Német győzelem Japánban: Rosberg nyert, világbajnok a Mercedes
F1, Japán Nagydíj: Rosberg még közelebb került a világbajnoki címhez
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Japán Nagydíj után már nem kérdés a Mercedes-Benz konstruktőri világbajnoksága, pilótáik, a címvédő Lewis Hamilton és a jó szériáját futó Nico Rosberg azonban még harcban áll.
A pilóták pontversenyében vezető Rosberg idén kilencedik, pályafutása során a 23. győzelmét ünnepelhette, ráadásul rajt-cél mutatvánnyal. Japánban első alkalommal nyert. Csapattársa, a címvédő brit Lewis Hamilton harmadik lett, de a német előnye így is 33 pontra nőtt összetettben. Szuzukában a második helyen a Red Bull holland pilótája, Max Verstappen végzett, de mivel csapata ezúttal kevesebb pontot szerzett a Mercedesnél, a címvédő istálló előnye behozhatatlanná vált, vagyis biztosította újabb világbajnoki elsőségét. A Ferrari pilótái közül Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is rajtbüntetést kapott, ezért a finn váltócsere miatt a harmadik helyett a nyolcadik, a német pedig baleset okozásáért a negyedik helyett a hatodik helyről indulhatott.
A nedves aszfalton nagyon rosszul sikerült a rajt Hamilton számára, aki a második helyről indult, de az első kanyart követően már csak nyolcadikként haladt. Az élről rajtoló Rosberg végig megőrizte pozícióját. Az első kiállásokat megelőzően Rosberg, Verstappen, Vettel, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, Hamilton volt a sorrend, a kerékcserék után a címvédő viszont már negyedikként autózott. A helyzet a verseny felénél, a 26. körben is ugyanez volt az élmezőnyben, hátrébb viszont több előzés színesítette az eseménydús futamot.
Az autók többségére a második kiállások során is kemény keverékű abroncsok kerültek, a harmadik helyezett Vettel viszont lágy gumikat kapott. A Ferrari négyszeres világbajnoka Hamilton mögé tért vissza, és mivel a taktikája nem vált be, nem tudta visszaelőzni. A hajrában a címvédő megpróbálta megelőzni Verstappent, de nem járt sikerrel. A vb-sorozat két hét múlva az Egyesült Államok Nagydíjával, Austinban folytatódik.
Végeredmény, Japán Nagydíj (53 kör, 307,471 km):
- Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:26:43.333 óra
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 4.978 másodperc hátrány
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 5.776 mp h.
- Sebastian Vettel (német, Ferrari) 20.269 mp h.
- Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 28.370 mp h.
- Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 33.941 mp h.
- Sergio Pérez (mexikói, Force India) 57.495 mp h.
- Nico Hülkenberg (német, Force India) 59.177 mp h.
- Felipe Massa (brazil, Williams) 1:37.763 perc h.
- Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:38.323 p h.
- Romain Grosjean (francia, Haas) 1:39.254 p h.
- Jolyon Palmer (brit, Renault) 1 kör hátrány 13. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1 k h.
- Kevin Magnussen (dán, Renault) 1 k h.
- Magnus Ericsson (svéd, Sauber) 1 k h.
- Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1 k h.
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 1 k h.
- Jenson Button (brit, McLaren) 1 k h.
- Felipe Nasr (brazil, Sauber) 1 k h.
- Esteban Gutierrez (mexikói, Haas) 1 k h.
- Esteban Ocon (francia, Manor) 1 k h.
- Pascal Wehrlein (német, Manor) 1 k h.
Pole pozíció: Rosberg
A vb-pontversenyek állása 17 futam után (még 4 van hátra)
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | Rosberg | 313 | 1. | Mercedes (már világbajnok) | 593 |
2. | Hamilton | 280 | 2. | Red Bull | 385 |
3. | Ricciardo | 212 | 3. | Ferrari | 335 |
4. | Räikonnen | 170 | 4. | Force India | 134 |
5. | Verstappen | 165 | 5. | Williams | 124 |
6. | Vettel | 165 | 6. | McLaren Honda | 62 |
7. | Bottas | 81 | 7. | Toro Rosso | 47 |
8. | Pérez | 80 | 8. | Haas | 28 |
9. | Hülkenberg | 54 | 9. | Renault | 8 |
10. | Massa | 43 | 10. | Manor | 1 |
Forrás: MTI
Eg jó kis video a Totalszar oldalon.
A LAmborghiniben Audi fosvágen motor van v12 könnyebb mint a Honda Acura NSX v6 hibrid.
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/10/09/az_nsx_felboritja_a_papirformat/
Rosberg valószínűleg idén behúzza, bár az idei teljesítménye alapján meg is érdemelné. Azonban mindig csak az 1. vagy 2. helyről tud nyerni, nem nagyon bizonyított még akkor, amikor a mezőny végéről kell előreverekednie magát, és a tipikus Rosberg-problémát még nem is említettem: nyomás alatt mindig kapkod, könnyen hibába kényszeríthető, kiforratlan pilóta. Egy szánalom vb-cím talán azért megilleti, mint anno Buttont is a Brawn GP-s időszakában.
Ja, és a Hondát(helyesen McLaren-Hondát – brit-japán istállóról van szó, ezt Zöldikének írom) kritizálók remélem, nézték az időmérőt is. Wéber Gábor azt mondta, egy ideje már egyértelműen az angolok által készített karosszéria a hibás a csapat viszonylagosan gyenge teljesítményéért, a Honda-motorral már nagy gondok nincsenek.