Hasonló lehet a következő IS F (Forrás: lexusenthusiast.com)
Jövőre érkezik a Lexus IS negyedik generációja, melyben a hírek szerint újra lesz soros hathengeres motor. Ez a blokk nem ismeretlen a Toyota háza táján, ugyanis ez az erőforrás hajtja az
új Suprát is, mely a BMW Z4 közeli rokona. Érdekesség, hogy az első generációs IS 3 literes motorja is a korabeli Suprából került át, alig csökkentett teljesítménnyel.
Az új IS generáció kapcsán több terv is született már, ilyen is lehet (Forrás: lexusenthusiast.com)
A sorhatos motor mellet marad a
jelenlegi szériában is megtalálható kétliteres turbós erőforrás és a 2,5 literes benzinmotorral kombinált hibrid hajtáslánc, persze új, az
ES-ből ismert részegységekkel. A pletykák szerint egyes piacokon megjelenhet egy 2,4 literes turbós benzinmotor 320 lóerő körüli teljesítménnyel, amely igen közel lenne a 3 literes motor tudásához, ami a Suprában 340 lóerőre képes.
Marad a hátsókerék-hajtás és az opcionális hibrid hajtáslánc (Forrás: lexusenthusiast.com)
Egyelőre hallgat a Lexus az IS F-ről. Ilyen néven sportváltozat eddig csak a második generációból készült, ám akkor nem aprózták el a motorkérdést, egy 5 literes V8-as hajtotta a sportmodellt Találgatások szerint az LS500 V6-os ikerturbós blokkját kaphatja meg az F modell, de a LC F 4 literes V8-as motorja sem lenne egy rossz választás. Érdekes fejlemény lenne, ha visszatérne a kombi változat is, amely eddig csak az első generációból készült, de erről még nincsenek hírek.
Hamarosan búcsúzik az idén 6 éves harmadik IS generáció
Volt már egy mellényúlásuk a 2.2 D-Cat „személyében”. Jön a következő…
Én ezt nem értem. Mi szüksége van a Lexusnak arra, hogy német motort tegyen az autójába? Házilag nem tudja megoldani? Ezzel a rajongóiknak is adnak egy pofont.
Ezek egyre hülyébbek ott a Toyotánál.
A kutya vélhetően ott van elásva, ami miatt a Mercinél meg Renault-motorokat használnak a C-osztályig bezárólag. Költséghatékonyság…
Költséghatékonyság nem egyenlő a hülyeséggel.
Mi lesz legközelebb? HDI Lexus? Vagy TSI Lexus?
Nem kell ilyen tragikusan felfogni a dolgot. Majd hibriddel kell venni és kész 😀
Persze, egyértelmű, csak ezekkel a motorokkal szerelt változatok határozzák meg a márka sportos arculatát. Szerintem pont ezekre kéne ráfeküdnie a Toyotának, hogy saját fejlesztései legyenek.
Egy átlag autóban „senkit” nem érdekelne egy BMW motor használata, de pont ezekben a csúcsmodellekben kell ezt csinálni?
A Toyotának nincs sportos arculata. Sosem volt.
A Supra IV egy technológiai és erődemonstráció volt.
Innen nézve ez a kocsi már csak abból a szempontból is csalódás, de legyünk őszinték, a Supra IV után aligha lehet a fanboyokat kielégíteni.
Ez a döntés ésszerű mert a BMW-nek nagyobb tapasztalata van a sorhatosokkal és azokban a körökben ahol vásárolnának Suprát nagyobb elismertsége is.