Nincs mese, ez a piac legolcsóbb hétülésese!
Dacia Lodgy Techroad 1.6 SCe teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyon kellemes meglepetés a Dacia Lodgy! Aki költséghatékonyan szeretne egy nagyobb családok számára is alkalmas autót, mindenképpen írja fel a bevásárlólistára a Lodgyt!
Engedjétek meg, hogy először kicsit filozofáljak egy szerintem furcsa jelenségről. Bár lehet, hogy csak a naivitás beszél belőlem, de nem értem miért válnak néhányan saját maguk, illetve embertársaik ellenségeivé! Miért ekézik sokan a Daciát még mindig? Ez a Facebook élő adásunk óta kikívánkozik belőlem. Adott egy kedvező árszabású, jól használható autó, illetve több is, mert napjainkra a Dacia palettája kiszélesedett, és sokan még mindig csak látatlanul beleböfögik az éterbe, hogy mennyire gáz a márka. Indoklás, magyarázat nélkül. Az a helyzet, hogy ez nem igaz, a Dacia Lodgy például – előre lelövöm a poént – egy jó autó. És a sok negatív kommenttel nem csak magukkal csesznek ki, akik leírják, hanem esetleg embertársaikkal is, akiket talán megrémítenek ezek a hozzászólások és inkább nem is veszik számításba vásárlás előtt az adott típust. Ezért mindenkinek javaslom, hogy mindig a saját szemével is győződjön meg egy jármű milyenségéről a márkakereskedésekben.
De térjünk rá a lényegre, a Dacia Lodgy legújabb változatára, a Techroadra, amelyet limitált szériaként hirdetett meg a gyártó. Hogy ez mit is takar? Ez a széria a Stepway, tehát a szabadidő-autós dizájnelemekkel teletűzdelt modellre épül. Ez már messziről felismerhető a lökhárítók ezüstszínű díszbetétjeiről, ám a Techroad emellett egyedi karosszériaszíneket és felniket kínál.
Akarom mondani felninek tűnő, 16 colos keréktárcsákat, benne vörösre festett Dacia emblémákkal. Nagyon jól néz ki, és nem is kell annyira aggódni érte, mint egy igazi könnyűfém keréktárcsáért.
A tesztautót az „izzó vörös” színre festették, ami bizonyos fényviszonyok között bordónak tűnik, de mindenképp látványos fényezés. Végül a fekete tükörburkolatok vörös csíkja az, ami még árulkodó kívülről és természetesen maguk a Techroad feliratok. A Lodgy formaterve összességében sallangmentes, de divatos.Az utastérben a Stepway feliratok dominálnak, de a szellőzőnyílások vörös csíkja itt is a Techroad kivitelre utal. Ízlésesek a vörös csíkkal ellátott tükörházak és ülésborítások, ám magukra az ülésekre sem lehet panasz. Párnázottságuk megfelelő, oldaltartásuk hozza az átlagot, könnyen beállítható a megfelelő üléspozíció a vezetéshez. Többnyire kemény műanyagokból építkezik a műszerfal és az utastér, ugyanakkor ezek strapabírónak is tűnnek, ráadásul könnyen tisztíthatók. A középkonzolra még egy kis zongoralakk is jutott, míg a kormány bőrborítása kimondottan kellemes tapintású, ahogy az egész kormánykerék ideális méretű. A középkonzolon egyébként egy 7 colos érintőképernyőn kezelhető a multimédiás rendszer. A gazdag felszereltség részeként ez navigációt is tartalmaz, bár a telefon tükrözésének lehetősége sokkal fontosabb, ahogy a tolatókamera megléte is, bár ez utóbbi 50 ezer forintos extra tétel, de megéri.
A második sorban felnőttek is kényelmesen elférnek, sőt, megdöbbentő módon a harmadik sorban is! Igaz itt már csak két ülés található, ám összesen valóban alkalmas hét személy szállítására a Lodgy, ráadásul ez a hét személy tényleg kényelemben utazhat. A Techroad modellek egyébként csak hétüléses változatban rendelhetők, a középső sor mindhárom ülésén ISOFIX rögzítési pontokkal.
Persze, ha mind a hét ülést használjuk, akkor minimális csomagtér marad, ugyanakkor, ha nincs szükség a leghátsó ülésekre, akkor körülbelül három másodperc alatt eltávolíthatók. Nem is túl nehezek, szóval nincs szükség Schwarzenegger-szerű izmokra a kiemelésükhöz, anyukák és apukák egyaránt boldogulnak vele. Amint kikerül a két hátsó ülés, máris 827 literrel gazdálkodhat a család. Amennyiben még nagyobb térre van szükség, akkor a középső sor ülései is felhajthatók és így már 2617 literes a csomagtér, bár ekkor már inkább raktérről beszélhetünk! A csomagtér-ajtó is magasra nyílik, de nagy hely kell a felnyitásához, a parkolóhely keresésnél érdemes erre is figyelni.
A következő kellemes meglepetés az 1,6 literes, szívó benzinmotor. Egyre ritkábbak az ilyen szerkezetek, úgyhogy most érdemes még lecsapni rá. A 102 lóerő talán kevésnek hangzik elsőre az 1,3 tonnás Lodgyhoz, de simán boldogul vele. Még akkor is, ha teljes létszámmal indulunk útnak. Persze ekkor már nem mindig elég a lendület, hozzá kell nyúlni egy-egy visszaváltás erejéig a kulisszában könnyen járó váltókarhoz. Öt fokozat áll rendelkezésre. Talán egy hatodik is jól jönne, de ne legyünk telhetetlenek. A motor a maximális teljesítményét 5500-as fordulatnál adja le, a 156 Nm forgatónyomatékát pedig 4000-nél. Viszont érzésre már 3000-es fordulatnál is szépen megindul, ám a városi forgalom ritmusának tartásához még ennyire sem kell pörgetni. Amit meg is hálál a tankoláskor. Nálam megelégedett 7,9 liter benzinnel 100 kilométeren olyan vegyes használatban, ahol azért városi rohangálásból volt több. Ez pedig egy ekkora autótól és motortól teljesen elfogadható.
Mivel egy családi autóról van szó, a kényelmesen rugózó futómű is fontos részlet kell legyen, és ebben sem okoz csalódást a Lodgy. Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztést alkalmaztak, és bár magas építésű, de mégsem dől vészesen a kasztni. Legalábbis ránézésre sokkal ijesztőbbre számítottam. Tempós kanyarvételkor persze először tényleg úgy érezni, hogy „hűha elkezdett dőlni és mindjárt elkezd lecsúszni az ívről”, de nem. Egy szempillantás alatt el is múlik ez az érzés, és a Lodgy szépen követi a választott ívet.
És elérkeztünk az egyik legfontosabb részhez, az árhoz. A hétszemélyes Lodgyk ára 3 529 000 forintról indul az Ambiance felszereltséggel. A Stepway modellért 4 049 000 forintot kell fizetni, viszont a Techroad sem sokkal drágább. Egészen pontosan 150 ezer forint a felára, tehát 4 199 000 forintér már hazavihető. Márpedig ezen a szinten a már említett felszereltségi tételek mellett van még tempomat és klímaberendezés is. A tesztautóban erre rádobták még az 50 ezer forintos ülésfűtést és a 135 ezer forintos metálfényezést, így végül 4 434 000 forintnál állt meg az ára.
Viszont nyártól a nagycsaládosok állami támogatást is igényelhetnek a hétüléses autókra, amely az eddig közzétett adatok alapján az autó vételárának legfeljebb a fele vagy 2,5 millió forint lehet.
Nos, a Lodgyt annyira kedvező áron kínálják, hogy ezt az alapmotoros verziót ötmillió forintra fel sem lehet extrázni, hogy kimaxolják az állami támogatást. Ha mondjuk a Techroad alapárával számolok, akkor 2 099 500 forintért hazavihető. Sajnos a magyar valóság az, hogy ez is rettentően drága egy átlagos sokgyerekes család számára. De jelenleg tényleg nincs a piacon még egy ennyire jól és könnyen használható, igazi nagycsaládos autó, ilyen kedvező áron, ráadásul alapból 3 év/100 000 km, de jelképes összegért 5 évre nyújtható garanciával. És még mielőtt bárki elsütné az ócska poént, a Lodgyról alkotott pozitív vélemény nem áprilisi tréfa!Árak
Tesztmodell alapára
4 199 000 Ft (2019.04.01.)
Tesztautó ára
4 434 000 Ft (2019.04.01.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
75 kW (102 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
156 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,4 s
Végsebesség:
172 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4498 mm
Szélesség:
1751 mm
Magasság:
1682 mm
Saját tömeg:
1303 kg
Össztömeg:
1870 kg
Tengelytáv:
2810 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
827-2617 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1440 mm
Belmagasság elöl:
1040-1080 mm
Belmagasság hátul:
1020 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1120 mm
Csomagtér hossza:
1150 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1680 mm
Raktérnyílás szélessége:
1020 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
5 fokozató manuális
Nyomaték:
156 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
75 kW (102 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
172 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,4 s
CO2-kibocsátás:
139 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
A Dacia utálat több dologra vezethető vissza, de főleg egy oka van, az, hogy román márka (volt).
Lassan meglesz a centenáriuma a békekötésnek, ez a modern kori Magyarország legnagyobb fájdalma, szó szerinti ezért tartunk ott, ahol (a fejekben is, gazdaságilag is), meg a mai napig is meghatározó a mindennapokban, kíváncsi leszek, jövőre hogyan emlékezünk meg róla.
Nekünk nem volt soha Daciánk (Apám az 1500-s, “nagypolskit” favorizálta), párszor ültem csak 1310-ben, arra emlékszem, hogy kényelmes volt a fotel hátul. Később persze olvastam róla, meg hallottam a legendáját, hogy a Merkúr telepről az első utad a szerelő volt.
A másik, hogy amióta megvette a Renault, onnantól már francia is. És ugye “tudjuk”, hogy minden francia, Fiat, és Ford kerülendő a tízmillió autószakértő országában. Tehát egy utált, szőröstalpú nép által gyártott francia autó a magyar szemében csak szar lehet.
Még mielőtt pár agyhalott nekem támadna, abszolút szatirikus a hangvételem, nem célom senkit megsérteni. De azért remélem, átmegy.
Dacia Magyarország Facebook oldaláról 2019. 03. 30.-án:
kérdés: “Érdekelne hogy benzinmotorból terveznek e nagyobb választékot, mert ha jól tudom csak 1,6 OS motor van.”
válasz: “A napokban frissült a motorválaszték. Most már Lodgy modellünknél is elérhető az 1,3 TCe turbós benzinmotor. Egyelőre még csak az árlistában szerepel, de hamarosan bekerül a tervezőbe is. Kérjük, kattints a bejegyzés szövegében található linkre, az árlistában megtalálod a teljes motorválasztékot minden modellnél.
További kellemes hétvégét!
Üdv. Dacia Magyarország”
Azért ezt az őskövület 1.6-os motort nagyon nagy túlzás kellemes meglepetésnek nevezni! Inkább azt mondanám hogy csoda. Mármint csoda hogy egyáltalán megy. Nyomatékszegény, 110 felett hangos, kelletlen, gázreakciója nulla. Tény hogy elvisz A-ból B-be, de a magas építésű 1,3 tonnás kasztnihoz egyszerűen kevés, főleg ha megpakoljuk. Az óriás raktér igaz, de csak 5 üléssel. Az ülések mozgatása amúgy egy katasztrófa, iszonyú nehézkes. A hátsó üléssorban csak nagyon keskeny gyerekülésből fér el három, de ehhez keskeny gyerek is kell 🙂 Amúgy ennyi pénzért ez egy teljesen vállalható autó, főleg állami támogatással. De azért nem kell agyondícsérni!
Ezeket a kijelentéseket egyszerűen cáfolnom kell. Az ülések mozgatása rendkívül egyszerű és az 1,6 literes motornak sem nulla a gázreakciója.
Sziasztok! Az NCAP töréstesztjeről lehet tudni? Egy családosnak szerintem ez is fontos tényező lehet a választásnál.
3 csillagos, de leginkább a nem elérhető sofőrsegédek miatt lett lepontozva, akárcsak a Duster.
Kár, hogy a világ minden pénzéért sincs automata váltó hozzá.
Szerintem inkább az kár, ahogy az új Berlingo-t (és klónjait) árazták, mert azok lennének most a jó családi autók, nem ez az izé… csak hát még támogatással is nevetségesen drágák.
…. tudom, hogy kinek a pap, kinek a papné …. vagyis ízlésről nem érdemes vitatkozni, de ez az autó egyszerűen annyira csúnya, hogy a belsejéig, vagy a műszaki paraméterekig el sem jutok. Akármennyire olcsó is, akkor is az embernek a második legnagyobb beruházása az autó, az ingatlan után ( persze van akinek óra, ékszer, utazás, stb.). Szóval mindenképpen milliós kiadás, és akkor nekem fontos, hogy szívesen nézegessem majd évekig. Nem arról van szó, hogy egy Maseratit akarok, de legalább egy kicsit tetszen.
Akinek meg a Lodgy tetszik, az használja egészséggel!
Szívemből szóltál, tökéletes autó lenne nekünk (3 gyerek), támogatást is adnak rá, de mégis: mintha minden egyes porcikáját direkt ocsmányra tervezték volna, hogy ne csináljon konkurenciát a Renaultnak. Nincs egy normális rekesz, nincs egy normális vonal. K. nagy belül, ez az egyetlen előnye. Nagyon filózok, de egyszerűen viszolygok attól, hogy nekem ezt kelljen hosszú távon vezetnem. Kipróbáltam tesztvezetésre amúgy, nem csak olvastam a tesztet. (Most egy 10 éves Corolla Versónk van. Azt legalább nem eleve low budgetnek tervezték, ennyi idősen is kocsi.)
Most amúgy kihoztak egy 1.3-as turbós benzines motort, meg ezt a Techroad felszereltséget, hogy rárepüljenek erre a 2.5 milliós támogatásra… 5 millióra azért nem árazták fel a kocsit, az kissé átlátszó volna…
Ez egy olcsó-beugró autó, ha ezt valaki eltudja fogadni akkor viszont nem rossz vétel … támadni a dákót ugyanolyan butaság mint amikor valaki harcol mellette hogy huh de jó… (ezt most nem erre a hsz-ra értem, hanem úgy nagy általánosságba)
A cikk írója picit túlgondolta ezt az értékelést. Elhiszem, hogy az ár/érték aránya nagyon jó, sőt tényleg jó! De azért ez nem egy szuper autó. Először is a kinézete sztem katasztrófa, de ízlések és pofonok. A motort kár ennyire dicsérni, mert kizárt, hogy ez a gyenge, nyomaték szegény motor biztonságosan és gazdaságosan mozgat egy ekkora autót. Máskor az ennél sokkal erősebb, nyomatékosabb motort is lehúzzák, hogy gyenge, itt meg agyon dicsérik. Szóval ha valaminek az ár/érték aránya jó attól még a helyén kéne kezelni, és nem agyon dicsérni.
Itt nem szokás az autókat lehúzni, ezért is kellemes az autonavigatoron olvasgatni. Szeretem még a sok műszaki adatot, amik nem csak gyáriak, hanem sok a saját mérés. Csak így tovább!
Köszönjük a dicséretet! 🙂