Neveletlen hercegnő – Mercedes C kabrió
Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?
Guruló árcédula. Presztízskérdés, hogy ki jár Mercedesszel. Az egyik fő indok, hogy piszkosul jól mutatja már messziről is, mennyi lóvénk van. Főleg az újak. Míg az előző generációk szögletes, élére vasalt formáikkal elég szürke jelenségek, az új S-osztály óta bevezetett formavilág talán az egyik legvillantósabb mai Mercedeseket hozta. Ahogyan az E-osztálynak is remekül áll, úgy a kisebb, C-osztáynak is, legyen szedán, vagy kupé fazon, bár kétségtelen, hogy tető nélkül sokkal mutatósabb a kétajtós, ehhez volt most szerencsénk.
Mérhetetlen stílus és elegancia. Lehet rugózni a hátulján, a kupé Mercik új fazonja elég megosztó. Hátrafelé lejt, ráadásul szűkül is, egészen old school kiállása van, átlagosnak, ötlettelennek egyáltalán nem mondható, egyedi megoldás. Az orra szinte szögre megegyezik a szedánéval, az apró gyémántokkal kirakott maszk már önmagában is egy műalkotás, ami viszont most a legérdekesebb, az a nyitható vászontető. A tesztautó kékes beütésű ezüst fényezéséhez passzoló sötétkék tető nagyon jó választás, de a forma nélküle az igazi. Az AMG-csomag kívül-belül sokat ad a megjelenéshez, nagyobb szellőzőkkel és hatalmas króm díszléccel elöl, valamint dupla kipufogóvéggel és imitált szellőzőkkel hátul.
Kényelem mindenek felett. Pont elég a króm, az utastér kerete fényezett, selyemfényű ezüst, ami végigfut a szélvédőkereten is. Egyszerűen minden szeglete érdekes, ez a Mercedes már tényleg olyan, amiről süt, hogy mennyibe került. Nem kerülgetem, közel 24 millió a tesztautó, a 2 literes benzines 245 lovas verziójával, csurig tömve extrával. Már csak az AMG csomag több mint félmillió, de a klímás, minden irányban elektromosan állítható első ülések is hasonló összeggel dobták meg az árát. Kényelmesek is, eszméletlenül, még a fejtámlából is fúj a nyakunkra meleg levegőt, hogy ne fázzunk meg túlzottan, ha éppen hűvösben, vagy éjszaka dobnánk le róla a tetőt.
Leginkább két főre szól. Néha még négy személynek is kényelmes, a hátul ülők sem fognak panaszkodni, kivéve, ha kétméteres barátunkat száműzzük a második sorba, és a csurig pakolt csomagtartóban már nincs hely a tetőnek. A fantasztikus hangzást adó Burmester hifiből hátra is jutott elég hangszóró, hogy mindenki élvezhesse a zenét az M7-es dugójában magától araszoló C 300-ban. Mert azt is tökéletesen csinálja, csak el ne higgyük, hogy önvezető, csupán a vezetéstámogató rendszereinek hadát használja. Sávtartó és radaros tempomat is volt a fedélzeten, utóbbi kezelője a kormány mögött baloldalt eléggé elrejtve található, lényegében láthatatlan, így ha előre nem memorizáltuk, mit merre kell kapcsolni vele, menet közben barkochbáztunk, ami annyira nem jó élmény. Persze csak ha a három bajuszkapcsolóból eltaláltuk, hogy melyikre van szükségünk, mert ott az ablaktörlővel kevert index és a kormány állítójának pöcke is.
Kicsit zavaros, de szerethető. Míg a kormányoszlop balján három kar is mered, ugyanakkor jobb oldalt csak a váltóé, igazán leoszthatták volna ügyesebben. Biztosan tanulható, de először a váltó kapcsolójának megoldásán is húztam a szemöldököm, de egész hamar reflexszé vált a mozdulat, csak utána minden autóban az első mozdulatom egy ablaktörlés volt. A középkonzolon a Mercedes elég összetett kezelőszervét tapogathatjuk, van tekerő és fölé nyúló tapipad is, éppen milyen kedvünk támad, több funkció vezérelhető mindkettővel, de vannak dedikált gombok is, például a navihoz, vagy a médiához, és még így sem tűnik úgy, hogy túl sok gomb lenne. Az egész belső mérhetetlenül ízléses, hamar szerethető, eltekintve az éktelenkedő tablettől, néha nagyon nem hiányozna, annyira szép lenne nélküle a műszerfal.
Inkább a zene szóljon. Vezetni elég semleges, nem is arról szól, ez egy csinos utazó, amiben a légrugós felfüggesztés is jó társ, de látszik, hogy nem ide tervezték, csúnya hangok jönnek a kerekektől, egészen apró úthibákon is. A C 300 245 lovas négyhengerese elégnek tűnik akkor is, ha szeretünk tempósan autózni, e fölött már csak V6-ossal, vagy V8-assal vehetünk kabrió C-osztályt. Egy valamit nagyon nem tud, szépen szólni. A hangja silány, négy hengerből nem egyszerű szépet kihozni, azért ennél talán lehetne jobb, ráadásul még alapjáraton is jön a kipufogóból valami fura cicergés, amit nem tudtam értelmezni. Sport+ állásban kicsit talán jobb, ott egyből visszavált a 9 fokozatú automata legalább egy, de inkább két fokozatot, kipörgetve pedig szépen hörög váltásnál, viszont elég szintetikus az egész.
Árak
Tesztmodell alapára
15 662 910 Ft (2016.08.27.)
Tesztautó ára
23 986 490 Ft (2016.08.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1991 cm3
Teljesítmény:
181 kW (246 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
370 Nm 1300-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,4 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,7 - 7,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4686 mm
Szélesség:
2016 mm
Magasság:
1409 mm
Saját tömeg:
1690 kg
Össztömeg:
2170 kg
Terhelhetőség:
480 kg
Tengelytáv:
2840 mm
Karosszéria-kivitel:
kabrió
Csomagtér:
285-360 l
Belső szélesség elöl:
1390 mm
Belső szélesség hátul:
1200 mm
Belmagasság elöl:
900-990 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
170 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-570 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1280 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
950 mm
Csomagtér magassága:
250-400 mm
Csomagtér hossza:
1100 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1830 mm
Raktérnyílás szélessége:
1040 mm
Raktérnyílás magassága:
400 mm
Motor és váltó
Motor:
benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1991 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
9 fokozatú automata
Nyomaték:
370 Nm 1300-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
181 kW (246 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,4 s
CO2-kibocsátás:
161-151 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,7 - 7,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Ne röhögtesd ki magad ilyen beírásokkal. :DDD
Csak bénáztam, a bajusz kapcsolók bal oldalon vannak elnézést :-DDD
Egyáltalán nem piszkálsz, egyszerűen nincs tökéletes hibátlan autó, ezt Én soha sem állítottam, nem tudom honnan veszed!Valószínűleg valamely gyártó tudna létrehozni közel tökéleteset, de akkor mit lehetne fejleszteni, meg ránc felvarrni stb… tiszta üzlet politikán alapul szerintem.Csak nézd meg mit variálnak a F1-ben, ott mekkora pénzek forognak, mert valahol azok a fejlesztések is bekerülnek az utcai autókba.Azért írtam valahol, hogy a vezető asszisztensek közül is van tök felesleges, van ami jól használható, de mindent el kell adni.Tetszen Neked is leszólom a jobb oldali 3 bajusz kapcsolót ennél a gépnél, ha jól emlékszem ezt írta a szerző.Tényleg nagy balf..ság a gyártótól szerintem is, de valószínűleg ezt is megmagyarázná valaki miért ilyen.Lassan amúgy is egyetemet kell végezni, hogy kezelni tudja valaki tökéletesen a modern autókat és tisztában is legyen vele mikor mit csinál az autó, hogy viselkedik adott helyzetekben.
Egyébként a saját mercimmel (C 220 CDi) meg vagyok elégedve, teszi a dolgát ahogy kell, ezen is zörög ez/az ettől még nem utálom meg.Én is németből vettem 200e hiteles km-el és akkor még nem zörgött.Most már zörög (20ekm után), vagyis szar utak vannak nálunk ez bizony tény.
Igen nagyobb mint a most kifutó E cabrió … mert az valójában a w204 es széria alvázára épült és nem a w212 -es E merci platformra … Szóval akkor te vennél egy w204 es mercit ami úgy néz ki mint a leköszönő E osztály 26 millióért csak azért mert egy v6 os motor van benne … a tesztben szereplő sor4 turbó helyett ami 25 … vagy egy 27 ért kínált C 400 4matic kabrió helyett ami szintén v6… hmmm . 😀 😀 Azt hiszem nincs is több kérdésem .
A vászontetős kabriókban több a csomagtartóban lévő hely nyitott tetőnél mint a kemény tetősben … ráadásul könnyebb az autó tekintve hogy a vászon kisebb súlyt nyom mint a fém … mivel kisebb súlyt kell mozgatni ezáltal nem kell annyira erős mozgató mechanizmus ” nem mind1 hogy 10 kilót vagy 30 kg-t mozgat” ami _ kilókat jelent a mérlegen …
Ha megnézed egyébként egy vászontatős kabrió sokkal kecsesebb szebb látvány mint egy kemény tetős verzió amin látszanak a tetőben lévő vágások ami alapján csukódik … Szerinted baromság a vászontetős kapbrió … lástd S osztály cabrió , Aston Martin , Jaguar, Bentley , Royce Royce , stb . Ezek amárkák nyilván hülyék és biztos technikailag nem állnak olyan pengén mint a BMW és emiatt nem tudtak volna kemény tetős kabriót készíteni … 😀 De ha már BMW nél tartunk ott a 6 széria ami szintén vászontetős …
Számozási hülyeség meg csak a te fejedben létezik miii vaaan ?? Audi A5 meg BMW4 :DDDD vicces … pont az ilyeneket szopatják be a marketingesek … 5 az tényleg nagyobb mint a 4 :d és jobban cseng mint C :DDDDD Audi A5 pl elől hajt vagy nagy motorral megveszed a Quattrot … aminek nem sok értelme van egy kabriónál tekintve hogy nem nagyon fognak elmenni vele síelni a hegyekbe… más különben meg nem kell 4kerék hajtás ide . Egyébként az A5 is vászontetős .
BMW nek pl elég gyengére sikerült a LED lámpája szóval a Mercié jobb .
BMW be nem lehet rendelni ülésszellőztetést , légrugót ,Hed up enyhén szólva is vicces grafikával rendelkezik , a bőrülés minősége hagy némi kívánni valót maga után konkrétan tapintásra olyan mint a Mercinél a műbőrkárpit .
Ami pozitívum a 4 szériában a C mercihez képest : BMW kemény tetős így csukott tetővel megvan a teljesen zárt filing és merevebb a karosszéria csukva mint a vászontetősé . Az ülésből jön ki a biztonsági öv ami nyitott tetőnél előnyösebb megoldás mint ha a B oszlopból jönne ki ” a huzat nem rángatja az övet nyitott tetőnél ” .
Egyébként meg ha valaki szarrágóskodik az extrákon ” írtad hogy ésszerűen extrázva” pont azt hagyja ki amitől Merci egy merci .. mert egy full extrás teljesen más érzés vezetni mint egy ugyan olyan alap verziót .
Az örök tanulság ha nincs pénzed normálisan extrázni az autódat válassz egyel kisebbet és na akarj olyannal pávázni amire nincs pénzed … Minap láttam egy alap szövetkárpitos 5 BMW-t manuál klímával … szóval :DDDD eléggé vicc kategória volt a felszereltsége . De persze pávázni lehet vele mert kívülről nem látszik hogy egy alap kocsi … csak ha valaki beül és mondjuk szeretne ülésfűtést kapcsolni akkor ciki mert arra már nem futotta …
Fogalmam sincs honnan veszed az 1 éven belüli E kabrió megjelenését … 2017 év vége körül várható a kupé megjelenése és talán 2018 év végén a 2019 es szezonra bemutatják az E kabriót … Egyébként ha nézed az árlistát 25 ért biztosan nem fogsz kapni egy így felszerelt E kabriót ahogy a tesztben lévő C merci van … 30 alatt egy normálisan extrázott darabról ne is álmodj . Az meg már bőven 20%os felár egy picivel nagyobb autóért . Az ülésszellőztetés nem csak akkor jön jól ha kabriózik az ember . Nagy melegben pl kifejezetten jót tesz klímával ha mondjuk nem izzadságfoltosan szállsz ki a 2X milliós autódból . És szerintem ultra nagy szarrágóság hogy a BMW csak az 5 szériától felfelé kínálja mikor már egy Opel Astrába is rendelhető … sőt megmerném kockáztatni , hogy a nemsokára bemutatásra kerülő Corsa-ban is benne lesz .
De tudod kinek a pap kinek a papné … és most ne menjünk bele abba hogy C merci helyett te mit vennél …mert én akkor se vennék merci helyett BMW-t ha 10 millióval olcsóbb lenne a BMW … Az meg hogy 4 széria kemény tetős kit érdekel ? Ez egy szezonális termék tavasztól őszig használható ahhoz meg tökéletesen elég a vászon tető is … egyébként meg nem Szibériában lakunk szóval ehhez a télhez ami itt nálunk van elég a vászon tető is . Elég kevesen használnak 1 kocsinak kabriót … 2 autónak meg aki megteheti annak ez tökéletes. A nyikorgások zörgésekről meg annyit hogy mindne épeszű ember aki új autót vesz tudja hogy a modell megjelenése után bő 1 évvel érdemes rendelni új kocsit mert addigra agyártás beáll a megszokott minőségre… ez persdze nem a szalon autókra vonatkozik mart azt lehet hogy a legelső gyártásból rendelték csak nem tudják eladni hanem az új egyedileg összeállított autókra.
Mercinél pl a facelift utáni darabok a tökéletes választás ha valaki ebben gondolkodik .
Te lennél a világ legjobb feje, csak annyit kéne tenned, hogy elismered, hogy a Mercedes nagyon messze van a hibátlantól. Most meglepően józan választ adtál, de emlékszel – nem volt ez mindig így:)
A világ legrégebbi gyártójaként én arra számítanék, hogy mostanra mindent tökélyre vittek, de ez abszolút nincs így. Itt egyértelműen összeszerelésbeli hibákról van szó. Na mindegy, nem piszkállak, örömmel látom, hogy van közös pont is, majd a megfelelő cikknél talán egyet is tudunk majd érteni.
Te egy elégedetlen MX-5 tulajdonos vagy? Más meg tudna veszni egy ilyenért, te meg ott rúgsz bele, ahol tudsz. Biztos van egy maroknyi ilyen is a ki tudja, hány millió boldog tulaj mellett:)
Kössz h megnézted. A tényen nem változtat az, hogy ennyi pénzért c-merci kabrió helyett az 1 éven belüli E-kabrióba vagy a szintén ekörül érkező A5 kabrióba ülnék inkább. Ha most kapható autók közül kéne választani, akkor pedig az ülésszellőztetés nélküli 440i lenne, ami szerintem is blama, DE még nem volt szerencsém ülésszellőztetéses kocsihoz kabrióban, így a tényleges haszna továbbra is óriási kérdőjel. Ha olyan meleg van, akkor ott a törülköző, vagy eleve annyira éget majd a nap, hogy az arcodról úgy is folyna az izzadság bármennyire is klímázol, fenekednél ugyan nem lesz izzadtságcsík, de gondolom a hátadnál ugyanúgy lenne (ezt sem vágom, hogy csak lentről fúj, vagy hátulról is fújja a levegőt).
Tehát amire én akartam kilyukadni az az lett volna, hogy 25 millióért bottal nem piszkálnám ezt a mercit. Kisebb motorral és elfogadhatónyi extrával talán szalonképes lehet, de így ebben a formában ezzel a motorral felejtős. Vagy kis motor kevés extra, vagy nagy motor és közel full extra, de ez így biztos nem a főcsapás.
Közben ránéztem a kifutó E-kabrió méreteire és ledöbbentem, hogy annál szélesebb és a tengelytávja is nagyobb a C-kabriónak. Hát ezt eddig sehol senki nem kommunikálta –> az E-kabrió helyét átveszi a C-kabrió, az új E-kabrió pedig megy valahova feljebb? Ezekről érdekes módon nem olvastam semmit, szóval jól le van ez kommunikálva. A fejekben ez “csak” egy C merci lesz, név alapon egy A5 vagy 4es szám ezerszer jobban cseng. Na mind1. Szerény véleményem szerint 4üléses vászontető kabrió egy baromság. Vagy legyen keménytető és 4 ülés és télen is nyugodtan használom és nem kell fix hardtoppal majomkodni és túl sok lett az és 😀 Ha már vászontető, akkor 2üléses roadster legyen, amit nyaranta jó időben hétvégén előkapok. A vászontetős kocsik nagyon rétegautók, a keménytetősek hétköznapra is tökéletesek az egész év során. Elég csak telente körül nézni az utakon, hány vászontetős kocsi rohangál. Hébe-hóba 1-1-et látni, de a keménytetősek ugyan úgy rohangálnak akkor is, bármennyire is akar itt majd bárki is kardoskodni, ez akkor is így van.
Jaj ez lemaradt ” A lényeg, hogy ennyi pénzért már ha mercin belül is maradunk, akkor inkább E-kabrió, az az 1mFt felár nem tétel már egy V6-os 272 lőerős változatért, igaz kifutó széria, 1 éven belül itt az új. ”
Igen igazán bölcs dolog megvenni egy 7 éves konstrukciót 2x millióért főleg úgy hogy még kifizetsz rá +1 milliót a sz@rabb kocsira … ebből is jól látszik mennyire racionálisan gondolkodsz … szóval kidobsz 25 öt + 1 milliót összesen 26 ot azért hogy ülj egy 7 évvel ezelőtti konstrukcióban ahelyett hogy 27 ért ülj egy C400 4matic kabrióban igazán ésszerű választási 5leteid vannak … 😀
Nem értem miért a 2 BMW hez méred az új C osztály kabriót mikor nagyobb a kifutó E osztály kabriónál … méretekben bmw 4 kabrió : szélesség 182.5 cm magasság 138.4 cm hossz.463,8 cm tengelytáv 281 cm
Medri c kabrióa :szélesség 181 cm magasság 140,9 cm hossz.468,6 cm tengelytáv 284 cm
Szóval egyedül a szélességében ver rá a 4 es kabrió 1.5 cm et … de nyugodtan hasonlítgasd csak a BMW 2 eshez …
Egyébként 25 ért tényleg vehetsz 440i-t magadnak és 25 ért ülhetsz egy szellőztetés nélküli műbőr hatású bőrben …. 😀 mert persze a prémium Béjemvé nem árul ebben a méret osztályban ülésszellőzést … vicceske vagy ….
Meg idéztél itt vagyok, de nem mondok semmi olyasmit amit jósolgatsz azért ne légy csalódott kérlek.
Egyébként, ha semmi sem zörög akár melyik márka bármely típusánál, csak 1-2 évet kell Magyar utakon menni aztán zörögni fog ez/az benne.
Nem vagyok szemellenzős, csak ahogy Neked Ázsia nekem Európa ennyi, mondjuk Amerikában egyet értünk.
A kocsit illetően, szép kis cica, de az eleje nekem azért sorjás egy kicsit, mert a frontját rontja a lámpánál belógó kasztnirész, persze csak az én szubjektív véleményem szerint.
Nagyon elszálltak az árral. Ennyi pénzből 435i kabriót veszek szintén full extrásan, annak hangja is van, 326 lóerő, és nem aggódok a keménytető miatt semmitől, vagy M235i kabriót, ami szintén vászon.
Régebben az E-kabrió – A5 kabrió – 3as kabrió vonalon mentek a történések, ez a C kabrió nekem kicsit error, mert ára alapján 4es kabrió, méret alapján nem tudom mennyi lehet a különbség, de egy 2es kabriónál gondolom nagyobb.
Nekem 3as kabrióm van, eleinte nem zörgött semmi sem, ismerős 4esében sem zörög semmi sem még, de nekem olyan 3+ éves kortól elkezdődtek a zajok, de nem ilyenek. Nálam a váltót 3as-ba téve van enyhe cicergő hang a bőr és a műanyag közötti részről, az autó rugóit hallani h nyekeregnek mikor ki-beszállok, ill. nagyobb úthibáknál és fekvőrendőröknél hallani még. Belül is hallani apró kis rezgő hangokat gondolom minden irányból valamit, de max. 50km/h-ig, utána a menetzaj elnyomja, viszont mivel szinte mindig zenét hallgatok, ezzel sincs semmi probléma. Ezek a belső zajok gondolom abból adódnak, hogy minden egyes alkalommal mikor kiállok a teremgarázsból, egy elég meredek felhajtón kell felmenni úgy, hogy vízszintesből kanyarodok rá 90fokban (meredekebb nem is lehetne, mert akkor már beleérne a kocsi eleje), viszont érezni és hallani is lehet már, hogy csavarná a karosszériát rendesen, ami gondolom főleg a tető becsatlakozásánál elég rossz neki.
A lényeg, hogy ennyi pénzért már ha mercin belül is maradunk, akkor inkább E-kabrió, az az 1mFt felár nem tétel már egy V6-os 272 lőerős változatért, igaz kifutó széria, 1 éven belül itt az új.
“A japánok előbb követnének el harakirit, minthogy egy ilyen fércmunkát adjanak ki a kezeik közül.”
Milyen hosszú listát kérsz a gt86 és az mx-5 tsb-ből? Kb. 100 hosszú most is, aminek 90%-a elcsesztük a tervezést, ezért zörög, így hackeld meg…
Az a helyzet, hogy kiábrándító és egyben kijózanító a teszt. Persze, a szemellenzős kollégák(pl.: Rőzse) majd jönnek és megmagyarázzák, hogy nincsenek zörgések az autóban, hanem kis manócskák vannak elbújva a műszerfalban, és annak a hangját hallani, ahogy egymással játszanak:) A japánok előbb követnének el harakirit, minthogy egy ilyen fércmunkát adjanak ki a kezeik közül. Dehát a presztízs az presztízs, bármit is jelentsen ez:)
Rőzse kolléga, hidd el, nem állt szándékomban téged – hogy is írtad? – “idegbe hozni”….:)))
Fura, hogy a Mercedes erre a bazári, kínai piacos stílusra ennyire rágyógyult. A műszerfal a tabletnek kinéző kijelzővel, meg a sok krómhatású műanyaggal borzasztó. A németek közül mostanában egyedül az Audiról hihető, hogy a formatervezést komolyan gondolja, és nem a Pokémon-kultúrában látja a piaci rést.