Már 100 ezer autó hirdetésében használták a Phyron MI-videóit
Autót venni az interneten még mindig kissé idegen dolognak tűnik: még ha konfigurálunk vagy videotelefonálunk is online, a vásárlás előtt azért legalább egyszer be kell fáradni szerződést aláírni, és persze élőben megtekinteni az autót. Vannak ez alól kivételek, a Tesla például úgy engedi megrendelni a modelljeit, mintha csak egy cipőt vennénk a neten, és van rá esély, hogy az ilyen eladási csatorna még inkább teret nyer a jövőben. Ehhez tökéletesen párosulhatna egy olyan értékesítő, aki az interneten keresztül beszélget el velünk a vásárlás előtt úgy, mint amikor egy szalonban segít az eladó - az érdekesség csak az lesz, hogy ez a személy nem is lesz valódi.
A Phyron nevű svéd cég szerint legalábbis ez valósulhat meg akár már 2025-re. A cég vezetője szerint a mesterséges intelligencia olyan szintre fejlődhet akkorra, hogy egy virtuális beszédgép a vevő összes potenciális kérdését meg tudja válaszolni, és persze meggyőzően elő is tudja majd adni egy autó előnyös tulajdonságait. Lényegében a ChatGPT-hez hasonló szoftvert kell elképzelni, amit felvérteznek az autóipar szakzsargonjával.
A Phyron egyébként már most is használ mesterséges intelligenciát, de egyelőre még csak termékvideók gyártására. Nem mintha ez jelentéktelen eredmény lenne: technológiájuk rengeteg emberi munkaórát megspórol. Egy adott autó ismertető marketingvideójának elkészítéséhez csupán néhány fotót kell betöltenie az értékesítő cégnek, illetve meg kell adni a jármű néhány alapvető jellemzőjét vagy vonzó tulajdonságát. Ezután a program átdolgozza és összeszerkeszti a betáplált adatokat, hogy végül egy, a fentihez hasonló videó készüljön. A videó alá a megadott kulcsszavakból a szoftver szöveget is generál, amit el is mond olyan hangnemben, stílusban és gyorsasággal, ahogy azt a megrendelő értékesítő beállítja. Gyakorlatilag egy szalon összes készleten lévő autójához percek alatt generálható egy termékre szabott ismertető videó, ami nyilván növeli az eladás esélyét, az ügyfél sokkal könnyebben kapja meg a szükséges információt az általa kiválasztott autóról.
Oh, pedig mennyire hiányozna az a sok izzadságszagú sales pitch meg az érzés, mikor az értékesítő vergődik a bónuszáért, mint malac a jégen. Hihetetlen, hogy a kereskedések üvegpalotáiba milyen lassan jut el az üzenet, hogy változik a világ és hogy ma már senki nem akarja ezeket az előadásokat hallgatni – már csak bizalomhiány miatt sem.
Új kocsi nepperból lesz használtkocsi nepper, már lelki szemeim előtt látom amikor amikor verekednek a vevőkért a kroneraff becsünepperrel.
Lássuk be, mikor a márkakereskedésbe bemész és nincs vevő ami gyakori mostanság a márkaszerviz szerelői tartják el azt a rohadtsok szalonban lézengő túlöltözöttet a munkafelvevőn meg talán az alkatrészesen kívül, még az ügyvezető „nepper” a fő stratéga is ezekbők fogja a nagy jattot.
Azért a maszekvilágban régen nem kellett ennyi felesleges embert fizetni ha bevitted egy max 2 személyes vállalkozásba a kocsidat.
Nagyon nagy biznisz „volt” a márkanepper/szerviz valaha és működik is ez még kicsit de szerintem leáldozóban van ezeknek.
A mekdóba sem kell annyi eladó mert az automatán ugyanazt meg tudod rendelni, visszatörölni ha az ár nem tetszik mást hozzádobni az ott kifizetés előtt. A mekdó is márkakereskedés , akkor meg minek az a sok haszonleső oda.