Nincs most ennél ütősebb Land Rover Defender

Az ikerturbós V8-as Defender sportkocsikat megszégyenítő módon gyorsul

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a dinamikára, hanem a terepképességre is ráfeküdtek a mérnökök, a csúcsmodell az ültetés helyett emelés kapott.

Soha nem készült még gyárilag ilyen erős Defender, a Land Rover is az őrült teljesítményű, kemény terepre szánt modellek népszerűségét szeretné meglovagolni. Ebbe a kategóriába sorolhatók a Ford Raptor modelljei vagy a nálunk kevésbé ismert RAM TRX. A recept a briteknél is hasonló, a sportosság helyett a terepjárási képességet és a teljesítményt fejlesztették.
Az Octa változat már első ránézésre kiszúrható, a módosított sárvédők 6,8 centivel növelik a szélességet. A magasság 2,8 centit nőtt, a lökhárítókat a nagyobb terepszög elérése érdekében módosították. A futóművet átdolgozták, ennek köszönhetően nagy tempónál minimális karosszériadőlés mellett képes bevenni a kanyarokat, terepen pedig jókora tengelyartikulációt engedtek meg, azaz a két tengely egymáshoz képest nagymértékben elcsavarodhat.
Hirdetés
A motor is újdonság a Defenderben, a 4,4 literes V8-as ugyan köbcentiben alulmúlja az ötliterest, ám teljesítményben jócskán felülmúlja. Az ikertubós V8-as 635 lóerős, a maximális nyomaték 750 Nm, a 0-100 négy másodpercig tart, a végsebesség 250 km/h. Aki még különlegesebb Defendert szeretne, annak egy éven belül kell leadni a rendelést, csak így juthat hozzá az Octa Edition One modellekhez. Itt a karbonelemek, az egyedi szín és az alapáron járó speciális műbőr kárpitozás jelenti a többletet, mindezt egy szemmel egész jól látható összegért. A brit ár már ismert, a bevezető széria átszámítva 75 millió forintba kerül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?