Olasz dizájn, olasz motor, ausztrál építés: 300 kg/170 LE
A pályaautók lényege, hogy könnyűek. A csővázas, karbon karosszériás Spartan V tömege nem éri el a 300 kg-ot, azaz még az Ariel Atomnál is könnyebb jó száz kg-mal. Ez az előny valószínűleg onnan származik, hogy nem egy autó motorját, hanem egy Ducati motorkerékpár szívét választották erőforrásnak. Az 1,2 literes, V2-es teljesítménye 170 lóerő, ami igen vidám kombinációnak tűnik. A legnagyobb újdonság azonban mégis az, hogy a karbon karosszéria nem holmi szükségmegoldás, hanem egy, az ötvenes-hatvanas évek olasz versenyautóinak, azon belül is a Ferrarik, Maseratik formájának utánérzése. Mindössze egy, apró kompromisszumot kell kötnie a Spartan V sofőrjének – a váltó a motorral együtt jön a motorkerékpárból, ezért nincs benne hátramenet. Mindezért 18,3 millió forintnyi helyi valutát számláznak az ausztrál építők.
Nem olcsó, de az ellenérték is rendben van. Szép, könnyű és erős