Ez még nem Octavia, hanem az előd 440-es típus, de hogy mit keres a háttérben a Colosseum, azt ne kérdezzék. Az utolsó két számjegy a teljesítményre utal, a Skoda 445 ennek alapján 45 lóerős motort kapott, míg a legvadabb erőforrás csak a nyitott 450-es sportkocsihoz járt - utóbbi lett aztán a Felicia
Mind a 37 festmény az alsó galériában!
A Skoda elődjét, a Laurin & Klement (L&K) márkát két Vaclav keresztnevű férfi, minő meglepetésre bizonyos Laurin, illetve Klement urak alapították 1894-ben, és a különféle biciklik, motorkerékpárok mellett az 1920-as évek közepéig automobilok is készültek az üzemben. A Skoda Club gondozásában megjelentett albumban 37 darab, történelmi L&K és Skoda modelleket (és a gyárat) ábrázoló festmény található, kezdve az 1905-1911 között gyártott Laurin & Klement Voituretta typ A típussal, egészen az 1978-as, farmotoros Skoda 120 GLS modellig bezárólag – tudják, ez utóbbi a gazdagon krómozott, ikerlámpás változat, ami nálunk anno ritkább volt, mint a fehér holló. Ami pedig e kettő között van, az a cseh autógyártás azon dicsőséges múltja, amire a nemzet mellett büszke lehet a Skoda jelenlegi tulajdonosa, a Volkswagen is.