Német motort kapott az Opel Grandland konnektoros hibridje!

Német négyhengerest kap Szentgotthárdról a Grandland PHEV

A harmadik hajtásmódként érkezik a konnektoros hibrid az új Grandland palettájára a benzinmotoros és a tisztán elektromos mellé. Az első benyomások alapján ez az arany középút.

Teljessé vált a Grandland kínálata, ugyanis megérkezett a konnektoros hibrid változat is, amit egy gyors mallorcai kiruccanáson sikerült kivallatnunk. Az autó formavilágának bemutatásával most nem töltenék el sok időt, hiszen a legutóbbi menetpróba során ezt már megtettem. A PHEV változaton pedig egyetlen különbség mutatkozik, ami értelemszerűen a két töltőnyílás jelenléte. Ezt leszámítva minden ugyanolyan, a véleményem pedig továbbra is tartom: a Grandland adja át a legjobban az Opel jelenlegi formanyelvét. Ennek a típusnak áll a legjobban a vizor, amely mögött már világít a villámos embléma. Sötétben ez nagyon jól néz ki, bár a közösségi médiában végzett felméréseink alapján még nem mindenki barátkozott meg a világító emblémák terjedésével. Hátul nem emblémát használtak a formatervezők, hanem Opel feliratot alkalmaztak, ami ugyancsak világít. A PHEV méretei változatlanok. Ez a modell is 4,65 méter hosszú, közel két méter széles (1,9 m) és 1,66 méter magas. Tekintélyes megjelenésű, ráadásul a 2,78 méter hosszú tengelytáv sejteti, hogy nem csak kívülről látszik nagynak, hanem az utastér is kellően tágas, hogy családi autó lehessen. Szerencsére a csomagtérből nem vesz el az akkupakk, a PHEV is alaphelyzetben 550 litert kínál, ami a 60:40 arányban osztott hátsó ülések lehajtásával 1645 literesre bővíthető. A műszerfalon sem fedezhető fel változás, egyedül az üzemmódválasztó jelenti a különbséget a többi modellhez képest, hiszen itt választhatunk többek között a teljesen elektromos hajtás és a hibrid között is. És akkor el is érkeztünk a konnektoros hibrid legérdekesebb részéhez: a hajtáslánchoz. A márka szakembereinek állítása szerint az alapoktól terveztek egy benzinmotort, szóval ebben az Opelben német szív dobog. Ráadásul ez az 1,6 literes turbós, négyhengeres benzinmotor Szentgotthárdon készül. A 150 lóereje mellé társul a villanymotor 125 lóereje, papírforma szerint a rendszerteljesítmény 195 lóerő és 350 Nm a maximális nyomaték. Ekkora erő 7,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h tempóra az autót, amelynek végsebessége 220 km/h, és csak az első kerekei hajtottak. Ám ennél fontosabb, hogy a 17,9 kWh kapacitású akkumulátorral akár 87 kilométert is képes tisztán villanyhajtással megtenni, a teljes hatótáv pedig 900 km környékén alakul. A menetpróbán ezt a hatótávot nem tudtuk pontosan lemérni, de a fedélzeti rendszer adatai szerint validnak tűnt az állítás. A közel 1,9 tonnás üres tömege nem kevés, de jól érezhető a menettulajdonságokban a különbség a 2 tonna felett villanyos és az 1,5 tonnás benzines (lágy hibrid) változathoz képest. A rugózásról nem tudok még sokat elmondani, mert a tesztútvonalon épp befejezték az aszfaltozást. Annyira friss burkolattal találkoztunk, hogy az egész környéken szagolható volt a friss aszfalt illata. Magyarán olyan tükörsima utakon közlekedtünk, hogy még egy könnycseppet is elmorzsoltunk arra gondolva, milyen jó lenne itt egy sportautó menetpróbáján megjelenni. Ám a Grandland is szépen teljesített, mert így a tempós kanyarokban bátran lehetett vallatni. A kormányzása kicsit steril, néha túlkormányzottnak érezni, viszont nincs vészes dőlés, és az autó tömegét is ügyesen elrejtették a futómű hangolásával. Nem akar leesni az ívekről, de a lassulásnál azért határozottan taposni kell a féket. A normális közlekedés során valószínűleg rendkívül kényelmes lesz, remélem a hazai utakat képes kicsit kisimítani. Biztonsági felszereltsége példás, nem hiányzik egyetlen fontos vezetősegéd sem a palettáról. Ülései kényelmesek, ergonómiájában sincs sok hiba, bár az eléggé zavaró, hogy a klímakonzol és az ülésfűtés kapcsolásának logikája túlbonyolított, ezért olyan figyelmet igényel, hogy lényegében jobb volna leparkolni az autóval minden állításnál, mert így nem lehet az útra koncentrálni. Az első benyomásaim alapján a PHEV a legjobb választás a Grandland palettájáról. Bár lényegesen drágább, mint a lágy hibrid, ám annak 1,2 literes, háromhengeres hajtásláncánál sokkal meggyőzőbb az 1,6 literes, négyhengeres (és a villanymotor), míg az elektromos hajtású csak az állami támogatások kifulladásáig tud olcsóbb lenni. De nem kerülgetem tovább a számokat. A Grandland PHEV most 1,6 millió forintos kedvezménnyel 16 090 000 forinttól vihető haza Edition felszereltséggel, míg a gazdagabban extrázott GS egymillió forinttal drágább.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre