Német-francia meccs: Opel Astra vs. Renault Mégane összevetés
Összehasonlító teszt: Opel Astra K 1.6 CDTI vs. Renault Mégane 1.6 dCi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Igazából nem az a kérdés, hogy jobb-e az új Renault Mégane, mint az Év Autója díjas Opel Astra K, hanem az, hogy mennyire van a nyomában.
Dízelharc. Köbcentire azonos méretű, de természetesen teljesen eltérő 1.6-os dízelmotorral raktuk egymás mellé az Év Autója díjas Opel Astra K-t és a Renault Mégane negyedik generációját. Mindkettő ropogósan friss kompakt - a maguk közel 4,4 méteres hosszával, dízelmotorjaikkal pedig kedvelt cégautók lehetnek. Ha valakit érdekelnek az előzmények, az Astrát próbáltuk már 1,0 és 1,4 literes turbós benzinessel, illetve a mostani tesztautót hajtó dízellel és automataváltóval is, a Mégane-t pedig 1.2-es turbós benzinessel is, de szólóban megénekeltük már a mostani 1.6-os dízelt is. A méreteket nézve az Astra 1,1 centivel hosszabb, a Mégane pedig 5 mm-rel vállasabb, amivel kategóriarekorder is. Amúgy mindkettő hihetetlenül széles, tükrök nélkül is több mint 1,8 méteren terpesztenek. Tengelytávban a Mégane-é a fór, kemény 7 milliméterrel. A formákat tekintve - nem meglepő módon - az Astra a németesebb, a Mégane a franciásabb. Hozzák a tőlük elvárhatót.
Opel Astra K vs. Renault Mégane IV - méretek
Opel Astra 1.6 CDTI | Renault Mégane 1.6 dCi | |
Hosszúság (mm) | 4370 | 4359 |
Szélesség (mm) | 1809 | 1814 |
Magasság (mm) | 1485 | 1447 |
Tengelytáv (mm) | 2662 | 2669 |
Csomagtér (l) | 310-1210 | 384-1247 |
Menetkész tömeg (kg) | 1360 | 1393 |
Megengedett össztömeg (kg) | 1875 | 1870 |
Belül sincs meglepetés. Az Astra és a Mégane is egyértelműen viseli a két márka erőteljes mai identitását. Az Opel beltere letisztultabb, ugyanakkor kevésbé funkcionális. Ha a telefonnak van is rekesz a középkonzolon, a tárcánknak már nincs, míg a Mégane esetén kellően öblös ahhoz a váltókar előtti vályú. Kezelhetőségben talán jobb a Renault R-Link rendszere, mint az Opel IntelliLinkje, de ez persze ízlés és tanulás kérdése. Az viszont egyértelmű, hogy a Mégane jóval nagyobb kijelzőt ad, persze a már sokszor fumigált ujjlenyomatgyűjtő szegéllyel. A kormánykerék a Bose felszereltségű Mégane esetén Nappabőr huzatjával jobb fogású, mint az Astráé, alacsonyabb felszereltségnél viszont a Renault hagyományos bőrkormánya vérezhet el. Ugyancsak felszereltség kérdése az első ülés. A tesztautók közül a Mégane adta a jobbat, hiszen a próbált Bose szinten alap a magasságban állítható vezető- és utasülés, elektromosan szabályozható deréktámasszal és a vezető oldalán masszázsfunkcióval, mindenképp vaskos, kellemes oldaltartással. Az Opel ülése puritánabb, persze kérhető remek AGR tanúsítványos ülés, illetve jóval olcsóbban ergonomikus sportülés is, tehát ott is nyugodtan lehet az alapnál jobbat választani; érdemes is.
Nagy trükközés hátul. Az Astrába pillantva óriási, a Mégane-ba tekintve viszont passzentos hátsó lábteret látunk. Ám érdemes beülni, mert rögtön érezni fogjuk: az Opel a rövidebb, amúgy pedig kevésbé formázott hátsó üléssel is nyert néhány centit a valóban igen tágas hátsó lábtérhez. Viszont a Mégane-ban is el lehet férni átlagtermettel a hasonló méretű sofőr mögött, ülni pedig ott jobb. Csomagtérben már nem a hosszabb Opel, hanem a Mégane adja a több helyet. Alaphelyzetben az Opel csomagtere 370 literes, ha viszont kérjük a hazai utakhoz erősen ajánlott (30 ezer forintos) szükségpótkereket, akkor már csak 310 literes, a kategóriában kicsinek számító csomagteret kapunk. A Mégane esetén pedig pótkeréktől függetlenül 384 literes a poggyásztér. Kár, hogy a Bose verzió esetén a mélynyomó kiszorította a mankókereket is, az alsóbb szinteken viszont 20 ezer forintért teljes értékűt is választhatunk. A Mégane kapcsán persze szépséghiba, hogy magasabb a csomagtér küszöbe, illetve a raktér pereme is, így 8 centivel magasabbra kell emelni a csomagokat, ülésdöntéssel pedig nem kapunk sík raktérpadlót.
Opel Astra K vs. Renault Mégane IV - belső méretek
Opel Astra | Renault Mégane | |
Belső szélesség elöl (mm) | 1475 | 1490 |
Belső szélesség hátul (mm) | 1450 | 1420 |
Belmagasság elöl (mm) | 940-1020 | 910-980 |
Belmagasság hátul (mm) | 950 | 940 |
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) | 220 | 150 |
Ülőlap hossza elöl (mm) | 515 | 510 |
Ülőlap hossza hátul (mm) | 440 | 460 |
Csomagtér maximális szélessége (mm) | 1050 | 1200 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) | 1050 | 1100 |
Csomagtér magassága (mm) | 450-660 | 520-720 |
Csomagtér hossza (mm) | 750 | 750 |
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) | 1550 | 1500 |
Raktérnyílás szélessége (mm) | 920-1000 | 1030 |
Raktérnyílás magassága (mm) | 760 | 680 |
Csomagtér-küszöb (mm) | 100 | 220 |
Raktérperem magassága (mm) | 710 | 750 |
Indulhatunk? A Mégane esetén már az Intens szinttől jár, kevés felárért pedig az alapverzió feletti Zen esetén is az Automata Renault Kártya és a kulcs nélküli indítás, az Astránál pedig a próbált Innovation szinttől. Apró különbség, hogy a Mégane esetén elegendő elsétálni az autótól, az automatikusan reteszel, míg az Opelnél ehhez meg kell nyomni egy gombot a kilincsen. Ízlés kérdése, hogy melyik a jobb. Az viszont egyértelmű, hogy (miként az egyel nagyobb kategóriában, az Insignia és a Talisman összevetésénél is láttuk, pontosabban hallottuk) a Renault motorja csendesebb, a próbált Astra különösen indításkor volt hangos. Igaz, a zajszigetelés ott is elég jó, így ez főként kívülről, illetve lehúzott ablakkal zavaró.
Bár a két 1.6-os dízel köbcentire azonos méretű, a Renault F1-es technikát is bevető Energy dCi-je, illetve a Szentgotthárdon gyártott "suttogó dízel" két különböző motor
. A Renault-é papíron 6 lóerővel gyengébb ugyan, de érzésre élénkebb, ugyanis 320 Nm nyomatékát már alacsonyabb, 1750 1/perc fordulattól adja, míg az Opelé csak 2000-től. Katalógusérték szerint az Astra jobban gyorsul (9,6 vs. 10 másodperc a 100 km/órás sprint), érzésre viszont a Mégane lép nagyobbat.Opel Astra 1.6 CDTI vs.Renault Mégane 1.6 dCi - adatok, árak
Opel Astra K 1.6 CDTI Innovation |
Renault Mégane IV 1.6 Energy dCi Bose |
|
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | manuális/6 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 136 (3500-4000) | 130 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 320 (2000-2250) | 320 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,6 | 10 |
Végsebesség (km/h) | 205 | 198 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 4,5/3,5/3,9 | 4,7/3,7/4,0 |
Tesztfogyasztás (l/100 km) | 4,4 | 5,8 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 103 | 105 |
Menetzaj 50 km/h-nál [dB(A)] | 56 | 55 |
Menetzaj 90 km/h-nál [dB(A)] | 63 | 61 |
Menetzaj 130 km/h-nál [dB(A)] | 68 | 68 |
Alapár (Ft) | 6 950 000 | 7 290 000 |
Tesztautó ára (Ft) | 7 835 000 | 7 985 000 |
Melyik a kényelmesebb? Jó alapot adott az összevetéshez, hogy mindkét autón 17 colos alufelnik voltak. A Mégane 205/50 R17-es (még téli), az Astra pedig egy hajszálnyit szélesebb, 225/45-ös (nyári) abroncsokat hordott. Az Astra tehát 2 centivel szélesebb, mindössze 3 milliméterrel alacsonyabb oldalfalú abroncsokon futott. Mindkét autó MacPherson első futóművű, a Mégane hátul viszonylag egyszerű, csatolt lengőkaros rendszert alkalmaz, míg az Astra a már ismert Watt-rudat is beveti. Utóbbinak megfelelően jobb csillapítást ad, ez egyértelműen kiderült az azonos fekvőrendőrökön áthajtva, illetve az is megjegyzendő, hogy a Mégane hiába ad szintén igen jó csillapítást, futóművének "munkája" jobban hallható az utastérből. A kerekek gördülési zaja viszont az Astrába szűrődött be jobban. Ez persze csak városi és országúti tempónál észrevehető, autópályán már nagyjából egységesen alacsony a zajszint, fülre és zajmérőnk szerint is. A műszer azt is egyértelműsítette: városban és autópályán csendesebb a Mégane. A kormányzás élénksége és közvetlensége az Astránál jobb, vezetni egy kicsikét élvezetesebb a germánt, mint a franciát. Ugyanakkor nem kell temetni a Mégane-t, simán lehet olyan vásárló, aki az Astrát "idegesebbnek" fogja találni, a Mégane-t pedig barátságosabbnak.
Minimális különbségek. Azt a kérdést valójában a specifikáció fogja eldönteni, hogy az Astra vagy a Mégane ad-e jobb ülést (előre), hátul viszont mindenképp a Renault-é a jobb. Az Astra viszont még a Mégane-énál is komfortosabb futóművet, egyben hajszálnyit jobb vezethetőséget ad, miközben a Mégane motorja az élénkebb és a csöndesebb. Viszont torkosabb is, ám a Renault hosszabb, alapból 5 éves garanciát ad - szemben az Opel 2+2 évesével. Ha a listaárakat nézzük, az Opel 1.6 CDTI-je olcsóbb a csúcs Innovation ellátmánnyal, mint a Mégane az 1.6 dCi ugyancsak fullos Bose verziójával. A Renault viszont már alapból ad navigációt, a bevezetési kampányban holttérfigyelőt, parkolóradarokat és parkolóasszisztenst is. Ha ehhez igazítjuk az Astrát, akkor már az lesz a drágább. Adott kényeztetést tehát a Renault-tól kapunk olcsóbban. Az autók közötti különbségek pedig valójában olyan minimálisak, hogy igazából az egyéni ízlés, a céges flottapolitika, meg persze az egyedileg kialkudott árak fogják eldönteni, hogy melyik lesz a nyertes. Egy biztos, a hazai autóállomány vezetőjének számító Opel helyzeti előnyből indul, de ez azt is jelentheti, hogy a Renault fog jobban, jobb ajánlattal harcolni a vevőért. Egy biztos, a Mégane nagyon ott van az Astra nyomában (is), az alsó-középkategóriából halászva nem szabad elmenni mellette, az Astra esetén pedig elvitathatatlan az Év Autója cím jogossága.
Ráadásul tök ugyanúgy is néz ki mindkettő. Átcserélnék a jelet az elején félhomályban lehet összekeverném őket hirtelen.
Azt kívánom ,hogy sokan megvehessék újonnan eme két remeket,de öt év múlva az Opeles 0.5-0.7 millíóval drágábban tudja majd eladni, mint a Rönyós.
Hiáb a nagy kardozás ezek nagyon közel vannak egymáshoz. Aki meg akarja venni az eldönti mi a fontosabb számára.
A német ami amerikai és csaló német mérnökök csapata alkotta dizájnhiányos ékalak, a francia összeszedtem magam és jó autót csinálok talán jobbat mint az év autójának megválasztott Opel Zasztava Asztma. De ki a szösz aki év autójának mondja ezt a lócitromot?
Vagy szimplán ekkorát csal a német precizitás aktuális műremeke méghogy 4,4 :)))
Le kell azt mérni valósan ez így csak humbug amit elhiszel egy német csalónak vagy esetleg nem csalónak.
A megane hihető mivel euro6 130Le rövid táv.
Mi lenne ha mindegyik Adblue töltetes lenne akkor nyelné azt is mint a többi német.
Érdekes, valahogy mindig az jön le, hogy Opelék hiper-szuper „suttogó” dízele valahogy egy lépéssel mégis a franciák mögött kullog: zajosabb, rosszabbul adja le a nyomatékot. A 4.4 kontra 5.8-as fogyasztás véleményem szerint mérési hiba vagy nehéz láb szindróma eredménye lehet.
Hogy lehet összehasonlítani a német precizitást a LÜTYŐ francia bagázzsal???
8 milliót egyik sem ér.
Igazad van, még a fogyasztásra is rátett valamennyit a téli gumi, persze ha a kellemes 10 fok feletti hőmérsékletben tesztelték, ami valószínű.
Szinte biztos, hogy az Astra fogyaszt jobban. A kocsi könyebb. Valószínűleg, ahogy a nyomaték sem jön meg olyan hamar, mint a Megane-ban, úgy a befecskendezett üzemanyag mennyisége is kevesebb 2000-es fordulatt alatt. Igaz, ezt agyon lehet csapni a váltó áttétellel, de nemtették. Ekkora különbbség azért nem valószínű, ez a fed.comp. számlájára írható.
Igen, látszik is a különbség az Astra javára. A TC biztos összecserélte az adatokat a végére.
Egy igen dinamikus vagy rossz vezetés esetén eszik 5,8-at!
Az 5.8-as fogyasztás méréssel nagyon nagy hiba lehet!
Erdekes elteres, de nem annyira fontos, mivel nem nagy az elteres, nemigazan lehet valo ok. A teli gumi inkabb adhat jelentosebb elterest, fogyasztasban s kezelhetosegben is.
Centivel mértük, de a legutolsó fotón, illetve a csomagtereseknél talán látszik is, hogy magasabban van a Mégane pereme.
Igaz, a TC megjegyezte, hogy alacsonyabb a rakodóperem és szélesebb is a bejárata. Akkor ez most hogy van? Gondolom ti centivel lemértétek? Ekkora különbség van a benzinesek alapfelnije és a dízeleké között, hogy ráemel 8 centit?
Csak a fedélzetit néztük, az is csalhat, de rövid távnál a tankolás még többet.
A Totalcar is elvégezte a két autó összehasonlítását és egyértelműbben kihozta a Megane fölényét. Igaz, Ők a turbós benzines alapmotorokkal. Nem mintha ez bármilyen következménnyel lenen mások véleményére (nagyon helyesen), hiszen mások a preferenciáik. Mégis van itt valami ami szemet szúrt. Azt mondjátok, hogy az Astrán 225/45 R17-es nyári, a Megane-n meg 205/50 R17-es téli volt, és hogy ez „jó alap az összevetéshez”. Hogy lenne már jó alap!? Akkora különbség van a kér gumi között, hogy na. A Megane télije minimum zajosabb. A kormányos a visszajelzések tompábbak, az autó egy kicsit maszatolósabban reagál a mozdulatokra. És ez a „kicsi”, nagyon érezhető tud lenni ha két egészen más koncepciót követő gumi esetében. Így már rögtön jobban összecsengtek a Totalcarral, ahol többek közt azt állapították meg, hogy még a kormányzása, illetve annak érzete is a Megane-ban jobb. A csatolt lengőkarok hátránya különösen a fekvőrendőrökön érződik, ha nem teljesen merőlegesen hajt rá az ember. Itt a hasonló de Watt-rúddal feljavított Astra biztosan előnyben van. Jó minőségű útszakaszokon nem érződik így az előnye, de a tartalék mindég ott van és ezt az Astra javára kell írni, az biztos.
Nagyon jo osszehasonlito cikk. Kivancsi vagyok mibe kot bele az internet nepe. 🙂 Erdekes hogy a TC azt irjak hogy a Megane csomagtarto perem alacsonyabb, itt pedig az Astrae. Mondjuk nem nagy a kulonbseg. Szamomra a legerdekesebb a fogyasztas. Ha mar ehezo TDI-kbol kell valasztani akkor inkabb egy igazi ehezo a felaraval, vagy egy iszakosabb olcsobb varrogep?
Érdekes, Talismanhoz (és korábbiakhoz képest) a Megane fogysztása kicsit magasnak tűnik, akár az 1.5 akár az 1.6-osokhoz mérjük. Csak a fedélzeti értékét néztétek, vagy tankolással mért értékek?