúlja. Az ikertubós V8-as 635 lóerős, a maximális nyomaték 750 Nm, a 0-100 négy másodpercig tart, a végsebesség 250 km/h. Aki még különlegesebb Defendert szeretne, annak egy éven belül kell leadni a rendelést, csak így juthat hozzá az Octa Edition One modellekhez. Itt a karbonelemek, az egyedi szín és az alapáron járó speciális műbőr kárpitozás jelenti a többletet, mindezt egy szemmel egész jól látható összegért. A brit ár már ismert, a bevezető széria átszámítva 75 millió forintba kerül.