Ha belegondolunk, valóban harmonikusabb a terepjárás elektromos autóval
A Las Vegas-i CES-n a Jeep három hibrid modellt is
bemutatott[/url], amelyeket állítólag már jövőre piacra is dobnak. Ennél is bátrabb terveket osztott meg Christian Meunier, a Jeep nemrég kinevezett elnöke, a
Car and Driver[/url] magazinnal: két éven belül az összes modelljükből fognak kínálni elektromosított változatot. Ez persze a hibrideket is takarja, nem jelenti azt, hogy az összes Jeep teljesen elektromos lesz.
A CES-n bemutatott hibrid Compass (forrás: Car and Driver)
A már bemutatott hibrideken kívül (Wrangler, Renegade és Compass) a Jeep további modelljei is kapnak akkumulátorokat, így a Cherokee és a Grand Cherokee is. Ennek az egyik fő oka a kínai piac mérete és szerkezete: Kína számos autógyártó eladásainak egyre nagyobb részét viszi, akik így nem engedhetik meg maguknak, hogy nem igazodnak az ottani követelményekhez. Kínában az autók utáni adók mértékét a motorok hengerűrtartalma alapján állapítják meg, így a kisebb belsőégésű motorokkal felszerelt és villanyhajtással kiegészített hibrideket, illetve a hagyományos motorokat teljesen nélkülöző elektromos modelleket olcsóbban tudják eladni. Nem meglepő tehát, hogy a Jeep első és eddig egyetlen jelenleg is kapható hibrid modellje, a Commander a kínai piacon érhető el.
A Kínában kapható hibrid Commander
Bár az elektromos és hibrid modellek még mindig csupán néhány százalékát teszik ki a világon eladott összes új autók számának, az SUV-k között talán nagyobb kereslet mutatkozik az alternatív meghajtások iránt, Toyota RAV4-ből például zömében hibrid fogy. Ugyanígy az inkább utcára szánt hibrid Compass is sikeres lehet, ettől azonban érdekesebb lenne a teljesen elektromos Wrangler. Bár hivatalos információ egyelőre nincs az érkezésének dátumáról, Meunier ebbe az irányba szeretné vinni a modellt. Szerinte az emisszió- és zajszennyezés-mentes terepezés sokkal inkább természetközeli élményt nyújt, főleg, ha tető nélkül tesszük ezt. Keményvonalas Jeep-rajongók talán másképp gondolják, bár ebből a szemszögből nézve valóban értelmesebbnek tűnik az elektromos Wrangler.