Németországban sem fogy az elektromos autó
Merkel asszony tovább fújja a villanylufit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A német kancellár tartja magát ahhoz a korábbi álmához, hogy 2020-ban 1 millió elektromos autó susogjon a német utakon. Az eddigi eladások alapján ez persze sületlenség.
Nos, Angela Merkel mindenesetre tovább fújja a 2010-es lufit, amely szerint 2020-ban már 1 millió elektromos autó susogna a német utakon. "Ambiciózusak a céljaink, és jó eséllyel el is érhetjük őket" - mondta a kancellár egy hétfői berlini kormánymegbeszélésén. Viszont a számok nem igazán támasztják alá a töretlen optimizmusát (hogy finoman fogalmazzunk), hiszen idén januárban alig 7000, egészen pontosan 7114 elektromos autó volt forgalomban a 43,4 milliós német piacon. És hibridestül is csak 72 109...
Egy Roland Berger-tanulmány szerint 2015-re 1,1 millió villanyautót és konnektorról tölthető hibridet fognak készíteni és talán értékesíteni is - világszerte. Németország ebből 205 ezret tudhat majd magáénak, amivel harmadik lehet Japán (283 ezer) és az USA (267 ezer) mögött. Többen is szajkózzák, hogy a gyártók nagy erőkkel fejlesztik elektromos flottájukat, a BMW, a Daimler és a Volkswagen összesen 16 új elektromos vagy hibrid modellt igyekszik bemutatni 2014 végéig. Vagy nem? Friss hír, hogy az Audi például elismerte, nem lesz szériaautó az R8 e-tron típusból, a VW pedig vélhetően csak lízingre adja majd az XL1-et.
[i]“Tudom, hogy sokan erre azt mondják, hogy de városi autónak, közelről napi bejárásra tökéletes. Ez is csak féligazság. Pl. a feleségem is napi kb. 20-30 km-t megy (munkahely, óvoda, bolt), de évente azért 5-10 alkalommal előfordul, hogy ő is megy többszáz km-t, vagy volt már olyan, hogy a másik kocsival valami gond volt, és az övé “ugrottbe” helyette.”[/i]
A városi autó definíciójához semmi köze sincs a feleséged több 100 km-t meghaladó útjaihoz, úgyhogy nem, nem féligazság, hanem teljes.
Inkább ne.
Merkel asszony – ha valóban így gondolja – valahol érthető is. Hiszen ha agyon támogatja pl. a japán autókat, azzal német munkahelyeket veszít el.
Amúgy meg nekem akkor sem kellene, ha lenne rajt támogatás. Mit kezdjek egy olyan kocsival, amivel nem lehet elmenni Pestről Szombathelyre, mert örülni kell, ha Győrig elmegy (autópályán 110-zel cammogav klíma nélkül esetleg).
Tudom, hogy sokan erre azt mondják, hogy de városi autónak, közelről napi bejárásra tökéletes. Ez is csak féligazság. Pl. a feleségem is napi kb. 20-30 km-t megy (munkahely, óvoda, bolt), de évente azért 5-10 alkalommal előfordul, hogy ő is megy többszáz km-t, vagy volt már olyan, hogy a másik kocsival valami gond volt, és az övé “ugrottbe” helyette. Nem látom értelmét, hogy vegyek egy olyan kocsit, amit csak kompromisszumokkal tudok használni, még akkor sem, ha – jelenleg még – olcsóbb az üzemeltetése. Ha elmenne 4-500 km-t és 10 perc lenne a töltés, akkor lenne értelme. Akkor már csak az lenne a kérdés, hogy az akksik meddig bírnák, és mennyi lenne a csere.
Merkel asszony addig nem ad kormány támogatást, amíg nem lesz megfelelő NÉMET gyártmányú elektromos autó!
Inkább a földgázos technikát kellene nyomni.
Földgázt bármilyen bomlástermékből elő lehet állítani, olcsóbban mint az alkoholt – biogázként is ismert.