Összetett, látványosan 3D-s hűtőmaszkot kap az új, ötödik generációs Sportage orra
Egyáltalán nem tűnik korosnak a jelenlegi, negyedik generációs Kia Sportage, de igaz, hogy már 6 éve fut, maga a Sportage pedig 28 éve van piacon. Az első még Mazda-alapokon érkezett, ennek azonban már rég nincs nyoma, a Sportage már a második generációtól teljesen saját termék, a Hyundai Tucsonnal közös alapokon. Így lesz ez most is, annyi újítással, hogy az Egyesült Államok és Európa piaca eltérő verziót fog kapni. Az előzetes tervek és spekulációk után egyelőre az USA-kivitel formáját láthatjuk, a "miénk" majd ősszel debütál, de már az idei évben piacra ígérik azt is.
Ez még nem az európai verzió, pedig ide is ütősnek tűnik az új Sportage most látott dizájnja. Hagyományos és konnektoros hibrid hajtáslánccal egyaránt várható
Az új Sportage - azon túl, hogy már a Kia új logóját hordja - vonalaival az
EV6-tól megismert dizájnvilágot viszi tovább. Főként farával, a forma egésze amúgy összetettebb. Hűtőmaszkját már digitális tigris-arcnak mondják, arra pedig látványos bumerángként kerültek a LED menetfények. Alighanem az összes külső világítótest LED-es lesz. Az emelkedő övvonal és a felső ablakívek hátul, a C-oszlopon egy felszereltségtől függő színű betétben futnak össze. A Sportage most először fekete, kontrasztos tetőt is kaphat majd, a kínálatnak pedig egy egyedi lökhárítós X-Line csúcsverzió is része lesz.
A Sorentóból ismerthez hasonló - kétkijelzős, teljesen digitális - lesz a műszerfal
Utasterében kéttónusú, például világos bézs-kék árnyalatú, prémium minőségű kárpitozást és dupla kijelzős, teljesen digitális műszerfalat, a középkonzolon egy kiemelkedő pulton a váltóhoz a Sorentóból ismerthez hasonló, de annál kecsesebb körkapcsolót tartogat az új Sportage. Az X-Line steppelt Nappa bőrt és fémbetéteket is adhat, így nagyon úgy tűnik, hogy a Sorento után a Sportage is szintet lép.
Anyagminőségével komoly előrelépést ígér a Sportage is