A 136 lóerő és a 700 kiló párosítása nem rossz, villanymotorral is élvezetes játékszer lehet
Még mindig a világháború előtti külsővel készülnek a Morganek, persze a technika megfelel a mai kor elvárásainak. A háromkerekű felépítés 1910 és 1950 között volt jellemző a járműveikre, a modern reinkarnáció bő 10 évvel ezelőtt jelent meg. A 2012 és 2021 között futó 3-Wheeler könnyfakasztóan gyönyörű, a szabadon álló kétliteres V2-es blokk szobornak is elmenne. Már ebből a generációból is készült elektromos változat elhanyagolható sikerrel.
A régies külső modern technikát rejt, a négyféle vezetési módot chili paprikák jelölik
Az utód tavaly érkezett Super 3 néven, sajnos búcsút intettek a V2-esnek, helyette a Ford 1,5 literes háromhengeres szívómotorját használják, azt is jól elrejtve. A friss modellből elektromos változat is várható, ennek szériaérett prototípusát mutatta be a Morgan. A jelenleg XP-1 néven futó jármű egyetlen villanymotorja a hátsó kereket hajtja, a teljesítmény 136 lóerő, az akku kapacitása 33 kWh. A tömeg mindössze 700 kiló, ezért a viszonylag kis akkuval is 240 kilométer a hatótáv. A súly mindössze 60 kilót nőtt a benzines verzióhoz képest, ám ennek ellenére áttervezett rugókkal és lengéscsillapítókkal készül.
Ez már nem olyan látványos, az előző generáció szabadon álló V2 motorja gyönyörű
A Morgan nem erősítette meg, de nem is tagadta az elektromos változat érkezését, de a prototípust látva hamarosan indul a gyártás. A benzines változat az Egyesült Államokban átszámítva 18 millió forintba kerül, ennél biztosan nem lesz olcsóbb a villamosított háromkerekű.
A burkoltabb karosszéria miatt javult az autó légellenállása a benzineshez képest