Sokat javult az aerodinamika, aminek az új lökhárító az egyik látszatja, a hátsó szárny komoly leszorítóerőt termel
Feltette az i-re a pontot a Porsche, az életciklusa második felére még brutálisabbá vált a cég első villanyautója. A Turbo GT megjelenésével az amúgy sem gyenge alapváltozat teljesítménye közel megháromszorozható, ha valaki hajlandó elég szélesre tárni a pénztárcáját. Nem csak a legerősebb Taycan futott be, hanem a kifejezetten pályára szánt változat is megérkezett.
A Weissach csomaggal jön a légterelő, de anélkül sem vall szégyent a sima Turbo GT
A Turbo GT teljesítménye alapvetően 580 kW, azaz 789 lóerő, de ezt még két lépcsőben, átmenetileg lehet fokozni. Tíz másodperc erejéig elérhető az 1034 lóerő, de ki még ennél is többre vagyik, az két szekundumig élvezheti a 1108 paripát. Ennyi idő elég is a 100 eléréséhez, ami 2,3 másodperc, de ha befizetünk a Weissach csomagra, akkor ez 2,2-re csökken, a végsebesség 290, illetve 305 km/h. A tisztesség úgy kívánja, hogy megemlékezzünk a hatótávról is, ami 500 és 700 kilométer között változik a kiviteltől és a felhasználási körülményektől függően, bár vélhetően ez egyáltalán nem fogja érdekelni a tulajdonosokat, főleg ha kiaknázzák az autóban rejlő lehetőségeket, ami töredékére redukálja a hatótávot.
A Turbo GT legbrutálisabb változatát 71 kilótól szabadították meg, így elvesztette családi autó jellegét, immár csak kétüléses, óriási csomagtérrel
Az eddigi csúcsot képviselő Turbo S-hez képest a Turbo GT már 900 ampert képes továbbítani hátsó villanymotorhoz, ami 300-zal több, emellett a hátsó motoron 9 kilót faragtak a tervezők. A súlycsökkentésre komoly hangsúlyt fektettek, ezzel is feljebb tornázva a dinamikát. A B-oszlop borítása, a tükörházak és a szoknyák mind karbonból készülnek, nincs elektromos csomagtérajtó mozgatás és már a töltőfedelet sem villanymotor nyitja, de még a műszerfali analóg órát is kihajították. A Weissach csomag még tovább megy, de itt már több kompromisszumot kell kötni. Nincs hátsó üléssor, sem szőnyeg, vékonyabb az ablaküveg, kevesebb a szigetelés és a hangszóró, kettő helyett csak egy töltőcsatlakozóval szerelik.
Azért fapadosnak nem lehet mondani a Taycant, még akkor se, ha ezt-azt kidobtak belőle a súlycsökkentés miatt
Racionális érvek nem támasztják alá a Turbo GT létezését, bármelyik gyengébb verzió is több mint elég, a bolygót pedig nem az 1000 lóerős villanyautók fogják megmenteni. Ez inkább azoknak szól, akik mindenből a maximumot akarják elérni, nekik 240 ezer eurót, azaz 95 millió forintot kell letenni azért, hogy hazavihessék minden idők legerősebb Porschéját.
Őrült gyorsulásra képes a csúcs Taycan, de az alapváltozat 4,5 másodperces sprintje is elképesztő, a Turbo GT ezt megfelezi