Német családmodell? Volkswagen Golf Plus 1.2 TSi, 2012
Volkswagen Golf Plus 1.2 TSi, 2012 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tíz éve lépett piacra a Golfból emeletráépítéssel kreált Golf Plus. 2008 végén frissült, mi egy bőven az utáni, alig futott példányt próbáltunk.
Bár a Volkswagen már 2004 decemberében megmutatta, a piacon csak 2005-ben jelent meg a Golf alapú felfújt, a Golf Plus. Szándékosan nem mondanám egyterűnek, mert a Volkswagen - szintén Golf alapú - kompakt egyterűje a hétülésesként is kapható Touran (ami amúgy már 2003-ban befutott). Mi értelme volt akkor a Golf Plusnak? Az, hogy van vevő, akinek a Touran túlzottan buszos, a sokak számára etalon Golf pedig túlzottan Golf, sablonautó, mély üléspozíciójú vagy akár csak nem elég nagy csomagterű.
Mert mit is tud, illetve ad a Golf Plus? Mennyire Plus a Golfhoz képest? Kezdjük ott, hogy most a 2008 végén, a Bolognai Autószalonon debütált erős ráncfelvarrást kapott, lényegében változatlan maradt, de Golf VI-ra hajazó frontot és fart kapott verzióról lesz szó, igaz, a korábbi sem volt nagyon más. Mindössze 5 milliméterrel hosszabb az ötajtós Golfnál, szélessége egyes adatok szerint azzal egyező, de más infók szerint még szerényebb is 20 mm-rel, magassága pedig 112 mm-rel, azaz 11 centivel több. A tengelytáv változatlan, viszont a magasabb karosszériába úgy sakkozták be a hátsó ülést, hogy az jóval nagyobb lábteret ad, a jobb belmagasság, a nyújtott helyett lógatott sípcsonttal ülés miatt az egész utastér sokkalta tágasabbnak tűnik, s még a csomagteret is meg tudták toldani 45 literrel a tervezők, ami csaknem 13 százaléknyi többletet jelent.
Pakolóhely az utastérben is bőven van, kellő méretűek és palacktartósak az ajtózsebek (elöl-hátul is vannak), pohár a kézifék mellé, hátul a lehajtható könyöklőbe is tehető, mély a kesztyűtartó és a változtatható dőlésszögű/magasságú elülső középső könyöklő alatti rekesz is. A műanyagok igényesek, végtére Golfban ülünk. Csak a megszokottnál magasabban, ráadásul a sofőrülés extrém magasra is emelhető, ha valakinek úgy tartja kedve. Ehhez passzolóan (és VW hagyomány szerint) tág tartományban állítható ki-be, le-fel a Trendline esetén műanyag kormánykerék. A váltókar viszont egy kicsit távoli, mélyre kell érte nyúlni, amúgy precízen, de kissé hosszú utakon jár.
A hátsó sorában a szélső helyeken könnyedén elérhető Isofix-csatlakozóval, s az átlagosnál jobb ki-beszállási, valamint gyerekpakolási kényelmével ideális családi autó a Golf Plus, amiről tudni kell, hogy a 2008 év végi frissítést követően csakis turbós és közvetlen befecskendezésű motorokkal kínálták. Benzinesből 1.2 és 1.4 TSI-k, dízelből 1.6 és 2.0 CR TDI-k sorakoznak. Az alapváltozat a 85 lóerős 1.2 TSI volt (volt, hiszen ma már az utód Sportsvan kapható újonnan). Míg az alapgép még ötfokozatú váltót kapott, a felette lévő lépcső, a 102 lóerős, szintén 1.2 TSI már hatsebességest, opcióként pedig hétfokozatú DSG automatával is kínálták. Ha lehetne választani, azzal ajánlanám, de a most próbált kéziváltós sem rossz. A 102 lóerős verzió dinamikusabb és takarékosabb is, mint a 85 lovas belépő. Gyári vegyes fogyasztási értéke 5,9 l/100 km, s a TSI-t újkorában is úgy ismertem, hogy simán lehet hozni vele a katalógusértéket, de a most próbált hároméves kora ellenére is alig futott példány is megerősített. Csaknem ezer kilométeres távra 6,2 l/100 km vegyes üzemben mért fogyasztást jelzett a fedélzeti számítógépe. Egy csaknem 1,3 tonnás, 100 km/órára 11,3 másodperc alatt gyorsuló, akár 188 km/órás végsebességre képes és tágas családi autóban. A gázreakció természetesen nem mindig azonnali, hiszen a turbómotor némi tehetetlenséggel dolgozik, de van erő. A 175 Nm nyomaték ráadásul 1500-4100 1/perc fordulat között konstans, magyarán 1500-tól már simán terhelhető a motor, a később ébredő teljesítmény miatt azonban 2500-tól húz igazán.
A Golf Plus rugózásán sokat dob, hogy alapból 195/65 R15 abroncsokkal és 15 colos lemezkerekekkel szerelték. A most vezetett autón is ilyen volt, így az elöl MacPherson, hátul multilink futómű feszes csillapítása ellenére is komfortos. Említsünk már valami hátrányt is? Az újonnan mintegy 5,5 millió forintos vételárát viszonylag jól tartja a Golf Plus is. Csekély felára használtan is megvan a Golfhoz mérten. Még nagyobb baj, hogy a hazai piacon fehér hollónak számít, kevesen fizettek érte plusz pénzt, a magyar vevők közül kevesen látták be, hogy a Plus is Golf, csak épp praktikusabb. Ez a példány természetesen nem eladó, de értéke 3,5 millió forint környékére tehető. Nem agyontakarított, hanem láthatóan gyerekekkel használt utastere ellenére is vevői álomautó lenne háromévesen 11 ezer kilométerrel. Hallottunk-e benne hibát? Fekvőrendőrökön már adott apróbb hangokat a futómű. Mire kell még különösen figyelni vásárláskor? Természetesen a követhető előéletre, a karbantartások elvégzésének igazolására és arra is, hogy a láncos vezérlésű 1.2 TSI bizony hajlamos a lánc nyújtására. Nem gond, ha cserélték, a baj az, ha nem, de kellett volna.
+1
„Nem rossz autók, de nem is különösebben jók, ami a tartósságot illeti.”
Az árukat tekintve meg pláne nem.
„Jó választás a 102 lóerős, hatfokozatú kézi vagy hétsebességes duplakuplungos automataváltós 1.2 TSI benzinmotor”
–>> Főleg ha sok pénzt akarunk a szervízben és a benzinkúton hagyni… Én inkább valami dízellel venném, bár VW esetén az sem életbiztosítás…
Köszi az észrevételt, sorry az elütésért, 5100-ig a helyes adat
,,Nyomaték: 175 Nm 1550-54100 1/min-nél” Jó nagy intervallumban adja le a legnagyobb nyomatékát….
Ne nézz madárnak kisfiam!
Ha már költeni kell egy autóra akkor biztos nem VW-re fogok költeni.
Veszek én is egy Saab-ot és leköltözöm az aknába. :DDD
Szerintem szó sincs gyűlöletről. Írtam már neked. Én pl. próbálom helyrebillenteni a mérleg nyelvét, mert eléggé elfogult a magyar társadalom a német autókkal szemben. Az átlag dilettáns meg pont a VW-t szereti ajnározni.
Nem rossz autók, de nem is különösebben jók, ami a tartósságot illeti.
Ne akard, hogy ismét belinkeljek egy-két felhasználói véleményt a megbízható, sokat bíró TSI-kről mint már jó párszor megtettem.
Neked inkább azon kéne elgondolkoznod, hogy meglett, magad komolynak gondoló emberként miért van szükséged arra, hogy álneveken írogass és letagadj egyértelmű dolgokat.
Ez a legkomolytalanabb és legszánalmasabb dolog. El sem tudom képzelni, hogy neked milyen élményeid lehettek otthon. 🙂
Este utaztam haza és az járt a fejemben, hogy magukat normálisnak gondoló emberek, akik a privát életükben nem is olyan hülyék talán, mint itt mutatják magukat, hogyan tudnak ilyen gyerekes gyűlölettel viseltetni egy autómárka iránt?
Kell legyen ennek valami komoly gyermekkori oka (részeges szülő, családon belüli erőszak, ingerszegény környezet, szexuális aberráció …), mert egy mentálisan jól fejlett felnőtt egyed ennél komolyabb.
Erre benézek ide és titeket látlak….ez egy mentális katasztrófa. Az ISIS ehhez képest lófütty.
Kicsit töröd magyart….
😀
Ha megkapják a szervizt, nagy valószínűséggel igen.
Vegyél egyet, tegyél bele ennyi kilométert, aztán mesélj majd. Szívesen fogom olvasni.
Lehet rosszul tudtam. Akkor az 1.2 Tsi simán tudja az 1.5000.000 kilométert.
11.000km és a futómű felől hangot hallani?
Remélem ez csak vicc, mert komolynak nagyon durva lenne.
Egyébként még szerencse, hogy csak ennyit ment, mert akkor már nagy valószínűséggel több dolog is gondot okozhatna, főleg a motor környékén. 🙂
Összekevered ,az a 3 hengeres 1000 cm3 biturbó
Én várom a 600.000 kilométeres tesztet. Kempi szerint minden hókuszpókusz nélkül elmennek 500.000-1.000.000 kilométert.
Semmi baja nem lesz,hisz tudod…….ezt kell mondani
Nézd meg. Ugyanezt fogod tapasztalni.
Alig használt, de háromévesen azért már semmiképp sem új. Természetesen kapott már olajcserét.
11 000 km? Az még nem is számít használtautónak, az első olajcseréjén van csak túl! Megnézném 110 000 után.