Diszkrét, de mutatós a kis M-logó elöl
Ráncfelvarrásnak is alig nevezhető, amit a BMW a 2-es sorozattal művel, hívjuk inkább egy enyhe megújításnak. Ne is keressük lázasan a módosult részleteket, az utcán alig lehet majd felismerni, hogy ez már az újabbik 2-es, de az tény, hogy javult az autó felszereltsége és néhány apró újdonság is felkerült a karosszériára. A frontrész egyetlen jelentős változása, hogy az M240i xDrive sportmodellen az alsó légbeömlő kapott egy diszkrét M-logót. Hátul lesz a legkönnyebb felismerni, hogy ez a "frissített" 2-es BMW, itt ugyanis a lökhárító alsó része, ami eddig fekete volt, immár a karosszéria színét kapja, csupán a hamis diffúzorbetét marad sötét a kipufogók között. De van azért bőven fekete részlet az autó külsején, ilyenek a küszöbtoldatok, a légterelő elöl a lökhárító alján, a vesék keretezése és a visszapillantó tükrök.
Akár piros féknyergek is kérhetők az M240i-re
Új fényezési lehetőségekkel bővül a 2-es palettája, a képeken látható metál tűzpiros mellett vannak új kékek és szürkék a kínálatban. Alapáron 18, felárért 19 colos felnikkel jön a sportkocsi, mindkét méretben vannak új dizájnok. Már az alapmodellnél is széria a feszesre hangolt M sport futómű rugóút-szinkronizált lengéscsillapítókkal, az M240i-nél pedig jár M sport differenciálmű, valamint M sport fékrendszer (de ezek a többi változathoz is megrendelhetők extraként). A legolcsóbb 2-es a 218i, melynek négyhengeres benzinmotorja erősebb kivitelben megtalálható a 220i-ben és a 230i-ben is - a teljesítményszintek: 156, 184 és 245 lóerő. Van egy dízelmotor is, ez a 220d változat, 190 lóerővel. Mindegyikhez nyolcfokozatú automata váltó jár, de az M240i-hez annak sportváltozata. Utóbbiban hathengeres benzinmotor található, ami 374 lóerőt küld mind a négy kerékre.
A sarkoknál az autó legaljáig színre fújt a lökhárító
Az utastér is megújul, főleg anyag- és színválasztékában. Alcantarához hasonló olcsóbb és drágább huzatok kerültek az opciós listára feketében, barnában és pirosban. A dekorbetétek lehetnek nyitott pórusú fából, rombuszmintás alumíniumból és természetesen szénszálas műanyagból is. Kiterjesztették a hangulatvilágítást a beltér több pontjára. Alapfelszereltség az alul lapos karimájú, 12 órás jelzéssel ellátott M sport kormánykerék bőrhuzattal, valamint a fűthető sportülések is. Technológiai fronton is újít a 2-es, az infotainment-rendszer az iDrive legújabb, 8.5-ös verziója, melynek navigációjában a kamerás élőkép is megjelenik, a kiterjesztett valóság használatával az iránymutató nyilak a helyes út fölött lebegnek. A biztonságtechnikai és vezetéssegítő rendszerek skálája is bővül, bár ezekben eddig sem szenvedett hiányt a 2-es. A frissült modellt augusztusban már a márkakereskedésekben is érdemes lesz keresni.
Kis BMW, hatalmas képernyők