Mate Rimac és Nico Rosberg
Szinte hihetetlen, hogyan épülhet fel a semmiből egy jelentős autógyártási múlttal nem rendelkező országban egy olyan cég, ami évtizedek óta működő márkák csúcsgépeit leköröző hiperautókat készít olyan technológiákkal, melyek kifejlesztéséhez óriási mennyiségű pénz és szakértelem szükséges. Christian von Koenigsegg sikersztorijához hasonlít Mate Rimac története, aki Horvátországban alapította meg a Rimac márkát, mely néhány év alatt már a második teljesen elektromos hiperautóját készül piacra dobni, és melynek szakértelmére olyan márkák hagyatkoznak, mint a Porsche vagy a Hyundai. Nem marad észrevétlenül a cégnél dolgozók tehetsége és tudása, a kész munka minőségét legújabb vásárlójuk, Nico Rosberg elköteleződése támasztja alá.
Nico YouTube-csatornáján jelentette be, hogy legújabb hiperautójának a Rimac C_Twot választotta. Fontos jelzés ez, hiszen ennyi pénzért szinte bármilyen autót választhatott volna, ráadásul aki Forma-1-es múlttal rendelkezik, annak elhihetjük, ha pozitívan értékel egy járművet. Nicót bemutatásakor lenyűgözte a C_Two, nemcsak dizájnja, hanem elektromos meghajtása miatt is, hiszen motorsport-karrierjének végeztével zöld technológiákba kezdett befektetni: több mint 20 mobilitási start-upba és a Formula-E-be is invesztálta már pénzét, 2019-ben pedig megalapította a Greentech Festivalt, a fenntartható fejlődés és életmód globális fórumát. Nem csoda, hogy választása a C_Twora esett, mint a környezetbarát, mégis izgalmas vezetés egyik legfőbb megtestesítőjére. A hiperautó 60 mérföldes sebességre 1,85 mp alatt gyorsul álló helyzetből, bár általában a 63 mph-s sprintet szokták megadni, az felel meg a 100 km/h-s gyorsulásnak. Így viszont könnyen összehasonlítható a Tesla Roadster értékével, arra fél századmásodpercet ver a horvát villanykupé. Végsebessége Bugattikat és Koenigseggeket hoz kényelmetlen helyzetbe, a 412 km/h elektromos autóktól mindeddig példátlan.
A fejlesztés még folyik, de már működő prototípusokkal
Persze hisszük, ha látjuk, a C_Two egyelőre csak tanulmányautó formájában létezik, a prototípusok tesztelése azonban javában folyik már, ilyenbe ülhetett Nico is a fenti videóban. Legújabb autójának specifikálása miatt látogatta meg a Rimacot, ahol egyébként olyan szakemberek dolgoznak, mint Chris Porritt, az Aston Martin korábbi főmérnöke, a Tesla járműmérnökségi alelnöke és az Apple speciális projektekkel foglalkozó divíziójának vezetője. A Rimac Automobili alapítója és vezérigazgatója, Mate Rimac elmondta, megtiszteltetés számukra, hogy Nico a cég családjába kíván tartozni, aki pontosan megérti, mit szeretnének elérni a C_Twoval: új színvonalat szeretnének felállítani a teljesítmény terén a teljesen házon belül tervezett, fejlett elektromos technológia által. 150 példány készül majd a C_Twoból a már 700 főt foglalkoztató Rimacnál, melynek végleges, sorozatgyártású verziójának bemutatására remélhetőleg már nem kell sokat várni.
A világ leggyorsabb autójának ígérkezik a Rimac C_Two