Nevükre vették a legendát a McLarennél

A McLaren új szuperautója Senna nevét viseli

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Állításuk szerint eddigi legbonyolultabb és legkihegyezettebb sportautójukat küldték utcára. A Senna 800 lóerős és kategóriájában pehelysúlyú.


Hogy érkezik egy új szupersportautó a McLarentől, arra már készülhettünk, ellenben a névválasztásra nem számítottunk. A fejlesztés ideje alatt ugyanis csak P15-nek hívták, amire jó esély volt, hogy a végleges autót is így fogják hívni. Ennek ellenére különleges módon most egy rendes nevet kapott az új sportkocsi, méghozzá a legendás autóversenyzőről, Ayrton Sennáról nevezték el. A tisztelgés nem véletlen, Senna pályafutása három Forma-1-es világbajnoki címét a McLaren csapatával szerezte 1988-ban, 1990-ben és 1991-ben. Emellett az új autó fejlesztését nem csak a brit mérnökök végezték, a legenda unokaöccse, Bruno Senna is aktívan részt vett benne.

Hirdetés
Ilyen gyökerekkel a McLaren Senna önmagában eladná magát, persze nem csak nagy szavak, nagy fejlesztések is történtek. A Senna alapjait tekintve a 720S-hez van közel, ám tényleg csak a szigorú alapokról beszélhetünk, hiszen több elemet készítettek karbonból, és persze átdolgozták a monocoque vázat is, valamint a borítások is mind a könnyű szénszálas anyagból készültek. Ezzel a Senna súlya 220 kilogrammal lehet könnyebb a 720S-nél, ami 1198 kilogrammot jelent. Ez az utcai autók között a kompakt kategóriának felelne meg, de itt nem egy háromhengeres turbós mozgatja, hanem a McLaren már megszokott 4,0 literes duplaturbós V8-asa, méghozzá 800 lóerővel. Menetadatokat egyelőre nem közöltek, de az nagyjából sejthető, hogy 2,5 másodperc körül érheti el a 100 km/h-t, a végsebessége pedig bőven 300 km/h-án túl lesz.


A megjelenés sem egyszerű, a 720S-en megismert új vonalak visszaköszönnek ugyan, de a Senna jóval brutálisabb, versenyautósabb külsőt kapott. Minden, amit látunk, funkcióval bír, a szélcsatornában edzett külső borításokat precízen alakították úgy, hogy a lehető leghatékonyabban vezessék el a levegőt, a hatalmas hátsó szárny pedig hatalmas leszorítóerőt termel. A levegő elvezetéséért a hátsó lámpákat is csak egyetlen LED csík alkotja és a kipufogót is felül vezették ki. Az üvegbetétes ajtók persze csak a brutális megjelenést szolgálják, na meg persze másnak még nem volt ilyen. A futóművét a P1-től örökölte, persze ezen is alakítottak, nem is keveset. Magassága gombnyomásra állítható, a megoldásokat a versenysportból kölcsönözték, ahogy a Pirelli P Zero Trofeo R gumikat is, amik teljes egészében pályahasználatra valók, de utcai közlekedésre is kaptak engedélyt. A McLaren Sennából csupán 500 darab készül, de az összesre érkezett foglalás a bemutató ideje alatt. Ez azt jelenti, hogy ennyien vannak minimum a világban olyanok, akik bármelyik pillanatban képesek kifizetni 270 millió forintot egy olyan autóért, amit még nem is láttak közelről.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?