Népszavazással döntött Párizs: fizessenek többet a SUV tulajok!
Párizs lakói megszavazták a háromszoros parkolási díjat a nehezebb autóknak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Első ránézésre túlnyomó többségnek tűnik a Párizsban tartott népszavazás eredménye, ám a teljes kép ennél jóval árnyaltabb. A szavazás nyomán többszörösére emelik az 1,6 tonnánál nehezebb járművek parkolási díjait a francia fővárosban.
Ez nagyjából 7000 forintos óradíjat jelent a SUV modellek jelentős részének.
A félreértések elkerülése végett érdemes szót ejteni az elektromos autókról is. Jelenleg Párizsban minden belsőégésű motorral nem rendelkező autó ingyen parkolhat, ám szeptembertől ez is megváltozik. Itt is tömeghatárt fognak bevezetni a franciák, ám 1,6 tonna helyett kereken 2 tonnánál húzzák meg a vonalat. Így a villanyautók között még drasztikusabb lesz az eltérés: a könnyebb, kisebb modellek továbbra is ingyenesen foglalhatják majd a várakozóhelyeket, míg akik nagy és nehéz elektromos luxus-SUV-okkal próbálták megmenteni a földet, azoknak ki kell fizetniük a tetemes díjakat. Mindez a lakossági és dolgozói parkolóbérletek árát nem befolyásolja majd, illetve a mozgáskorlátozottak, taxisok, egészségügyi dolgozók és kereskedők is mentességet kapnak az extra díj megfizetése alól.Bár a szavazók 54,55 százaléka voksolt a díjemelés mellett, az 1,3 millió párizsi lakosból mindösszesen 78 ezer ember járult az urnák elé: ez 5,7 százalékos részvételi arányt és 3,1 százalékos döntéshozó tömeget jelent.
Felmerülhet azonban a kérdés, hogy releváns-e egyáltalán a népszavazáson hozott döntés, amennyiben ennyire alacsony a részvételi arány, ám ezt a legtöbb esetben előre eldöntött keretrendszerben szabályozzák a döntéshozók.
Szó sincs SUV-okról ebben a népszavazásban, kit akar a cikk írója becsapni?
Ez a döntés totális kreténség, 1600kg szinte bármelyik családi autó. Egy sima 3as BMW is megvan 1600kg.
Az SUV lényege meg pont az hogy kisebb helyet igényelnek mint egy kombi.
Corolla Touring Sport, Octavia, Octavia kombi, Golf kombi, KIA Ceed kombi, Opel Astra kombi?
Mind jóval könnyebb, mint az 1785 kilós XC60 D3, nem igényelnek nagyobb helyet, a csomagterük hasonló, vagy nagyobb, kevesebbet fogyasztanak. Bőven beférnek 1600 kiló alá, az 1.8 hibrid Corolla 1370 kiló.
Ezek nem rendelkeznek normális utastérrel. Nem véletlenül csak kelet európai piacokon szerepeltek (vagyis inkább buktak ki az egész európai piacról, lásd Civic).
A Corolla egy vicc belül. Ráadásul a kombi még hosszabb is mint az XC.
Amúgy megvan az utód, japán de nem Toyota 🙂
Na ne röhögtess, bohócom :-)))
Civicről szót nem ejtettem, a többi felsorolt pedig nemcsak elérhető kombiként a Lajtán túl, hanem súlyosan többet is adnak el belőlük, mint ötajtósként. Talán a Golf kivétel lehet.
Összekevered a kombit a szedánnal, abból van olyan, ami inkább keleten népszerű.
A Corolla 6 mm-rel hosszabb a Volvodnál, de az új XC60-nál 38-cal rövidebb. Elöl-hátul szinte azonos a térkínálat, csak felfelé nagyobb az SUV, hogy többet fogyasszon, lassabban tudjon menni és jóval nehezebb legyen, mint egy azonos motorral szerelt kombi. A te dízeled 190-et tud, a 150 lovas dízel Octavia kombi meg 225-öt.
Te, mi van a Volvóval? Rozsda nem lehet rajta, kisebb nem lett időközben, szarabb se, miért kellett kidobni?