Nincs kettő négy nélkül – VW T-Roc teszt

Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI ACT teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hosszú várakozás után megérkezett a VW városi crossovere is, amelyet közepes benzinesével tettünk próbára. Lássuk, mire megy a T-Roc a mai kor egyik legnépesebb mezőnyében.


Ideje volt már. Mondhatják a Volkswagen rajongók, teljesen jogosan. A német gyártónak ugyanis mostanáig két modellje volt a SUV szegmensben. A Tiguan és a Touareg mellé tavaly megérkezett a T-Roc, amely az eddigi legkisebb méretű SUV. Nevezzük inkább városi crossovernek, ez a jelző sokkal jobban illik rá. Bizony ideje volt már, hogy piacra kerüljön, ugyanis számos gyártónak már évek óta van ilyen modellje, ráadásul ez a szegmens most igen népszerű a vásárlók körében, így érthetetlen, hogy miért nem rukkolt elő korábban ezzel a modellel a Volkswagen.


A Polo alapjaira, pontosabban az MQB A0 platformra épülő T-Roc hossza alig több, mint 4,2 méter, tengelytávja ugyanakkor sokkal inkább a kompakt kategóriát közelíti, mintsem a kisautókét. A 2590 mm-es tengelytáv kellően tágas helykínálatra utal, ami a valóságban is adott. Köszönhetően a magas építésnek, az ülések is magasan vannak, így a lábunknak van bőven hely elöl, aminek köszönhetően nem kell túlzottan hátratolni az ülést. Így mögöttünk is kényelmesen elférnek. Ha már az ülésekről van szó, akkor érdemes megjegyezni, hogy a Style felszereltséghez járó első komfortülések valóban jó kényelmet adnak, hátul viszont már kissé rövid ülőlapot kapunk.
Hirdetés
Az beltér kissé felemás érzést kelt bennünk. Előttünk a kormány VW logóval, de minden olyan körülöttünk, mintha egy Skodában ülnénk. A kapcsolók és a gombok alakja és lényegében az anyagminőség is. Oké, hogy egy konszern, de kicsit nagyobb kontrasztot kaphatnánk, ha már ennyit vártunk rá. Vezetési élményre sem ad semmi extrát, kényelmesen, nyugodtan, könnyedén, biztonságosan el tudunk jutni A-ból B-be. Ilyen szempontból a SEAT Arona sokkal több érzelemmel bír a vezető felé. Ott érezhető a különbség és egyértelműen nagyobb élmény az autó terelgetése is (hamarosan róla is érkezik a tesztünk).

Ami a dizájnt illeti, a tesztautó összeállítása nem sikerült igazán ütősre. Fehér külső, sötét belső. Holott a T-Roc igen komolyan tud vagány is lenni, mind kívül, mind pedig belül. Előbbit tekintve kétszínű fényezés is kérhető hozzá, sőt felniből is van fekete/narancs kivitel, amivel igen látványos és az utcaképből kirívó lehet. A beltérnél is választhatunk több szín közül. A tesztautó barna dekorbetétei már-már feketék, így jól beleolvadnak a műszerfalba, egy kék vagy sárga viszont rikító lehet, látványa megszokást igényel.

Motorokat tekintve benzines fronton a piaci bevezetéskor csak az 1.0 TSI és a 2.0 TSI volt elérhető, utóbbi csak összkerékhajtással rendelhető a mai napig. Ez a duó egészült ki a köztes benzinessel, amely az 1.5 TSI 150 lóerővel és 250 Nm forgatónyomatékkal. Hatgangos kézi váltóval 8,4 másodperc alatt sprintel 0-ról 100 km/órára, ami a valóságban is érezhető, meglehetősen jól mozog, igaz tömege is épphogy 1,3 tonna felett van. Fogyasztását hengerlekapcsolás is segíti, részterhelésen sokszor látni a műszerfalon a kiírást, hogy a 4-ből csak 2 henger üzemel. A teszt során városi és városon kívüli, de nem autópályás üzemben kereken 6,0 litert evett százon, ami bár némileg több, mint az 5,3 literes katalógusérték, de már nincs olyan kirívóan nagy eltérés, mint a korábbiakban.

Összességében elmondható, hogy az egyedi külsőn és belsőn túl semmi különleges nincs a T-Roc-ban, főként, hogy ugyanezt kapjuk egy Skoda Karoq-tól is. Érdekesség viszont, a VW ezen modellje olcsóbb, mint a Skodáé, a T-Roc 1.5 TSI-vel Style felszereltséggel 6,58 millióról indul, a tesztelt példány pedig 6,65 milliót kóstál, azaz nem sok extra került bele. Így is élhető, az pedig dicséretes, hogy ennyi pénzért nem kell felárat fizetni a távolságtartós tempomatért, ami igen jól tette a dolgát. Ebben a szegmensben azért lesz jócskán versenytárs, akivel fel kell venni a harcot, idehaza a legkomolyabb ellenfél egyértelműen a Suzuki Vitara. A helyzet pedig az, hogy összességében az is megadja mindazt, amit egy T-Roc. A német autó és VW pártiak viszont jól ellesznek a T-Roc-kal, egy egyedi külsővel pedig igazán különcek leszünk majd vele az utakon.
Értékelés
Pozitív
Kényelmes ülések, könnyű vezethetőség, távolságtartós tempomat
Negatív
Érzésre egy Skodában ülünk
Árak
Tesztmodell alapára
6 586 130 Ft (2018.05.07.)
Tesztautó ára
6 648 440 Ft (2018.05.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,4 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4234 mm
Szélesség:
1819 mm
Magasság:
1573 mm
Saját tömeg:
1330 kg
Össztömeg:
1850 kg
Terhelhetőség:
595 kg
Tengelytáv:
2590 mm
Karosszéria-kivitel:
crossover
Csomagtér:
445-1237 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
950-1020 mm
Belmagasság hátul:
970 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1260 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
380 mm
Csomagtér hossza:
780 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1550 mm
Raktérnyílás szélessége:
1150 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
Hatfokozatú kézi
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,4 s
CO2-kibocsátás:
122 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.05.07. at 15:24
    Permalink

    A vele rokon Skoda Farok ehhez képest puritán autó tekintve hogy a Skodában nincs ajtókárpit csak egy kemény kopogós műanyaglemez !!!! Valamint 100 km/h felett a C oszlop felől erős turbolencia hallható ami zavaró a hátsó utasokra nézve… Én biztos hogy a Vw venném még ha drágább lenne akkor is abban legalább van ajtókárpit :-D.

  • 2018.05.10. at 10:31
    Permalink

    ” A Polo alapjaira, pontosabban az MQB A0 platformra épülő T-Roc hossza alig több, mint 4,2 méter, … “Egyébként tényleg nem kötözködni akarok ,de ez nem a Polo alapjaira hanem a a Golf 7 alapjaira épült mint pl az Audi Q2 . A Polo alapokra épített divat Suv idén mutatkozik be . Aki bekukkantott már egy Golf7 kombiba látja hogy a műszerfal ülések és minden kezelőszerv tökéletesen egyezik a két modellben …

Vélemény, hozzászólás?