Németország legmegbízhatóbb autói
Német sportautó és japán hibrid a TÜV-Report élén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kiemelkedően megbízható a Toyota Prius hibrid technikája, de az sem baj, ha egy autó kiforrottságát a tulajdonosok lelkesedése is kiegészíti.
Az 1870-es években alapított német TÜV – Technischer Überwachungsverei vizsgálja az országban forgalomba kerülő termékek biztonságát, megbízhatóságát, minőségét, és adja ki a megfelelő bizonyítványokat, és ebbe a széles körbe az forgalomba résztvevő autók műszaki állapotának felmérése is beletartozik.
Ők hagyják jóvá az új modellek forgalomba helyezhetőségét, majd ezt követően először három év múlva, majd utána két évente ellenőrzik speciális diagnosztikai műszereikkel az autók műszaki állapotát: a vizsgán egyszer lehet elhasalni, ezután szervizbe megy az autó, de a második bukásnak komolyabb ára van, a követelmények teljesítésére ismételten képtelen autót kivonják a forgalomból, és roncstelepre küldik.
Ezért aztán meglehetősen jó rálátásuk van az ország autóparkjának állapotára és az egyes modellek megbízhatóságával kapcsolatban is átfogó statisztikákat tudnak készíteni. TÜV-Report néven adják ki éves jelentéseiket, a 2010 június és 2011 június között elvégzett 7 779 312 műszaki vizsga során
Előbbi sikereiben több tényező is szerepet játszik. Sok évtizeddel ezelőtt eleve úgy fogtak bele kifejlesztésébe, hogy megbízható legyen, és a gondos gazdák nyilván vigyáznak is szemük fényére, de az is közrejátszik, hogy az idők során bőven volt idő a műszaki részletek csiszolgatására. Így aztán a tízéves vagy annál idősebb modellek is könnyedén átmennek a vizsgálaton, ahogy a 6-7 és 8-9 éves autók között is első helyet szerzett a 911-es.
Ugyanakkor a hároméves modellek kategóriájában a Prius idén már másodszor végzett sorozatban első helyen, idén a Toyota Aurist és a Mazda2-t megelőzve.
Meglepő számok jöttek ki a lista végén kullogó modellekkel kapcsolatban. Tíz év után a Ford Ka modelleknek mintegy 38,9 százaléka elhasal a TÜV tesztjén! A fiatalabb (3 éves) korosztályban pedig a Dacia Logan a leggyengébb: az átvizsgált autók mintegy 12,7 százaléka nem felel meg a szigorú németországi követelményeknek. A tízéves lista végén érdemes megfigyelni a Ka előtt álló három autót. VW Sharan, Seat Alhambra és Ford Galaxy: a testvérmodellek mindegyike a VW és a Ford közös, Portugáliában található palmelai gyárában épült.
Ők hagyják jóvá az új modellek forgalomba helyezhetőségét, majd ezt követően először három év múlva, majd utána két évente ellenőrzik speciális diagnosztikai műszereikkel az autók műszaki állapotát: a vizsgán egyszer lehet elhasalni, ezután szervizbe megy az autó, de a második bukásnak komolyabb ára van, a követelmények teljesítésére ismételten képtelen autót kivonják a forgalomból, és roncstelepre küldik.
Ezért aztán meglehetősen jó rálátásuk van az ország autóparkjának állapotára és az egyes modellek megbízhatóságával kapcsolatban is átfogó statisztikákat tudnak készíteni. TÜV-Report néven adják ki éves jelentéseiket, a 2010 június és 2011 június között elvégzett 7 779 312 műszaki vizsga során
két autó emelkedett ki megbízhatóságát tekintve a tömegből, egyik a Porsche 911, másik pedig a Toyota Prius.
Előbbi sikereiben több tényező is szerepet játszik. Sok évtizeddel ezelőtt eleve úgy fogtak bele kifejlesztésébe, hogy megbízható legyen, és a gondos gazdák nyilván vigyáznak is szemük fényére, de az is közrejátszik, hogy az idők során bőven volt idő a műszaki részletek csiszolgatására. Így aztán a tízéves vagy annál idősebb modellek is könnyedén átmennek a vizsgálaton, ahogy a 6-7 és 8-9 éves autók között is első helyet szerzett a 911-es.
Ugyanakkor a hároméves modellek kategóriájában a Prius idén már másodszor végzett sorozatban első helyen, idén a Toyota Aurist és a Mazda2-t megelőzve.
Meglepő számok jöttek ki a lista végén kullogó modellekkel kapcsolatban. Tíz év után a Ford Ka modelleknek mintegy 38,9 százaléka elhasal a TÜV tesztjén! A fiatalabb (3 éves) korosztályban pedig a Dacia Logan a leggyengébb: az átvizsgált autók mintegy 12,7 százaléka nem felel meg a szigorú németországi követelményeknek. A tízéves lista végén érdemes megfigyelni a Ka előtt álló három autót. VW Sharan, Seat Alhambra és Ford Galaxy: a testvérmodellek mindegyike a VW és a Ford közös, Portugáliában található palmelai gyárában épült.