Németország is betiltaná a benzines és dízel autókat

Drasztikus, de nem egyedi lépéssel népszerűsítenék a villanyautókat a németek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha nem is 2025-től, mint Norvégia, de 2030-tól Németország is csak helyi szinten emissziómentes autókat kíván forgalomba helyezni.


Miként arról korábban beszámoltunk, Norvégiában már többpárti egyetértés van annak kapcsán, hogy 2025-től csakis emissziómentes üzemű (például konnektorból tölthető vagy üzemanyagcellás, elektromos hajtású) autókat engedélyeznének forgalomba helyezni, Hollandia kapcsán is elhangzott már ez a terv, most pedig Németország lépett. Óvatosabban, Rainer Baake gazdasági miniszterhelyettes arról beszélt, hogy ők 2030-tól tennék meg ezt a lépést, csakis a személyautóknál - ahogyan vélhetően első lépésben a többi ország is csak esetükben fogja bevezetni a korlátozást.
Hirdetés

A villanyautó-vásárlást már idén is 4000 eurós állami támogatással ösztönző Németország 2050-re 80%-kal kívánja csökkenteni CO2 kibocsátását, ennek pedig elengedhetetlen része a közlekedés emissziójának mérséklése - mondta el a miniszterhelyettes.
Bár már idén is több mint 25 ezer elektromos autót adtak el Németországban (nálunk csupán 100 példány körül), az átmenet lassú lesz: mintegy 45 millió személyautó van forgalomban a németeknél. 2020-ra korábban 1 millió villanyautót szerettek volna útjaikon a németek, ám a realitás legjobb esetben is csak 0,5 millió környékén várható. 2030-tól nyilván felgyorsulna a villanyautók terjedése. Tavaly például egészen elképesztő 3,2 millió autót helyeztek forgalomba Németországban, ha ez mind elektromos lenne, 15 év alatt le is cserélődhetne a teljes - ugyancsak nem szerény - autóállomány.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:27
    Permalink

    Ha 2030 ra nem fog 2× annyiba kerülni egy elektromos kompakt, mint egy alsó-közepes kombi, akkor lehet benne valami.

    Ha nem, akkor a “szegények” kurva idegesek lesznek, hogy 2×-es felárat kell fizetniük, ha új autót akarnak, amibe 2-nél több ember is befér.

  • 2017.10.28. at 04:27
    Permalink

    Úgy látom az elektromos autó most is alternatívája az emberek többségének, hiszen pl. az eu-ban az autósok 85%-a napi kevesebb, mint 35km-t megy, 90%-a kevesebb, mint 50km-t.
    Amúgy is mindegy [b]most [/b]mi a lehetőség, hiszen, holnap már jobb lesz, ha nem holnap akkor 2 nap múlva, stb..

    Hagy mondjak egy másik példát.
    A régi mobilok mindegyike kb. 1 hét használatot bírt ki két feltöltés között.
    A mostani csúcsszuper okostelefonok többsége 1 napot, esetleg 2-t! Mégis neked is az van. Ez sem kéne, hogy alternatívája legyen. 7 napról 1-re önként???

  • 2017.10.28. at 04:27
    Permalink

    Persze hogy betiltanák,ha lenne ütőképes alternatíva. Még továbbra is állítom az elektromos meghajtás nem alternatívája a jelenleginél. A hidrogénhajtásé a jövő az autó iparban.

  • 2017.10.28. at 04:27
    Permalink

    Nem csalódtam a németekben! A norvégokhoz képest 5 év lemaradást terveznek. 5 év rengeteg idő! Ráadásul az egész villanyos bevezetést tervezetten, tudatosan lassították, és lassítják még ma is.

    És még volt aki azt merészelte mondani, hogy az eu-ban a német autóipar a legkörnyezetbarátabb. Haha.

Vélemény, hozzászólás?