Németországból jött hazánk legújabb, legjobb mentőautója

Ez a legjobb, de ne kelljen kipróbálnod! Új rohamkocsi a Máltai Mentőszolgálatnál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megnéztük a legújabb és legjobb, egész Európában a létező legmodernebbnek számító hazai mentőautót. Vigyázat, ma még nem ügyel!


Alapvetés, hogy jó dolog minél több autót, minél több modellt kipróbálni. De az igazán érdekes és hasznos (önmagunk számára) persze nem is ez, hanem az, ha egyszer-egyszer nem csak autókat, hanem egyéb járműveket is próbára tehetünk. Aki nem autózik, az biciklisként, gyalogosként sokszor nem is tudja, hogy milyen is egy autós számára a közlekedés. Ugyanez fordítva is igaz, az az autós, aki soha nem biciklizett forgalomban, soha nem sétált esőben a járdán, az talán nem is tudja, hogy milyen az élet az autón kívül. Messze nem mondom, hogy mindenkinek fel kellene írni azt, hogy egy mentőautóba is üljön be, de talán időnként nézzen meg egy-egy videót, ami egy-egy mentést, vonulást mutat, gondolja végig, hogy mennyire fontos is az, hogy időben, biztonságban, megfelelő felszereléssel a helyszínre érjenek a mentők. Utána biztosan másként fog rájuk gondolni, jobban fogja őket figyelni és segíteni őket a forgalomban, valamint a mentőautókra költött adóforintokat sem fogja sajnálni. Az Országos Mentőszolgálat járműparkja az elmúlt években szerencsére elég jelentősen frissült, erről, illetve az új mentőautókról, valamint tartósságukról még 2012 nyarán írtunk.

Most viszont az első és máig egyetlen önkéntes professzionális mentőcsapat, a Máltai Mentőszolgálat mutatta be számunkra legújabb mentőautóját, ami nem csupán az ország legmodernebb rohamkocsija, Európában is a létező legjobbnak számít - tudtuk meg Kovács Miklóstól, az "MSZ" főápolójától. A hagyományosan az MSZ-028 rendszámot viselő - nem alapvetésként - vadonatúj Mercedes-Benz Sprinter a német Ambluanzmobile Delfis felépítményével ismerős lehet. A rendszerváltás után (újra) alapított 20 éves Máltai Mentőszolgálat 2011-ben vásárolt egy szintén Delfis, azaz gyári mentőautó-felépítményes Volkswagen Craftert (róla bővebben itt), ami ugyebár a Sprinter ikermodellje. Ez az autó azonban mind alapját, mind felépítményét nézve frissített verzió. Nem mellesleg nem egy 4 éves, Németországban már több mint 200 ezer kilométert futott, hanem újonnan rendelt. Modernségét mutatja 60 ezer kilométeres (persze használatfüggő) szervizciklusa. A hazai csapat persze kellően józan: még a longlife olajat, illetve a szűrőket is le fogják cserélni 20 ezer kilométer után, hiszen tudják: nem a karbantartás a drága, hanem a komolyabb javítás, ami épp a karbantartással odázható.
Az egyetlen autót (nem adóforintokból, hanem egyéb támogatásokból) beszerző Máltai Mentőszolgálatnak nyilván nagyobb mozgástere volt autója kiválasztásakor, mint az OMSZ-nek a közbeszerzéskor (bár ebben persze sosem lehetünk biztosak). A lényeg, hogy a mintegy 100 ezer eurós profi mentőautó drágább ugyan, mint az OMSZ autói, de sokkalta többet is tud azoknál. Itt és most nem volt megkötés, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethető legyen, az OMSZ autóinál viszont elvárás az, azok saját tömege nem lépheti át a 3,5 tonnát. Itt viszont maga az autó 3,8 tonnás, amihez jön még a "berendezés". A Máltai Mentőszolgálat ugyanis úgy döntött, hogy mivel önkéntes sofőrjeinek (nincs is másmilyen, náluk az összes "dolgozó" önkéntes) fele rendelkezik C-kategóriás jogosítvánnyal is, inkább nem hoznak kompromisszumot a hajtáslánc kapcsán, 3,0 literes, hathengeres motorral vásárolták a Sprintert. Ha például az OMSZ Volkswagen Craftereivel vetjük össze, 163 helyett 190 lóerős teljesítményt láthatunk. Nem tűnik vészesen komolynak a 400 helyett 440 Nm nyomaték sem, az előadásmód azonban lényegesen más. A soros biturbó 3,0 literes blokk alacsony fordulatról is nyomatékos, kevésbé kell forgatni, a kezdeti tapasztalatok szerint nem torkosabb, ugyanakkor tartósabbnak ígérkező, mint a kihegyezettebb, kisebb motor.
Hirdetés

Igaz, mentési tapasztalat még nincs. A máltaiak még csak ismerkednek az autóval. Alig több mint 1300 kilométer volt benne a találkozásunkkor, ami nagyjából annyit jelent, hogy a Németországban átvett autót hazavezették, itthon pedig egyelőre a szükséges vizsgákra vitték el. Még folyik a "papírozása", néhány héten belül fog szolgálatba állni. Berendezése, kezelése ismerős, hiszen a Crafter már több mint négy éve szolgál. A cél egyébként most pontosan az, hogy az első számú autónak érkezett új mellett a korábbi Crafter teljes értékű, azonnal bevethető csereautó legyen. Ugyanis elő tud fordulni műszaki hiba (bár nem jellemző), illetve baleset is érheti a mentőautót (is). Utóbbi miatt fontos annak biztonsága is. Az Ambulanzmobile törésteszttel is vizsgálja mentőautóit, talán ennek is köszönhető, hogy bár a Crafternek volt ugyan itthon egy komolyabb balesete (Budapest XI. kerületében), abban nem sérült meg senki. Viszont a kiesést mutatja, hogy bár minden erőforrást ráállítottak, közel egy hónapba tellett, mire ismét vonulásképes lett az autó, összességében pedig közel fél évig húzódott, amíg minden (zömében elektronikai) apróságot is kijavítottak.

A mentőautónak ugyanis elképesztően komoly berendezése, elektronikai rendszere van, s bár az is egyedivé teszi a Delfis mentőautót, hogy fényhíd helyett egy teljes tetőn végighúzódó spoiler rejti a jelzőfényeit, igazi különlegessége a belseje. A meglehetősen magas autó egyébként alacsonyabb, mint a Crafter, belmagassága ugyanakkor nagyobb, még a magasabbak is gond nélkül felállhatnak benne, nem verik be a fejüket. Mivel a Crafter is befért az összes kórház portáján, így ez a sprinter is be fog. A magasság inkább az ágak miatt lehet veszélyes, ha kertvárosi címekre kell sietni, bár jó hír, hogy a tetőbe épített villogólámpák burája is meglepően masszívnak bizonyult, eddig sosem sérültek. Belülről is változtatható színű és fényerejű (LED-es lámpák világítanak a tetőben, a rádió onnan is elérhető, a mentőtérből is lehet forgalmazni, hallható minden. A masszív kapaszkodókon túl egy színes érintőkijelző van még a plafonon. Innen szabályozható, programozható az előtemperálásra is képes klíma, illetve állófűtés. Van benne óra, ami elsőre talán szinte fölöslegesnek is tűnik, ám a stopper, illetve a csipogós visszaszámláló elképesztően nagy segítség tud lenni egy-egy beavatkozás közben.
Az érintőpanelről távirányítással szabályozható a hordágy helyzete, dőlése. Annak eleje és hátulja is dönthető, a fej vagy a láb is feltámasztható. Mivel az Ambulanzmobile az összes tárolót, illetve szekrényt a mentőtér elejéhez épített, a széltében is tologatható hordágy mindkét oldalról - kényelmesen - megközelíthető. A menetirány szerinti bal oldalon két (az oldalfalra fordítható) ülés is található, így a beteg mellé egy hozzátartozó is befér. A beltér különlegessége funkcionalitásán túl tisztíthatósága. Bár most még azért is minden makulátlan, mert még sosem volt bevetésen az autó, remek tisztíthatósága miatt ez a jövőben sem várható másképp. Nincsenek koszgyűjtő zugok, a padló akár 2 bar nyomással, nagynyomású mosóval is tisztítható.
Bár kívülről mindkét oldalt látunk tolóajtót, a hátsó térbe csak a jobb oldali vezet. A bal pedig az oxigénpalack tárolójához és a vákuummatrachoz vezet. Utóbbi egy-egy töréses sérülés során a megfelelő pozícióban rögzítést, illetve szállítást szolgálja. Innen könnyedén kivehetően, de ami még fontosabb, egy kihajtható fregolira rakhatósága miatt könnyedén vissza is rakhatóan. A nem szerény tömegű oxigénpalack pedig a biztonság érdekében utazik a mentőtéren kívül: egy baleset esetén nem fog az utastérbe csapódni. Ütközéskor amúgy a mentőt gyári bukókeret is óvja. Ne legyen rá szükség! Sőt, a legjobb az lenne, ha mentőre sem lenne, de az élet sajnos nem ilyen ideális.
Felvetődött esetleg valakiben a kérdés, hogy miként lehet majd üzembeállása után az ország legmodernebb mentőautóját "élvezni"? A szerencsétlenséget szerencse kell kövesse: a Máltai Mentőszolgálatot nem lehet külön hívni, az Országos Mentőszolgálat irányítja a címekre, leginkább Budapesten, illetve agglomerációjában. Baj esetén tehát a 104-et kell hívni, van akinek ezt a Mercedest dobja a gép. Jó hír, hogy a Nysa ma már nagyon régi múlt, az elnyűhetetlen, de szűk Toyoták is kikoptak a mentésből, ma az OMSZ is leginkább Mercedes Sprinterekkel és Volkswagen Crafterekkel dolgozik. Tessék vigyázni, lehetőleg egyiket sem kipróbálni!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

97 thoughts on “Németországból jött hazánk legújabb, legjobb mentőautója

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Ha nem kötötték ki a kritériumok között, nem volt más választása, mint hogy átvegye. Erre lehet mondani hogy hanyagság, és azt is, hogy jóhiszeműség.
    Ha az OMSZ is csak néhány kocsit üzemeltetne, mint a MSZ, talán ott is jobban oda tudnának figyelni az egyedi igényekre, bár közel sem vagyok biztos benne, hogy nem lennének még akkor is fanyalgók, ha ők is ilyen Európa legkorszerűbbjének tartott Delphi-Sprinterekkel újítanának be.

    Továbbra is úgy gondolom, hogy a központi tender kiíróinak nem kötelessége tisztában lenni az ország összes tűzoltószertárának méretével. Sajnálatos, de ezért felesleges bárkit felelőssé tenni és ledilettánsozni.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Azért azokat a járműveket át is kellett venni valakinek.
    Persze ez lehetett figyelmetlenség, nemtörődömség, hozzá nem értés is de az is lehet, hogy megérte nem észrevenni. Erre utaltam az elején, hogy itt -mivel saját pénzről van szó- talán jobban odafigyelnek.
    Lusta vagyok utánakeresni a méreteknek, de szerintem a Rába sem volt kisebb. Nem a szélességgel, hosszal, magassággal volt baj hanem az oldalra nyíló lépcsővel.

    Én a te véleményedet, ha nem is értek vele egyet elfogadom. Neked sem kellene a más véleményét hőbörgésnek nevezni. Arra a stílusra már van itt egy-két mindenkivel kötekedő, mindenkinél okosabb egyén.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    [i]Mondjuk, ha anno nem is volt részletezve a fűtés abban a kiírásban, szerinted extra-felszereltségnek számít nem alapnak?[/i]

    Ezt talán a nyertes leszállítótól kérdezd. Alapnak kéne lennie, ha pedig a Rosenbauer ezt nem tekintette annak, az ciki, és nem elsősorban a pályázat kiiírónak/megrendelőnek.

    [i]Persze, hogy nem egyformák a szertárak. De addig is Ifák, Rábák, Liazok álltak benn. Komolyan írod, hogy nem az egyik legfontosabb szempont, hogy beférjen?[/i]

    A hőbörgés mellett arra még nem gondoltál, hogy 50 év alatt változtak ebben a kategóriában is a jármű méretek, és hogy a fényévekkel komolyabb és nagyobb műszaki felszereltség bizonyos méretnövekedéssel járhat?

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Nem azt sugalltam, félreértetted.
    A kiírás lényegében egy megrendelés.
    Pár éve pont az OMSZ kiírásban a pl. fűtés is feltétel volt.
    Mondjuk, ha anno nem is volt részletezve a fűtés abban a kiírásban, szerinted extra-felszereltségnek számít nem alapnak?
    Persze, hogy nem egyformák a szertárak. De addig is Ifák, Rábák, Liazok álltak benn. Komolyan írod, hogy nem az egyik legfontosabb szempont, hogy beférjen?
    Azért ebben a történetben nem a szertár a gomb, hanem a kabát

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    [i]Könnyes a szemem… [/i]

    Csak egy jó tanács: az ilyen szövegek egy bizonyos kor, érettség és intelligencia-szint fölött se nem viccesek, se nem lazák, viszont annál modorosabbak és erőltetettebbek.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Hölgyeim, csalfa best of:

    [b]„Azt is látom, hogy felállítottátok a diagnózist egy teljesen normális, ámde rendkívül nagy igazságérzettel rendelkező ember esetében. „[/b]

    Csak a „normálisban” tévedett. Amúgy szent igaz, amit ír, kéretik komolyan venni! Így teszek magam is.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    [i]„Nem beszélgetek veled.”[/i]
    Van, amikor ez van és amikor gyógypedagógiai érdeklődésemhez gyűjtök ismereteket pl. a „hogyan bánjunk debilekkel” témakörben, akkor használlak. Mindenkit arra, amire való, tudod?

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    [i]Kímélj meg a magyarázkodásodtól[/i]

    Nyugi, megkíméllek, kiváltképp azért is, mert ha lenne türelmem és sportértéke tételesen megcáfolnom egyenként a rágalmaidat, az is csak elvesztegetett idő lenne, tekintve, hogy egy ideggyenge, komplexusos szellemi toprongy vagy, aki láthatóan a szép szóból nem ért.

    [i]
    Azt is látom, hogy felállítottátok a diagnózist egy teljesen normális, ámde rendkívül nagy igazságérzettel rendelkező ember esetében.[/i]

    Azt kifelejtetted, hogy végtelenül szerény is vagy. 😀

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    „Majd válaszol.”

    Jobban mondva te válaszolsz, miután bejelentkeztél Racsni néven. Mert a stílusotok teljesen ugyanolyan:)

    Vigyázz, mert veszélyes terepre tévedtél – amivel te gyanúsítgatsz engem, mindenféle indok nélkül, az most minden eddiginél erősebben sújt le rád. És akadj le rólam – ámítsd a kamu dumáiddal a jónépet szorgalmasan:)

    Mi van a durcás kisfiúval, aki azt nyafogta Karácsony előtt, hogy „Nem beszélgetek veled.”?:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Majd Racsni válaszol rá, ha ő úgy gondolja…téged nem kérdeztelek. Vagy ő is te vagy? HolidayRacsniKempelen? Hány harci nicked van még? Muszáj bevetni őket, ha már a kiskampó egyedül harcképtelen, igaz? Te kutyaütő, te…megint kisgyerek módjára beleütötted az orrodat más dolgába. Ennyit tudsz:) Nem sok, ellenben kevés:)

    Inkább törődnél azzal, hogy ne legyen ilyen feltűnően feminin színezete a mondandódnak. Megint csak mismásolni tudsz, ráadásul álnéven:) Racsni is te vagy, ideje színt vallanod végre – mi értelme van több néven írogatni az oldalra? Elárulod? Az az ócska Ódi is a tied?:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Te csak hallgass, kiskrapek…a tegnapi össznépi gyűlésetek önmagáért beszélt. Külön neked leírom: igen, minden autót szeretek, de a VW-t, a BMW-t és az Audit csak azért, mert négy kerekük van és nyomokban autót tartalmaznak. De ennyi. Rájuk nézek, és hányok – nyilván ilyen tárgyakkal nem lesz semmilyen kapcsolatom, mert ahhoz az kéne, hogy legalább egy kicsit megfogjanak. Szóval semmilyen „kuss” nem volt, amit leírtál, ez megint a te képzelgésed – mi van, sok pia kimaradt az év véi buliból? Másnaposság jegyeit vélem felfedezni:)

    Kímélj meg a magyarázkodásodtól – te, aki lenézi a nálánál öregebb, rosszabb állapotú autóval járó embert, te, aki rosszízű jelzőkkel illeti a nőket, te, aki nyomozol a másik után…és te papolsz élettapasztalatról? Annyi eszed nincs, hogy felfogd, hogy nem az autó teszi az embert – akinek netalán-tán nincs és nem is volt, az miért ne írhatna ide hozzászólásokat? Ha autórajongó, de nincs pénze egy sajátra, nehogy már ne írhasson észrevételeket:) Ez nem a szakértelemről szól itt, hanem arról, hogy ki-ki a maga módján kifejezi azt, hogy az autó a hobbija. Zöld pl. blogot ír. De te ezt nem érted meg, ahogy az a K-betűs csapás sem:)

    Azt is látom, hogy felállítottátok a diagnózist egy teljesen normális, ámde rendkívül nagy igazságérzettel rendelkező ember esetében. Ehhez külön gratulálok – és Dr. Kopasz még csak itt sem volt:) A Világot nem akarjátok megváltani? Biztos menne az is, nem?:)))

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    [i]„…nincs annyi vér a pucádban, öreg, hogy a mondandódat „szemtől szembe” nekem intézd?”[/i]
    Nincs jelentősége. Páran a szemedbe is elmondtuk, hogy mekkora troll vagy, mennyire értéktelen, amit művelsz és azt is lesz.tad. Inkább ne nyafogj, álld az ütéseket, amit addig fogsz kapni, amíg nem viselkedsz normálisan. Szeretsz pofozkodni, akkor húzd ki magad.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Jó kis dilettáns-meetinget toltatok az észlény haverjaiddal, látom…sírtam és nevettem egyaránt, de mindenekelőtt sokkot kaptam. Tudod, mitől?

    Hogy nincs annyi vér a pucádban, öreg, hogy a mondandódat „szemtől szembe” nekem intézd? Nyomozol utánam? Már lassan félnem is kell? Jajajjj…:)

    Arra a FB-os illetőre nehogy elkezdj kígyót-békát dobálni, te szerencsétlen…megsúgom, hogy előbb fogja a szakállad a földet súrolni, minthogy te engem bármilyen közösségi oldalon megtalálj:)

    Nekem eszembe nem jutna, hogy téged felderítselek, hogy ki vagy, mi vagy, mert egyszerűen szégyellem, hogy mi egy országban élünk…egy SZTEREOTÍPIA vagy, öcsém. Azzal az ótvar tragaccsal együtt, ami az avatarodban látható:) A tizenéves ecsetfejű surmók hiszik azt, hogy menő egy lepattant német ronccsal felvágni meg hogy semmit nem kell tenni a csajokért, mert a kocsit látva jönnek ők majd maguktól:) Hahahaha…

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Természetesen nem állítottad, de erősen sugalltad.

    Bocsánat, de ez rohadtul nem így működik. Egyrészt nem rendelnek, hanem a gyártók indulnak egy közbeszerzésen egy adott specifikációval, ami árban és felszereltségben fedi a kiírást, de azt senki nem tudja, hogy abban a közbeszerzési kiírásban egyáltalán részletezve volt-e a fűtés megoldása. Ritkán mennek bele ennyire a részletekbe.

    [i]Nem a szert kellett volna a szertárakhoz tervezni, hanem olyan szert elfogadni ami megfelel a meglevő körülményeknek![/i]

    Miért, minden szertár egyforma méretű? Vagy akkor legyen kismillió típus, és az legyen az első számú prioritás, hogy beférjen? Akkor most azon hőbörögnél. Varrjuk a gombhoz a kabátot? Eddig azt hittem, a szertár van a szerkocsiért, és nem fordítva.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Jaj te szegény, tudtam, hogy harapsz rá ha a narancs emlegetve lesz. Miért nem írod-szokásod szerint-, hogy te már többet vezettél tüofecsit, sőt neked több is van, sőt te ehhez is jobban értesz és erről még statisztikád-bizonyítékod-stb is van.
    :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Idézd azt a hozzászólást ahol én olyat írtam, hogy szarok az OMSZ-beszerzésű mentők!
    Nem a Rosenbauer szegénységi bizonyítványa, hanem azé aki elfogadta és szolgálatba állíttatta ilyen felszereltséggel.
    Bármilyen komoly cég: azt szállítja amit megrendelnek.
    A politikát nem lehet nem idekeverni, mivel mindenhol jelen van-volt-lesz, de mivel már jó ideje ezek vannak és láthatóan valamelyiknek nagyon bögyében vannak a tűzoltók- nálunk nem vezetik a népszerűségi listát.
    Nem a szert kellett volna a szertárakhoz tervezni, hanem olyan szert elfogadni ami megfelel a meglevő körülményeknek!

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Szóval ha jól értem, látatlanban azért szarok az OMSZ-beszerzésű mentők szerinted, mert a tűzoltóknál is voltak már a történelem során elszabott beszerzések. Minden világos. 😀
    Amúgy ha így volt az a Rosenbauer szegénységi bizonyítványa is, hogy nem rakott be plusz radiátort a megnövelt fülkébe. Ha pedig fillérb@szásról volt szó, akkor meg van akkora és komoly cég, hogy azt mondja, ehhez nem adják a nevüket.
    A politikát meg felesleges idekeverni, ez pártsemleges. Arra ugye mindenki emlékszik, amikor először lízingelt Octaviák, majd Focus kombik adták a common rendőrségi flottát, amiknél meg volt szabva, hogy a kötött 100 e km-es max futásteljesítmény miatt, egy nap hány kilométert futhatnak ahhoz, hogy kihúzzák a tervezett 3 évet és ne kelljen előbb visszaadni a Porsche Hungáriának/Wallisnak? Na ehhez a dilettantizmushoz képest az, hogy a lehajló lépcsőt nem az IFÁ-kra, Skodákra tervezett szertárra tervezték, kutyafüle.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Az is szempont. Biztos nincs akkora keret, de nem is 1 db-ot vesznek. Abban igazad van, hogy a mentőautók terén nincs tapasztalatom, de tűzoltófecskendőt láttam már közelebbről is. Nem mai történet, de a Merci-Rosenbauer szerek úgy lettek átadva, hogy csak a vezetőfülkében volt fűtés a legénységiben nem. Egyben van, de nyilván nem a közel 3-szor akkora légtérre van méretezve a fűtés. Így télen a csili-vili szer pihent a szertárba mi meg vonultunk az Ifával, amíg nem volt a pk-nak annyi pénze, hogy szereltessen bele egy kályhát. Aztán újítottak és a lépcső együtt nyílt le az ajtóval. Ez meg sok szertárba nem fért be. Pár évre rá olyan vízszállítók jöttek kb 80 misiért amikben kézzel kellett egy kurblival visszatekerni a 60 m-es gyorsbeavatkozó tömlőt. Biztos, hogy ezeknél is szempont volt a használhatóság, de szerinted ilyen hibákon átsiklik egy hozzáértő vagy átsiklatják? Manapság meg -felsőbb szinten- már hozzáértőt sem nagyon lehet találni a szervezetnél Nem hinném, hogy rosszindulatú lennék, de itt élek Magyarországon és ha valaki nincs a tűz közelében, vagy nem visel narancssárga szemüveget maga is belátja, hogy nem elképzelhetetlen amit írtam.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Ennek sok oka lehet. A rendkívül elmaradott érzelmi intelligenciától kezdve a személyes rossz tapasztalatig az irigységen át rengeteg dolog motiválhatja. Könyvtárnyi irodalma van a gyűlöletnek. Akár a személyes szerencsétlenségének a leképeződése is lehet, hogy mindent, ami az általa elképzelt világon kívül van, gyűlöl. Ezek az alakok általában szakember segítségére szorulnának, elég baj az, hogy szabadon kószálnak és az internet a játszóterük.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    A névazonosság ellenére, szerintem ez nem ő. Egyszer említette, hogy valami szakadt Ford Escortja van. Ez az úr meg láthatóan elég jól el van eresztve ahhoz, hogy valami hőn áhított japppán autója lehessen. Amellett a politikai meggyőződése sem stimmel. 🙂
    Persze, ha valóban egy tudathasadásossal van dolgunk, akár bele is férhet.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Egy olyan alak esetében, aki a saját igazát pót nick-ek hadrendbe állításával akarja bizonyítani, ez szinte „normális”.
    Ő itt harcol. A „jó és a rossz” harcában ő itt a jó (szerinte). Olyan nem történhet, hogy ne neki legyen igaza, ezért ha kell, hadrendbe állít még 1-2-3 nick-et, akik az ő intézményesített s.nyalói. Nyilván az „ellenfeleit” úgy igyekszik elbagatellizálni, ahogy azt ő maga is teszi: egy személlyé igyekszik degradálni őket. Így csak egy alakkal kell küzdenie.

    Az van, amit írsz: azokkal az eszközökkel ruház föl minden „ellenséget”, amiket ő maga is használ. Amúgy miféle személyiség az, aki úgy tud gyűlölni, ahogy te is írod róla? Aki embereket, gépeket, bármit úgy tud utálni, mint ő engem (büszkén vállalta, hogy csak egy célja van, hogy engem itt ellehetetlenítsen) 😀

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Ne bántsátok szegényt… nincs ki mind a négy kereke. Nézzétek meg facebookon, ha a nevére kattintotok megjelenik az igazi neve is :D. Hogy harapná le a lábát a nagycica. 😀 A polgármesteri hivatalból is kirúgták, mert mindenkivel így beszélt… 😀

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    De látod, ebből sem érezte ki a nyilvánvaló iróniát, különben nem írt volna ilyen hülyeséget. 🙂
    Ugye, van az, aki annyira hülye, hogy még megalázni sem lehet…

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Nem beszélve arról, hogy tudatosan, vagy tudat alatt, de általában pont amiatt, vagy azzal vádol és támad másokat, amit ő tesz.
    Számos alkalommal magának is ellent mond, egyszer azt írta, hogy ő mint autóimádó és minden gyártót szeret csak valamelyiket jobban. Majd belinkelve idéztem neki, amikor kb. 1 héttel előtte leírta, hogy mennyire gyűlöli, talán a VW-eneket és hogy mennyire nem bánná, ha eltűnne a föld színéről, vagy megszűnne, pontosan már nem emlékszem, de ez volt az értelme. Utána volt is kuss…

    Egy szóval teljesen zavarodott elme, nem egy egyszerű kommentmágnes szerkesztőségi troll, hanem ez tényleg ilyen hülye.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Csávó úgy menekül ki a számára kínos helyzetből, hogy elképzeli a konfliktust. Jelen esetben a te démonaidat, máskor az általam sosem állított dolgokat. Bármikor képes bármilyen konfliktust elképzelni és onnantól abban él. Skizoid jelleg.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    nem kicsi az a defekt. Tipikus, amikor az ellenséget minden olyan személy rossz tulajdonságaival felöltözteti az illető, akikről rosszat hallott, vagy akikkel kapcsolatban rosszat tapasztalt, hogy az utálata legalább általa megalapozottnak tűnjön.

    Gondolj csak a „jó és a rossz harcára” az autógyártásban. hát micsoda gyermeteg gondolkodás ez? Az ilyennek egyszerűen lételeme az ellenség(kép). Ha nincs ilyen, akkor gyárt magának, mert harcolnia kell. Hellingernek egészen jó válasza van az ilyen szerencsétlen lelki defektesekre.

    Amúgy ettől még verheti a családját.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Legalább ezt is megértük, múltkor úgyis azt vágtad a fejemhez, hogy mindig megfutamodok a hülyeségeid elől. 🙂
    Itt hagyhatsz, én ennek csak örülök, bár illúzió, hogy ettől egy csapásra okosabb lennél. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Most már nagyon messzire mész(első mondat), úgyhogy magadra hagylak a démonaiddal:)

    Megvan a vicc?

    Az okos és a h*lye várakozik a buszmegállóban. Az okos hirtelen fogja magát, és elmegy. Ki marad ott? A h*lye. Úgyhogy szevasz Vipo:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Valószínű valami szociális problémára visszavezethető mentális defektje lehet, és itt próbálja kitombolni a napi felgyülemlett frusztrációt. Mondjuk még mindig jobb, hogy itt megmondóemberkedik, mintha a családját verné, vagy alkoholizálna.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Az ilyenek amúgy a való életben általában nem ilyen nyomorultak, vagy ha azok is, akkor rögtön érthetővé válik a folyamatos kompenzációjuk. A magam részéről azt remélem, hogy nem egy gégemetszett szerencsétlennel van dolgunk, aki a saját nyomorát fedi el ezzel az impertinens figurával, hanem egy szimplán csak komoly elakadásokkal küzdő gyerekkel, akit maximum sokat vertek kiskorában.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Veled kapcsolatban már azon sem lepődnék meg, ha azt találnád ki és hoznád fel, hogy kiirtottam a családomat, úgyhogy nyugi, nem lepődöm meg. 🙂 Rólam leperegnek a hülyeségeid, az értelmesebbje meg már rég kiismert, hogy az esetedben ne az legyen a lényeg, hogy mit írsz, hanem hogy ki írja.

    Az a baj, hogy ebből is látszik, hogy te képtelen vagy különbséget tenni a vita és a kötekedés között. Vitázni személyeskedés, fölényeskedés és mások lehülyézése nélkül is lehet, de te számtalanszor bizonyítottad, hogy erre képtelen vagy.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Dehogynem számoltattál el…és meg se értetted, amit írtam. És látom, te is sértegeted a nőket. Jól van, ezt is megjegyeztem. Ne lepődj meg, ha felhozom máskor is:) Mert ez tűrhetetlen, már ne is haragudj.

    NEM ARRÓL VAN SZÓ, HOGY MÁSHOGY LÁTJA A VILÁGOT, MINT ÉN – értsd már meg! – HANEM BUTASÁGOT BESZÉL ÉS MÉG TERJESZTI IS! Mit nem lehet ezen felfogni? Kötözködni Kempi cimborád szokott, a hitvallását követi:”Szeretek vitázni és ez egy jó hely erre.” Ennyi. Ha kell, a semmiről is, de vitázni muszáj a „mesternek”:)

    Jut eszembe, hová lett? Nagyon elhallgatott – bár a kutyának sem hiányzik, az tény:) Pedig Holiday-nek át akartam adni üdvözletemet – na, sebaj, majd máskor:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Én meg még egyszer leírom – NINCS HÁT! Te se vagy az, csak néha, de akkor nagyon:)

    Figyu, mi jutott eszembe? A ’80-as évekbeli Volvók rendkívüli módon hajaznak az akkori amerikai tepsikre. Észre lehet venni a hasonlóságokat:

    [url]https://www.google.hu/search?q=volvo+740&client=opera&hs=kI4&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjBsJfg9Y_KAhVmjXIKHdIsC0UQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    [url]https://www.google.hu/search?q=chrysler+imperial+%2790&client=opera&hs=gzO&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjA252O9o_KAhXFn3IKHbVfCN0Q_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]

    Itt is ihletmerítésről van szó. Ugye, a svédeket nem veszed egy kalap alá a kínaiakkal?:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Én nem számoltatlak el, de nem is nekem áll abból minden napom, hogy itt emberek tucatjaiba kötök bele és hülyézek le, mert máshogy látja a világot, mint én.

    Nem kell, hogy szakértő légy, az sem gáz, hogy sok tapasztalatod sem lehet, mert a katalógusadatokon, mások, pl. népítéletben leírt véleményén kívül, az autózással, fenntartással kapcsolatos gyakorlati dolgokhoz nem nagyon tudsz hozzászólni, de akkor kicsit szerényebben az ítélkezéssel.
    Tudod, ez olyan, mint a csajozás, hiába vagy fejben nagyon jó, ha jobb markod a legjobb barátnőd, vagy ingyen eddig csak valami pókharapó trampli vállalt be, hogy elvisel, ne akarj párkapcsolati tanácsadó blogot írni. 🙂

    Én általánosságban írtam, valóban, ami néhány kivételtől eltekintve az esetek többségében helytálló is, függetlenül a népítéletek minden bizonnyal etalonnak tekinthető objektív és elfogulatlan véleményeitől. 😉

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Neked szívesen felajánlanék egy békejobbot – mert nagy tudású vagy, aki párszor „betlizett”, de nagyon jó meglátásaid vannak sokszor. Jól el tudnánk csevegni szerintem, ha a sértődöttségedet félre tudnád tenni. Az meg nyilvánvaló, hogy akik ide gyakran írogatnak, valószínűleg olyan munkájuk van, hogy órákat, sőt az egész napot a gép előtt töltik. Képzeld, nekem is – egy vállalkozásom van már több, mint 10 éve. Megint rosszul látod a dolgokat.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Még egyszer leírom, hogy megértsd – számtalan kommentelő van, aki rendkívül nagy tudással rendelkezik. Neveket nem írok, mert biztos kihagynék néhányat. Őket soha nem minősítettem, sőt, a személyeskedés még csak fel sem merült. De az a bizonyos lóláb kilóghat néha, mint legutóbb Zöldnél is. A szakirodalmat azért ne röhögjük már szembe, könyörgöm:) Értem én, hogy tombol az egó, de azért mindennek van határa:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Nyugodt lehetsz, megvan, de remélem neked is, hogy ismeretlenül engem itt elszámoltass. Egy dolgot nem tudtok felfogni: ide autórajongók írogatnak, akiknek a hobbija az autó, és NEM SZAKÉRTŐK. A határtalan szakértelmet nem itt kell keresni – a cikkekben is gyakran lehet hibákat felfedezni. Pl.: Az Optima kombi a Kia első középkategóriás kombija. Nem igaz. Clarus kombi is volt:)

    Nem kell link, ezt te mondtad:”A japán autókhoz drágább az alkatrész, ezért drágább a fenntartásuk is.” Kivételeket nem írtál, tehát a Swift, a Corolla is benne foglaltatik. Nézd már meg a Vételi tanácsadót – a CR-V-nél is azt írják, hogy olcsó fenntartás! De sértődj meg megint, látom, az nagyon megy:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Egyszerű ember, komoly mentális deficittel. Nem is lenne ez baj, millió ilyen troll van, akinek jobb dolga és más küldetése nincs az életben, de ennél még párosul hozzá egy bicskanyitogató modorosság is, meg a kubikusnak tanuló 14 évesek szójárása…

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Na látod, pont erről a viselkedésről beszéltem, amit az első mondatodban is hozol… Csak remélni merem, hogy minden látszat ellenére, legalább az élettapasztalatod és a gyakorlati hozzáértésed megvan ahhoz, hogy itt embereket ismeretlenül is minősítgess.

    Az utolsó mondatodról pedig csak egy linket kérnék, hogy szó szerint, tételesen, mikor írtam ilyet? Köszi!

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    „Arról csak te tehetsz, hogy komoly szövegértési problémáid vannak. Amit állítasz, olyat abban a kontextusban ugyanis soha nem mondtam.”

    UGYE, KISGYEREK, MILYEN ROSSZ AZ, AMIKOR ELFERDÍTIK AZ IGAZSÁGOT??? UGYE??? Érezd már át te is, ne csak én, milyen az…

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Kicsit megmozgatom a srácot.

    Az a vicc, hogy minden lépése előre borítékolható. Stabil kretén, mindig lehet rá „számítani.” A varázs szavakra rögtön ugrik

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Tőled különösen nagy csalódás, amikor butaságokat beszélsz, mert amúgy nem lennél h*lye gyerek. Egy újabb ilyen volt az első mondatod. Az AN legnagyobb aranyköpéseit te szállítottad. Legyél büszke magadra:)

    A rendkívül, módfelett drága fenntartású Corolla és Swift esetéről tudnál mesélni? Meggymárka, ropi bekészítve:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Arról csak te tehetsz, hogy komoly szövegértési problémáid vannak. Amit állítasz, olyat abban a kontextusban ugyanis soha nem mondtam. Mondjuk, ha szerinted ugyanaz az óránk (stb.), akkor igen nagy bajban vagy. 😀
    De hát aki szerint a MINI és Fiat sosem gyártott pick up-okat, attól az ilyen malőr egyáltalán nem meglepő.
    :-DDD

    Na, csapkodd kicsit a klaviatúrát, fröcsögjél így hétfőn reggel, osszad az észt pick upok nagy ismerője, szórakoztass minket a hőbörgéssel. Imádom, amikor majd megőrülsz, úgy magyarázkodsz!

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Nagyon küldetéstudatos, és meg van róla győződve, hogy mindenki hülye meg ostoba, akinek a véleménye nem egyezik 100%-ban az övével. A legrosszabb fajta. Figyeld meg, mindjárt jön a Roreno nickjével, hogy virtuálisan le..opja magát…

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Mondja az, aki a germán csodákat ért kritikákra egyből harap:)

    Hogy áll a Saab pick-up? Der Milan is besegít a műbe? Várom a fejleményeket:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Ugrok én minden egyes kommentedre is, nemcsak minden másodikra, ha ostobaságot írsz benne. Ha meg jókat írsz, biz’ Isten, hozzád se szólok. Azért mentségedre szóljon, ilyen is van bőséggel.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Hol van az kőbe vésve, hogy csak és kizárólag jó, az utolsó csavarig kiválóan megtervezett kocsikért lehet rajongani!? A digó kocsikért is rengetegen megvesznek, de tudjuk, hogy a minőségük gyakran erősen megkérdőjelezhető – viszont lehet rajongani a design-jukért, a hangjukért, a menetteljesítményükért, stb.

    „a mai igényekre már totálisan alkalmatlanok a Toyoták”

    Most mit lehet tenni? A távol-keleti furgonok mind ilyenek – H1, Pregio, Hiace, Vanette, L300/400, Besta, E2200…ezek akkorák, amekkorák. Gondolom, a kínai furgonok is ilyen elvek szerint készülnek.
    Ne felejtsük el, hogy Mitsu L300 4×4-eseket is használtak a mentősök nagy számban.
    Azért meg nem „totálisan alkalmatlan” egy furgon mentőnek, mert szűk – a motorerő, a megbízhatóság ugyanis megvan a Hiace-ban ahhoz, hogy jól ellássa a feladatát, viszont kevés benne a hely. Tehát nem „totálisan alkalmatlan”, csak részben.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Nem a kommentekre ugrok, hanem a bennük lévő zagyvaságokra – engedtessék már meg, hogy ha valaki valamit rosszul tud, akkor erre felhívjam a figyelmét. Az meg különösen bosszantó, amikor valaki a butaságot nagy mellénnyel kürtöli szét, mintha szentírás lenne:)

    Azt meg áruld már el, mikor láttál Rorenótól egy mondatnál hosszabb hozzászólást!? Aki nekem ezzel jön, az tuti, hogy több néven írogat ide – netán te is? Nem látom benne a logikát, de ha te igen, lelked rajta:)))

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Veled kifejezetten könnyű dolgom van, Pityuka: csak ránéztem az avatarodra – lepattant, ócska, néhai német „prémium” + arrogáns viselkedés: nap, mint nap láthatjuk az utakon, mennyire borzasztó párosítás ez:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    A közbeszerzéses mentővásárlásnál is a használhatóság a szempont, csak éppen nem áll rendelkezésre kocsinként akkora keret.
    Imádom az ehhez hasonló kommenteket, amikor a tájékozatlanság rosszindulattal párosul. A hazai mentőket amúgy a finn Profile építi a kistarcsai műhelyében, aki pedig kicsit is jártas a témában, tudja, hogy a Profile-nak elég komoly nemzetközi referenciája van. Ennyit arról, hogy kinek, mi csúszik.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Mivel -ahogy a cikk is írja- nem adóforintokból, közbeszerzéssel vették, elhiszem, hogy a használhatóság, megbízhatóság stb. volt a szempont nem az hogy kinek mennyi csúszik a zsebébe.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Csak amikor nem indul a crafter akkor majd azért még ott van tartalékba egy régi sprinter,transit vagy hiace…. Fuvarozok nyilatkozatai szerint új kisteherekből a Fiat ducatok ,illetve a Fiat motorral szerelt kocsik a legtartósabbak és legtakarékosabbak. Merci sprinterek nem mennek el autópályás km-kel se 500 000 km-et és mellé zabálják is a gázolajat és az olajat is.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Jaj Vipo vigyázz, mert ha elolvassa ez a Csalfa tudor az írásodat, megkaphatod a magadét, hiszen ő kisteherben a legerősebb, de legalább annyira jó nagyteher és kisbusz témakörben is 😉 😀

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Jááj, a ZIL 130-as… 😀 Olyan ritka szar konstrukciót szerintem azóta sem sikerült senkinek elkövetnie. 🙂 Anno a pécsi zagytó építésénél a szerencsésebb példányok csak hetente lettek hengerfejesek.

    Amúgy a témánál maradva, azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy a mai igényekre már totálisan alkalmatlanok a Toyoták, és a méreteik miatt a ’90-es években is „csak” esetkocsik lehettek. De valóban kiváló autók voltak, azonban eljárt felettük az idő, még ha 26 éve a Nysák után hipertér-ugrást is jelentettek.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Észlény, vajon kire gondolhattam, amikor ezt írtam? Kempelenre, te nagyokos. Aki szerint fizetés függvénye, hogy kinek milyen csaja lehet. „Más a fizunk, a csajunk, és az óránk is.” Mondta nekem nemrég pökhendi módon. Ez a nőkre nézve is nagyon sértő. Dehát még csak a Playboyban látott nőt ruha nélkül, mit is várok tőle:) A szája bezzeg akkora, mint a bécsi kapu.:)

    Akadj le rólam – majd ha végre üggyel-bajjal kijártad a 8 általánost, beszélhetünk. Addig is: tanulj, tinó!:)

    Primitív, ostoba fószer.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Milky Way, tényleg, mondd már meg, mi él a szívemben? Látom, jobban tudod, mint én magam:)))

    Neked se volt biztos még dolgod nővel – tetszik tudni, a „szerelem” egy olyan érzés, amikor bár elfogadjuk a másik rossz tulajdonságait, de mégis szeretjük. Szóval semmi köze ahhoz a szociautók iránti rajongásomnak, hogy mennyire voltak rosszak – mert ezzel együtt imádom őket. És képzeld el – rengeteg szociautó-fan van még az országban, olyan is, aki Nysa-mentőt újított fel – nosza, rajta, hirdesd nekik is az igét!:)))

    Laughing out loud:)))

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    „…ott még helyesen se tudnak írni :D”

    Ahogy állításod szerint én sem, ugye? A „:D”-k azok bezzeg nagyon mennek, ahogy látom:)

    Nagy utánajárás, tájékozottság kell ahhoz, hogy egy autós oldal(vezess, TC, stb.) egy cikket ország-világ elé tárjon. Nem kezdők írják a cikkeket, ahogy a TC-nál sem, de lassan megszokom az ilyen Kempelen-féle trógerektől(te is ide tartozol), hogy ezek nem érnek semmit. A Wikipedia is marhaság, ugye? Kitalálom a választ: igen. Te műszaki zseni, te…miért nem találkozol azzal az istencsapásával? Éppen egy nagy projekten dolgozik: Saab-jából flex-szel próbál pick-upot varázsolni:) Jól jönne neki egy segítő kéz:)))

    Istentelenül jól szórakozom ma is:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Tessék, egy kis adalék a „világhírű” statisztikáidhoz:

    [url]http://www.vezess.hu/magazin/baj-van-mentoautokkal/60252/[/url]

    Tudsz-e még ennél is nagyobb h*lyét csinálni magadból? Kíváncsian várom:)

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Újabb ökörség. Toljad csak, már könnyes a szemem a röhögéstől. Utószilveszteri kabaré á la Milcsike! Mondd, mi él még a szívemben:)))

    Ez a nap poénja! Lehajítom az agyam:)))

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Rövid leszek: amit most csináltál, Milcsike, az KÖTÖZKÖDÉS. Hogy jössz te ahhoz, hogy megmondd, mi él a szívemben és mi nem!!?? Inkább tanulmányoznád a Fiat Ducato-témakörét, mert dilettantizmusod határtalan volt a témában:))) Buta tök.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Így van sajnos. Vagy csak kivételes esetben működik. Nézd meg a 7700-as csuklós volvókat…szégyen.

    És tényleg lehet, hogy ugyanannyit vagy kevesebbet fog kajálni és nem kell nyomni állandóan, hogy mozogjon. Jó választás volt, még ilyet.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    „3 liter sorhat bi-turbó”…
    Aha persze. Nincs is ilyen motorja a Mercedesnek. 3 liter V6 van benne, szimpla turbóval. Amúgy hibátlan választás, mert a 2.2-nél picit többet fogyaszt (kb 2-3 liter), de iszonyatosan bírja a terhelést. Normál karbantartással 6-800 ekm, gond nélkül megoldható velük

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Szia Csalfa, elő kellett venni azt a harci nicket ugye, mert egyedül gyöngécske vagy. Csak vigyázz, nehogy véletlenül csalfaként válaszolj, mint a múltkor. :-DDD
    Puszi!

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Ez van, ha a döntéseket nem kizárólag pénzügyi alapon hozzák meg. Sajnos úgy tűnik ez állami szinteken kivitelezhetetlen, mert annyi az ostoba rosszakaró, hogy 0 idő alatt elkaszálnák a beszerzéseket.

  • 2017.10.28. at 09:51
    Permalink

    Hemzseg a net az „elégedett” 315 CDI Sprinter-tulajoktól:

    [url]http://www.autonavigator.hu/hasznaloi_velemenyek/mercedes-benz/mercedes-benz_sprinter/315_cdi_906_135_13-37413[/url]

    [url]http://www.autonavigator.hu/hasznaloi_velemenyek/mercedes-benz/mercedes-benz_sprinter/315_cdi_906_735_13-43069[/url]

    Hmmm…és mit olvasok a szövegben? „Elnyűhetetlen Toyoták” Nincs új a nap alatt.

    Aki froclizza a Hiace-eket, annak a belinkelt, tartósságról szóló cikket érdemes lenne elolvasni. Olvastam valamelyik észlénytől itt olyat, hogy „annál csak a Nysa volt ótvarabb”. Egyesek elnyűhetetlenül tolják a böszmeségeiket:)

    A Nysa tényleg történelem. Már mutatóba is alig maradt belőle. Kíváncsi lennék, vajon Lengyelországban mennyi fut még belőlük – gyanítom, a helyzet ott sem sokkal jobb, mint nálunk. De a szociautó-rajongók szívében – így ez enyémben is – örökké élni fog az 522-es.

Vélemény, hozzászólás?