Nexo: Az új üzemanyagcellás Hyundai
A crossover vonal szerint nem száma, hanem neve lett az új Hyundai-nak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bemutatkozott az új Hyundai, az eddig csak FCEV-nek hívott üzemanyagcellás crossover nevét és tudását is elárulták. Vizet pufog ki, nagyjából önvezető és inkább kütyü, mint autó.
Az új Hyundai-jal kapcsolatban nagyjából az az érzésünk lehet, mint a Teslával, hogy nem is az autós közönségnek készült. De nem ám, igazi kütyü, aminek a bemutatóját egyrészt az év legnagyobb kütyürendezvényén tartották, másrészt csak arról van szó, mennyire képes károsanyag kibocsátás nélkül saját magát vezetni. Az egyszerű felhasználónak nincs is ennél többre szüksége és valójában lenyűgöző, hogy már a Hyundai is térkép alapú adaptív sebességtartó automatikát is kínál, ami nem csak a Nexóhoz, hanem a többi új Hyundaihoz is vélhetően elérhető lesz a jövőben.
Ha már említettük a nevét, Nexo, így hívják az új üzemanyagcellás Hyundai-t. Az elődnek számító Tusconhoz képest fejlesztettek a rendszeren, 160 lóerős villanymotorjával három másodperccel gyorsabban van százon (9,5 s) és 168 kilométerrel többet tehet meg egy tankolással. A teljes hidrogéntartály kiürítésével 595 kilométert képes megtenni, eközben csupán víz csöpög ki a rendszerből. Bármennyire is hasonlít a Niróra, a Nexo teljesen új, dedikált platformra épül, tehát más modell alatt nem találjuk. Így tudták ideálisan elrendezni a hajtást és az akkumulátorokat súlyelosztás szempontjából, valamint az autó tömegét is így tudták a legalacsonyabban tartani.
A Nexo emellett fejlett vezetéstámogató rendszerei miatt érdekes, tulajdonképpen ezért is a CES-en mutatták be. A holttér-figyelőt nem egyszerű szenzorokkal oldották meg, két széles látószögű oldalsó kamera képét teszi ki a középső kijelzőre, ha egy autó a holttérbe kerül, emellett sávkövető rendszert is kap, ami aktívan igazítja a kormányzást a felfestésekhez, ahogy a nagyobb gyártók modelljei is csinálják. Emellett a már említett térkép és szenzor alapú tempomat is van a fedélzeten, valamint parkolni is képes magától, akár az autón kívülről irányítva is. Bár a belsejét még nem láthatjuk, vélhetően kellően nagy központi kijelzős műszerfalra kell számítanunk. Egyelőre nem tudni, hogy a Nexo mikor érkezik Európába.