Nemet mond a turbóra a Lamborghini, de már nem sokáig
A 2017-ben érkező Lamborghini Urus turbós motort kaphat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Addig húzza győri V10-es és V12-es motorokkal a Lamborghini, ameddig lehet. A gyártó szíve szerint soha nem adná fel a szívómotorokat, de a környezetvédelmi előírások és a piac megkövetelik a turbót.
Az olasz gyártónak a szigorodó környezeti szabályok nyomására engednie kell, és fel kell adnia ellenkezését a kisebb hengerűrtartalmú és turbós motorokkal szemben. Az európai és az észak-amerikai piac még túl nagy falat ahhoz, hogy a Sant'Agata Bolognese-i cég feladja, ráadásul ezt anyavállalata, az Audi amúgy sem hagyná.
A zöldülés első rügyei azonban még nem fakadnak, a Gallardo utódja jövőre szívó V10-est kap, mintha egyelőre mi sem változna a stratégiában. Christian Mastro, a Lamborghini ázsiai és óceániai főnöke az ausztrál Drive magazinnak elmondta, hogy: "Nem beszélhetek az új termékekről, de az biztos, hogy stratégiánk nem változott. Látjuk, hogy az autóipari trendek a kisebb lökettérfogatú és turbós erőforrások irányába tolódnak, de mi maradunk a szívómotoroknál. Mindig V10-es és V12-es motorjaink lesznek, ez a mi elvünk."
A Lamborghini nemrég felújította az Aventador 6,5 literes V12-es motorját, amely hengerkikapcsolásra képes és stop-startos. A két fejlesztéssel a gyártó szerint 20 százalékos megtakarítást lehet elérni. A Gallardót leváltó Cabrera, amely minden bizonnyal a szeptemberi frankfurti szalonon mutatkozik be, megkapja ezt a technológiát, bár motorja csak V10-es lesz, teljesítménye pedig 450 kilowatt körül várható (605 lóerő). Szénszálas műanyagok bőséges alkalmazásával a Cabrera a Gallardónál 100 kilóval lesz könnyebb, és megkapja az új Audi R8-asba beépített 7 fokozatú dupla kuplungos váltót.
Legújabb sajtóhírek szerint 2017-ben léphet piacra a Lamborghini sportterepjárója, az Urus, amely megváltoztatja a motorkínálatot a Lamborghininél. A leggyorsabb terepjáró a Porsche Cayenne, a Volkswagen Touareg, az Audi Q7 és a Bentley EXP-9F koncepcióra épülő nagytestű szabadidő-autók alapját kapja meg, így minden bizonnyal dízelmotor is hajtja majd. De elkerülhetetlen a benzines turbómotor, sőt a hibrid hajtáslánc alkalmazása. A korábban bemutatott koncepcióautót négyliteres dupla turbós V8-as hajtotta, ugyanaz, amely a Bentley Continentalban vagy az Audi RS6-osban dolgozik. Az Urus abban a tekintetben is fordulópont lesz a vállalat életében, hogy általa megduplázza eladásait a márka. Míg 2012-ben 2000 Lamborghinit adtak el világszerte, addig az Urusból az éves terv 3000 kocsi eladása lesz évente. Ráadásul az Urus lesz az első olyan Lamborghini, amely nem Olaszországban készül, a tervek szerint a Cayenne-nel gyártják majd egy gyártósoron Lipcsében.